2024-01-17, 11:40
Medlem
Luzzjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackie
Kanske dags mailbomba överförmyndaren då. För de lär ju inte vilja att Emelie ska bli av med förvaltare. Hon kommer ju hävda i tingsrätten att hon är spelfri. Överförmyndaren borde lägga fram att hon både pillerpundar och spelar.

Jag mejlade dom igår, samt ställde frågor. Fick bara till svar att det minsann var sekretessbelagt. Dom ville inte heller ha filmen när hon står ute och tigger. Dom verkar ju helt bakom flötet.
2024-01-17, 11:41
Medlem
Luzzjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde-M
Så då är det sant att hon ska in på lls?
Vet att det är många som klagar på henne till kommunen och ett lls boende med förmyndarskap och några som håller koll på henne vore väl det bästa.

Emelie har överklagat beslutet om förvaltare, så det är väl det som det ska vara förhandling om.
2024-01-17, 12:19
Medlem
GunillaRothchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzzje
Emelie har överklagat beslutet om förvaltare, så det är väl det som det ska vara förhandling om.

Blir hon av med sin förvaltare så är hon vräkt innan sommaren. Snacka om att inte förstå sitt eget bästa.

Hon irrade runt i Ängelholm centrum häromnatten som en rumänsk tiggare då hon inte klarade av att lägga undan 59kr till sitt internet, hur sjutton ska hon kunna sköta sin hyra själv?

Och om det nu inte är ren lögn så är det nuvarande förvaltare som hjälpt henne med överklagan, vad är det för snurrtant hon har som förvaltare egentligen? 😁
Senast redigerad av GunillaRothchild 2024-01-17 kl. 12:26.
2024-01-17, 12:26
Medlem
Citat:
Kanske dags mailbomba överförmyndaren då. För de lär ju inte vilja att Emelie ska bli av med förvaltare. Hon kommer ju hävda i tingsrätten att hon är spelfri. Överförmyndaren borde lägga fram att hon både pillerpundar och spelar.

En överförmyndare eller överförmyndarnämnd är en tillsynsmyndighet över förmyndare, gode män och förvaltare.
Länsstyrelsen i sin tur har tillsyn över överförmyndarna och ska genomföra regelbundna inspektioner hos dem.

Så katten på råttan kan ge effekt.
Tingsrätten, Överförmyndarnämnden, Länstyrelsen, Politiken och själva katten Tredje statsmakten dvs massmedia.
När man inga resultat når via dom vanliga vägarna får man prata med Tv, Radio och Tidningar.
Visselblåsare eller privat person spelar ingen roll alla kan lämna upplysningar till pressen och kräva meddelarfrihet samt anonymitetsskydd, du kan säga till en journalist att du vill vara anonym även fast dom vet ditt riktiga namn och telefonnummer är dom tvungen skydda dig.

Så lägger man fram fakta/bevis finns det oftast nyhetsvärde, att myndigheterna missköter sig och skadar personer både direkt och indirekt genom att medvetet ignorera problem. Vilket är solklart i Ängelholms kommun agerande, uppenbart finns det saker för en journalist att belysa.

Sen kan man ta det ännu längre genom att JO-anmäla myndighetsutövning.
Viktigt! Anonyma anmälningar utreds normalt inte så är du inte beredd stå som anmälare låt bli.

https://www.jo.se/fragor-svar/
2024-01-17, 12:39
Medlem
Nu klagar hon över att tänderna måste lagas… igen.
Håll i era pengar
2024-01-17, 12:43
Medlem
Von.griss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzzje
Bästa Svinpäls, som jag skrev igår har jag saknat dig här på Flashback. Äntligen någon med lite info! Nästan så man är sugen på att ta tåget ner till Helsingborg för att vara med den stora dagen.

Tusen tack vännen, ja jag bor ju folk tillfället i närområdet så ska nog ta och besöka kalaset😂
Hade varit kul att se psykfallet live försöka med en dåres försvarstal.
Undrar om hennes bästa systrar kommer vara där och stötta henne även denna gången.🤭

Citat:
Ursprungligen postat av Katlass
Aha då är det det hon babblade om som ska hända i februari. Spännande....

