2024-10-31, 08:09
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag skrev ju det sen att jag önskar att han avstår sex med kvinnan så länge som han inte vill bli pappa. Det tycker jag skulle vara den bästa lösningen.
100% hans ansvar alltså?
Citera
2024-10-31, 08:10
Citat:
Men snälla du om man har använt ett skydd såsom man ska och det ändå inte fungerade kan man väl ändå inte lägga ansvaret på någon? Vad skulle de ha kunnat göra annorlunda?

Om kvinnan har använt p-pillret så som man ska, tagit det när hon ska ta det och inte glömt hoppat över någon gång så tycker inte jag att man kan lägga något ansvar på henne.
Har hon däremot varit slarvig så tycker jag man kan tala om ett slags ansvar för att det har blivit en graviditet.

Tror du att det är för att du är kvinna som du har så svårt för att tala om att ha ett ansvar? Ni är inte vana vid det, eller hur?
Alltså; den ena har använt preventivmedel men inte på ett perfekt sätt, den andra har inte använt preventivmedel alls, vem av dem har ansvaret?
Citera
2024-10-31, 08:18
Medlem
Citat:
Då är det ju precis som många vet att kvinnan är elak, manipulativ, självisk och inte något att ha.

Ok. Så en kvinna som vill ha barn och som ligger med sin man oskyddat för att hon vill ha barn, är "elak, manipulativ, självisk och inte något att ha"?

Vad är en man då, som vill ha barn och ligger oskyddat med sin kvinna? Är han också "elak, manipulativ, självisk och inte något att ha"?

Kvinnan som vill ha barn, utsätter ju mannen för risken att bli pappa.
Mannen som vill ha barn, utsätter ju kvinnan för risken att behöva göra abort eller vara gravid och föda barn och bli mamma.

Eller ska vi kanske hellre se det så att den som inte vill ha barn, ser till att skydda sig? Vill mannen inte ha barn, är det hans ansvar att undvika vaginalsex eller skydda sig (gärna med p-gel när det finns på marknaden) eller kondom eller vasektomi. Eller tycker du det är rimligt att han sprutar glatt i kvinnans vagina och sedan kallar henne för "elak, manipulativ, självisk och inte något att ha", när hon blir gravid?

I så fall kan ju även kvinnan skippa skydd och när hon blir gravid kalla mannen för "elak, manipulativ, självisk och inte något att ha".

Den som inte vill ha barn, ser till att skydda sig ordentligt. Och om kvinnan inte skyddad sig ordentligt och inte vill ha barn, så får hon stå sitt kast och fatta svårt abortbeslut istället.
Citera
2024-10-31, 08:37
Medlem
Citat:
Då är det ju även kvinnan som har hela ansvaret för att inte bli gravid om hon inte vill bli gravid. Tack.

Och mannens hela ansvar om han inte vill bli underhållsskyldig till et toösnakt barn, eller hur.

HON bär SITT anvar för SIN och SITT köns situation/ läge. Med de rättigheter, möjligheter och biologi som där finns.

HAN bär SITT anvar för SIN och SITT köns situation/ läge. Med de rättigheter, möjligheter och biologi som där finns.
Citera
2024-10-31, 08:38
Medlem
Citat:
Finns de alltså ute på marknaden?

De har legat i div. skrivbordslådor, och testlabb i årtionden...dvs de har "funnits" men inte ute i handeln, för att män visar så litet intresse för dem.
Citera
2024-10-31, 08:39
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Skulle kanske varit tydligare att jag avsåg kuk-i-fittasex, men trodde det var underförstått då ämnet är oönskade graviditeter, vilka inte uppstår om någon kommer i min mun eller hand.

Att märka av att någon är på väg att komma är inte samma sak som att kontrollera den andres orgasm och var den inträffar.

Sedan märks det inte på alla män att de är på väg att komma. Det är 50/50 skulle jag säga.

Men jag kan ju också bara utgå från att män som kommer i min fitta utan kondom och utan att ha frågat mig om jag skyddar dem vill bli pappor. Jag utgår ändå från att de vet hur barn blir till.

Men du ser då kan ju även du känna/märka av när partnern är på väg att komma och kan då se till att det hamnar utanför. Varför skriver du som du gör från början att du aldrig har kunnat styra detta? Känslostyrd kvinna som inte skriver vad hon vet utan vad hon känner. Stort problem i diskussioner mellan män och kvinnor.
Sedan är ju avbrutet samlag inte någon vidare säker p-metod. Men det är en annan sak.
Citera
2024-10-31, 09:15
Medlem
Citat:
Men du ser då kan ju även du känna/märka av när partnern är på väg att komma och kan då se till att det hamnar utanför. Varför skriver du som du gör från början att du aldrig har kunnat styra detta? Känslostyrd kvinna som inte skriver vad hon vet utan vad hon känner. Stort problem i diskussioner mellan män och kvinnor.
Sedan är ju avbrutet samlag inte någon vidare säker p-metod. Men det är en annan sak.
Du tycker jag med styrkekraft ska vräka bort dem när jag tror att de närmar sig klimax? Bortsett från att de flesta män jag legat med varit fysiskt större och starkare än jag är det ju varken särskilt säkert som preventivmedel eller ett särskilt trevligt sätt att avsluta ett ligg på.

