2024-01-17, 15:34
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av escorpiao
Bra säg åt torskarna, dom äckliga sexköparna som utnyttjar och möjliggör bumbi är vidriga.
Deras pengar går till drog- och spelmissbruk men torskarna kanske har sexmissbruk i sitt bagage.

Varför?

Hon ljuger om allt. Torskarna ljuger.

Alla tjänar deg!

Inte så att Bumban saknar nät?
2024-01-17, 15:36
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
En överförmyndare eller överförmyndarnämnd är en tillsynsmyndighet över förmyndare, gode män och förvaltare.
Länsstyrelsen i sin tur har tillsyn över överförmyndarna och ska genomföra regelbundna inspektioner hos dem.

Så katten på råttan kan ge effekt.
Tingsrätten, Överförmyndarnämnden, Länstyrelsen, Politiken och själva katten Tredje statsmakten dvs massmedia.
När man inga resultat når via dom vanliga vägarna får man prata med Tv, Radio och Tidningar.
Visselblåsare eller privat person spelar ingen roll alla kan lämna upplysningar till pressen och kräva meddelarfrihet samt anonymitetsskydd, du kan säga till en journalist att du vill vara anonym även fast dom vet ditt riktiga namn och telefonnummer är dom tvungen skydda dig.

Så lägger man fram fakta/bevis finns det oftast nyhetsvärde, att myndigheterna missköter sig och skadar personer både direkt och indirekt genom att medvetet ignorera problem. Vilket är solklart i Ängelholms kommun agerande, uppenbart finns det saker för en journalist att belysa.

Sen kan man ta det ännu längre genom att JO-anmäla myndighetsutövning.
Viktigt! Anonyma anmälningar utreds normalt inte så är du inte beredd stå som anmälare låt bli.

https://www.jo.se/fragor-svar/

Finns värre drabbade än henne.
Att hon har IQ 70….
Hjälp andra?
2024-01-17, 16:00
Medlem
Hon är nu på botten riktigt ordentligt, enl. hennes uttalande har hon här om natten sålt sig på torget för en veckas internet på telefonen!
Helt möjlig gjort av förvaltaren och överförmyndarnämnden ängelholm, hoppas dom är stolta över sin goda insats!
2024-01-17, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzzje
Emelie har överklagat beslutet om förvaltare, så det är väl det som det ska vara förhandling om.

Jag jublar inombords om förvaltarskapet upphör.. det kommer sluta i katastrof.. hyror och el kommer inte betalas, skatten kommer gå till KF etc. Är bara en tidsfråga innan hon hamnar på gatan då och får dela parkbänk med ängelholms pundare och hemlösa. Kommer ärligt tycka synd om dom hemlösa om dom måste bo på samma härbärge som bumbi.

Bättre vi låter förvaltaren ryka så kommer hon äntligen få konsekvenser av sitt handlande.
Senast redigerad av PsychoBlonde 2024-01-17 kl. 16:11.
2024-01-17, 16:25
Medlem
Miys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoBlonde
Jag jublar inombords om förvaltarskapet upphör.. det kommer sluta i katastrof.. hyror och el kommer inte betalas, skatten kommer gå till KF etc. Är bara en tidsfråga innan hon hamnar på gatan då och får dela parkbänk med ängelholms pundare och hemlösa. Kommer ärligt tycka synd om dom hemlösa om dom måste bo på samma härbärge som bumbi.

Bättre vi låter förvaltaren ryka så kommer hon äntligen få konsekvenser av sitt handlande.

Jag håller med, det är inte en dag för tidigt att Emelie får smaka på lite konsekvenser av sitt handlande.

Stör mig SÅINIHELVETE på att en människa ska få göra totalt som hon vill och komma undan med det år ut och år in.

Jag önskar även urinprover på människan när det är helt uppenbart att hon tar droger har kontaktat socialen om det förut men verkar ju inte som det hände ett skit.
2024-01-17, 17:03
Medlem
Bumbis systrar är nog inte så korkade att de stödjer att hon överklagar förvaltarskapet. Det var Lina som ansökte om förvaltare till Bumbi. De lämnar nog Bumbi helt och hållet om Bumbi försöker bli av med förvaltarskapet, inte för att Josefine gjorde något i uppdraget hon fick av staten.
2024-01-17, 17:21
Medlem
Alltså hon tappar följare var timme.
Igår hade hon nästan 10k följare men nu har hon bara 9150 typ.
På twitch har hon inte ens 1,5k följare.
2024-01-17, 17:43
Medlem
Nyss live på Twitch och spelade bort alla sina pengar igen. Vilket socialt haveri man får bevittna i realtid.
2024-01-17, 18:06
Medlem
Luzzjes avatar
Citat:
Hon är nu på botten riktigt ordentligt, enl. hennes uttalande har hon här om natten sålt sig på torget för en veckas internet på telefonen!
Helt möjlig gjort av förvaltaren och överförmyndarnämnden ängelholm, hoppas dom är stolta över sin goda insats!

Va? Har hon sagt att hon sålt sig? Har du detta inspelat?
2024-01-17, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miy
Jag håller med, det är inte en dag för tidigt att Emelie får smaka på lite konsekvenser av sitt handlande.

Stör mig SÅINIHELVETE på att en människa ska få göra totalt som hon vill och komma undan med det år ut och år in.

Jag önskar även urinprover på människan när det är helt uppenbart att hon tar droger har kontaktat socialen om det förut men verkar ju inte som det hände ett skit.

Nej alltså jag lyckades ducka urinprov i 2 års tid fast soc till o med försökte kräva av mig att göra det. Dom misstänkte att jag missbrukade och det gjorde jag med men hävdade att jag tyckte det var kränkande att dom bad om det då dom inte hade tydliga bevis, bara stark misstanke.

Man lär isf ringa socialen eller skriva till dom och göra en orosanmälan enligt LVM men gör man det anonymt läggs det ner. Dessutom måste man vara i bra mycket sämre "missbruksskick" än vad hon är få det ska vara fara för personens liv. Eller att man har ett missbruk som man inte kan häva på egen hand och där kanske hon passar in iofs.

Ängelholms kommun är ett rent skämt. Fast iofs är hon så jävla dryg så dom vill väl bara slippa handskas med henne. Tänk om hon får bo på LSS, stackars dom andra boende. Men grupphem och ta internet ifrån henne vore det bästa. Människan kan ju inte klara sin hygien, tvätta eller ens handla och tillaga simpel mat. Jon är som en 6 åring som lever på chips, choklad och redbull..
2024-01-17, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esett
Jo man får byta förvaltare.

Hur avslutar jag mitt uppdrag som god man eller förvaltare?

Du måste skicka in en skriftlig begäran om att få avsluta ditt uppdrag.
Det är viktigt att komma ihåg att du fortsätter att vara god man eller förvaltare tills dess att en ny har utsetts. Överförmyndarnämnden avslutar ditt uppdrag och utser ny god man efter att din begäran skickats in.

Sorry, jag skrev bara vad Emelie själv sagt. Men då kan man undra varför hon klappar Emelie medhårs så mkt?
2024-01-17, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzzje
Va? Har hon sagt att hon sålt sig? Har du detta inspelat?
Nej! Men finns alltid någon som har! Det var på twitch hon sa att mitt på natten fick hon 1 veckas internet insatt på kortet när hon var på torget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in