Jajjemen det var hennes ”stora” nyhet och hemlighet som skulle hända i februari.
Jag med flera inväntar bara nästa gång hon ska upp i rätten för grovt bidragsbrott.

Den dagen hon står åtalad för brotten hon UPPENBARLIGEN har begått kommer vara en glädjens dag.
Kommer nästan slå känslan när hon blev av med bidraget från första början.

Citat:

Det kan vi nog vara säkra på att folk gör, lär strömma in bevis emot nollan pillerpundarn dumbi.
Men jag vet inte har delade känslor kring det hela, hade nästan varit rätt åt DJ dagcenter att bli av med förvaltaren och stå på egna ben igen.. lycka till din fullblods idiot säger jag bara.
2024-01-17, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskhaxan
Nu klagar hon över att tänderna måste lagas… igen.
Håll i era pengar

Är hon live? Vart?
2024-01-17, 13:34
Medlem
Luzzjes avatar
Är det någon som känner till Försäkringskassans praxis gällande polisanmälan för bedrägeri? Jag förstår att det ska göras - men när i processen gör dom det faktiskt?
2024-01-17, 14:38
Medlem
Jag tror att hennes förvaltare vill bli av med uppdraget, hon har ju sagt att detta är hennes sista uppdrag och sen slutar hon ta på sig fler.
Plus att jag tror att Emelie blev droppen och hon får ju inte avsäga sig Emelie så detta är enda utvägen.
Hon kommer sitta och ljuga i tingsrätten om hur duktig Emelie är och att allt är i sin ordning vara för att få slippa huvudvärken.

Att Emelie verkligen inte klarar sig själv är sekundärt.
2024-01-17, 15:02
Medlem
Miys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lafven
och hon får ju inte avsäga sig Emelie så detta är enda utvägen.

Är det verkligen så?

Det låter ju helt sjukt att man inte kan avbryta sitt uppdrag och personen då blir tilldelad en annan förvaltare.

Speciellt när det finns privata skäl som i detta fall.
Senast redigerad av Miy 2024-01-17 kl. 15:18.
2024-01-17, 15:19
Medlem
esetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miy
Är det verkligen så?

Det låter ju helt sjukt att man inte kan avbryta sitt uppdrag och personen då blir tilldelad en annan förvaltare.

Speciellt när det finns personliga skäl som i detta fall.

Jo man får byta förvaltare.

Hur avslutar jag mitt uppdrag som god man eller förvaltare?

Du måste skicka in en skriftlig begäran om att få avsluta ditt uppdrag.
Det är viktigt att komma ihåg att du fortsätter att vara god man eller förvaltare tills dess att en ny har utsetts. Överförmyndarnämnden avslutar ditt uppdrag och utser ny god man efter att din begäran skickats in.
2024-01-17, 15:25
Medlem
Miys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esett
Jo man får byta förvaltare.

Hur avslutar jag mitt uppdrag som god man eller förvaltare?

Du måste skicka in en skriftlig begäran om att få avsluta ditt uppdrag.
Det är viktigt att komma ihåg att du fortsätter att vara god man eller förvaltare tills dess att en ny har utsetts. Överförmyndarnämnden avslutar ditt uppdrag och utser ny god man efter att din begäran skickats in.

Ja jag tänkte väl..

Egentligen ska man inte klandra hennes förvaltare heller.

Emelie är en mästermanipulatör av rang som alltid lyckas snacka sig ur allting. Den gamla tanten var chanslös från första dagen hon fick sitt uppdrag.

Förstå att hon har fått sin egen förvaltare att hjälpa till med att överklaga sitt eget förvaltarskap.

Och detta samtidigt som hon spelar bort tusentals kronor i veckan, tigger pizzasallad för att få något i magen och springer omkring på stan mitt i natten och tigger internet.

Det blir inte mycket sjukare än såhär.. 🤪
Senast redigerad av Miy 2024-01-17 kl. 15:30.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in