Bättre då att mannen skyddar sig, själv märker när det är dags att dra sig ur eller bara initierar ett samtal om skydd innan sexet, som en normal människa.
Citera
2024-10-31, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ditt inlägg är rapporterat som "trams och off topic". Det finns en tråd i feminism-delen om du vill diskutera prostitution. Använd den. Och sluta tramsa också.

Jag bemöter dina idiotiska inlägg precis hur jag vill. Lycka till att få mitt inlägg till "off topic". Jag nämner trots allt din jävla "p-gel för män". Jämförelsen med prostitution är högst relevant eftersom den exponerar feministiska abortförespråkares hyckleri och dubbeltänk.

Citat:
Topic:

P-gel är ett effektivt och biverkningsfritt p-medel för män. Som alltså skyddar mot oönskad graviditet. Förhindrar man oönskad graviditet, förhindrar man också aborter. Det förstår du väl ändå?

Och just det faktum att p-gelen är effektiv samt fri från biverkningar, gör den så bra.

Samtliga p-medel för kvinnor har oacceptabla biverkningar. Och ingen av dem är 100% säkert.

Av de män som under ett års tid använde p-gel med sina partners, så inträffade ingen graviditet alls. Dvs.: mycket effektivt p-medel.

Vill man på allvar förhindra "oetiska" aborter, så bör man verkligen höja sin röst för detta effektiva och biverkningsfria p-medel! Att det är för män gör det hela ännu bättre. Äntligen ett alternativ för män som varken innebär att mannen blir steril (vasektomi) eller behöver krångla med kondom i ett fast förhållande!

Kvinnan kan ju fortsatt ändå ta sitt p-medel. Om hon vill för sin säkerhet och kontroll. Då blir paret dubbelt skyddat.

Effektiva och biverkningsfria p-medel samt kunskap är de bästa förebyggande åtgärderna mot oönskade graviditeter och aborter.

Kanske du kan boka en slot hos TV-shop så kan du annonsera din produkt där istället? Jag är inte säker på att det är tillåtet att göra det här.
Senast redigerad av Joe88 2024-10-31 kl. 10:24.
Citera
2024-10-31, 10:30
Medlem
Citat:
Var har du befunnit dig på sexualundervisningen i skolan?

Alla vet att befruktning även kan ske trots att mannen får utlösning utanför, eller det "finska rycket" som det så fint heter då mannen drar sig ur precis innan....detta eftersom där ofta finns lite vätskor som kan komma före en ejakulation hos en man, och dessa kan innehålla spermier...

Alltså absolut inte en säker metod.

Män behöver jobba på att skaffa sig bättre preventivmedel så även han kan ha så bra kontroll som möjligt på att han inte får oönskade barn.
Citera
2024-10-31, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Var har du befunnit dig på sexualundervisningen i skolan?

Alla vet att befruktning även kan ske trots att mannen får utlösning utanför, eller det "finska rycket" som det så fint heter då mannen drar sig ur precis innan....detta eftersom där ofta finns lite vätskor som kan komma före en ejakulation hos en man, och dessa kan innehålla spermier...

Alltså absolut inte en säker metod.

Och den blir absolut inte säkrare av att kvinnan ska hålla på och gissa när det är dags att be mannen kliva av.

Guzman och andra mansbebisar kan liksom som absolut minimum åtminstone ta ansvar för sina egna ejakulationer.
Citera
2024-10-31, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Jag bemöter dina idiotiska inlägg precis hur jag vill. Lycka till att få mitt inlägg till "off topic". Jag nämner trots allt din jävla "p-gel för män". Jämförelsen med prostitution är högst relevant eftersom den exponerar feministiska abortförespråkares hyckleri och dubbeltänk.

Kanske du kan boka en slot hos TV-shop så kan du annonsera din produkt där istället? Jag är inte säker på att det är tillåtet att göra det här.

Man börjar undra varför TomatDrottningen spammat hundratals inlägg, i hur många olika trådar som helst, i nästan en månads tid nu som enbart handlar om den här p-gelen. Det spelar ingen roll vad ämnet är - den här dåren kommer ändå ta upp sin p-gel i diskussionen på något vis.

P-gel är anabola steroider - varken mer eller mindre. Vill man trycka i sig det så kör på, men att tramsa om "inga biverkningar" som att det vore något mirakel är ren och skär lögn. Ungefär liknande lögner man sålde in p-pillret med en gång i tiden.
Citera
2024-10-31, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och om han inte tar det här ansvaret för att skydda sig så det blir en graviditet?

Då får alltså hon ansvar för att antingen göra abort eller att föda med de föräldraskyldigheter det innebär men han har inget ansvar?

Så ”båda har exakt lika stort ansvar” betyder ju fortfarande ”hon har allt ansvar och han inget”.

Igen, vad snackar du om "om han inte var ansar och skyddar sig", HON HAR SAMMA ANSVAR, om hon blir gravid är det lika mycket kvinnans fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in