2024-11-01, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Sorry Karen, män blir inte gravida.
Det är ingen "rättighet" att biologin funkar så.

Att kvinnor skaffar barn innan de har en ring på fingret är ett moraliskt förfall ja, men det är precis det feminismen och även sosseriet haft som uttalat mål sen typ 1970.

Krossa kärnfamiljen. Äktenskapet är en kvinnofälla och p-pillret och den sexuella revolutionen och BH-bränningen på det.

Ja, det är en jävla soppa, men nu har ni fått som ni ville och män går sin egen väg.
Sverige ÄR världens ensammaste land och äktenskap och födslotalen är lägre än att den svenska särarten kan överleva.
För att den ska hålla sig på nivå som idag, behöver kvinnor föda 2,1 barn. De föder runt 1,5 och talet minskar varje år.
Ja inte fan vill man bilda familj med en man som resonerar som du. Bra att du går din egen väg.
Citera
2024-11-01, 07:02
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja precis? Han är till 30% ansvarig för att ha gjort ett barn som han inte vill ha, ska han gå skadeslös då?

Skadeslös?
Citera
2024-11-01, 07:08
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Skadeslös?
Japp, fri från konsekvenser.
Citera
2024-11-01, 07:10
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Japp, fri från konsekvenser.

Låt säga så här då. Du tycker mannen är 100% ansvarig, om han då anses 30% istället så får han betala 30% av underhållssumman istället.
Citera
2024-11-01, 07:19
Citat:
Låt säga så här då. Du tycker mannen är 100% ansvarig, om han då anses 30% istället så får han betala 30% av underhållssumman istället.
Nä underhållet ska utgå från barnets behov och föräldrarnas samlade ekonomiska förmåga.

Men nu har du räknat ut 30 %. Ska han gå fri från konsekvenser då, på det sätt som XADE förespråkar?
Citera
2024-11-01, 07:41
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nä underhållet ska utgå från barnets behov och föräldrarnas samlade ekonomiska förmåga.

Men nu har du räknat ut 30 %. Ska han gå fri från konsekvenser då, på det sätt som XADE förespråkar?
Jag har ju skrivit hur långt jag kan sträcka mig. Han får betala 30% av underhållssumman. Vad är det du har svårt att förstå?

Sedan tycker jag såhär. Om det kan ledas i bevis att kvinnan avsiktligt har undvikit att ta p-medel fastän mannen sagt att han inte vill bli pappa så ska kvinnan kunna dömas för detta.
Citera
2024-11-01, 07:44
Medlem
Citat:
Jag har ju skrivit hur långt jag kan sträcka mig. Han får betala 30% av underhållssumman. Vad är det du har svårt att förstå?

Sedan tycker jag såhär. Om det kan ledas i bevis att kvinnan avsiktligt har undvikit att ta p-medel fastän mannen sagt att han inte vill bli pappa så ska kvinnan kunna dömas för detta.
Hur kommer det sig att män så blint litar på att kvinnan ska skydda dem om inget annat sagts? Varför är det så svårt för er att skydda er själva?
Citera
2024-11-01, 07:50
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Hur kommer det sig att män så blint litar på att kvinnan ska skydda dem om inget annat sagts? Varför är det så svårt för er att skydda er själva?

Jag har i alla fall egna erfarenheter av att det inte bara är män som tycker det känns bäst att köra utan.
Det finns massor av kvinnor som tycker det också.
Citera
2024-11-01, 07:51
Medlem
Citat:
Jag har i alla fall egna erfarenheter av att det inte bara är män som tycker det känns bäst att köra utan.
Det finns massor av kvinnor som tycker det också.
Jag tycker verkligen inte att du ska avstå kondom och riskera ofrivilligt faderskap för att du tror kvinnan uppskattar det. Du är dig själv närmast.
Citera
2024-11-01, 07:52
Citat:

Underhållssumman är alltså x kronor beroende på barnets behov och föräldrarnas samlade ekonomi.

Är det ett barn med stora behov och föräldrarna har det gott ställt har barnet rätt till mer. Men då ska barnet få det den har rätt till , och behov av, minus x %?

Jag tänker att om hon har ljugit om att hon är skyddad fast hon inte är det och han om att han är steriliserad fast han inte är det, hur mycket ska barnet få då tro?
Senast redigerad av Ipsi 2024-11-01 kl. 07:57.
Citera
2024-11-01, 07:54
Citat:
Jag tycker verkligen inte att du ska avstå kondom och riskera ofrivilligt faderskap för att du tror kvinnan uppskattar det. Du är dig själv närmast.
Hon kanske uppskattar att han sen gnäller över att det inte alls var hans fel att han inte skyddade sig.
Citera
2024-11-01, 08:03
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
För min del är det inga problem. Jag är klar med det där.
Tänker du likadant gällande kvinnor? Att alla kvinnor som ligger med män utan att kondom används när de inte vill bli gravida borde få ta konsekvensen av det om de blir gravida? Eftersom de är sig själva närmast?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in