2024-10-31, 23:18
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det tycker jag inte. Inte det jag skriver. Men 100% tycker jag att det bästa för alla män vore om idoldyrkan av fittan försvinner. Det önskar jag framtidens män.
Så vem har ansvaret då för att han inte gör några barn som han inte vill ha?
Citera
2024-10-31, 23:19
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi

Om paret är överens om att hon ska skydda sig och hon undlåtit det så tycker jag definitivt inte att hela ansvaret ligger på honom.
Citera
2024-10-31, 23:22
Citat:
Om paret är överens om att hon ska skydda sig och hon undlåtit det så tycker jag definitivt inte att hela ansvaret ligger på honom.
Hur mycket av ansvaret ligger på honom då?
Citera
2024-10-31, 23:23
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Återigen. Jag tror ärligt att det bästa som skulle kunna hända den manliga befolkningen vore om den här idoldyrkan av fittan kunde upphöra. Det är männens absolut största svaghet och kvinnors absolut största verktyg för makt. För framtidens män hoppas jag innerligt att detta upphör.
Citera
2024-10-31, 23:25
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Hur mycket av ansvaret ligger på honom då?

Jag har inte forskat på det. Men in ovanstående fall där kvinnan låtit bli att ta det överenskomna pmedlet typ 70 kvinnan o 30 mannen.
Citera
2024-10-31, 23:28
Citat:
Jag har inte forskat på det. Men in ovanstående fall där kvinnan låtit bli att ta det överenskomna pmedlet typ 70 kvinnan o 30 mannen.
Ok. Och håller du med XADE om att då ska han gå skadeslös?
Citera
2024-10-31, 23:35
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ok. Och håller du med XADE om att då ska han gå skadeslös?

Du menar att om han inte vill att barnet ska födas men hon väljer att föda barnet ändå?

Skadeslös? Du ser det alltså som en chans att skada en man. Det är därför du brinner så för det här.
Återigen lyser ditt manshat igenom.
Citera
2024-10-31, 23:37
Citat:
Du menar att om han inte vill att barnet ska födas men hon väljer att föda barnet ändå?

Skadeslös? Du ser det alltså som en chans att skada en man. Det är därför du brinner så för det här.
Återigen lyser ditt manshat igenom.
Ja precis? Han är till 30% ansvarig för att ha gjort ett barn som han inte vill ha, ska han gå skadeslös då?
Citera
2024-11-01, 01:15
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Sett till resten av världen har vi en rätt låg andel aborter per capita. Det är inte traditionella värden som är avgörande utan tillgången till sexualkunskap och preventivmedel. Där finns det mycket att göra i Sverige också.
Sverige har en relativt hög andel aborter per capita jämfört med många andra europeiska länder. Enligt Socialstyrelsens statistik har Sverige historiskt haft ungefär 18–20 aborter per 1 000 kvinnor i fertil ålder (15–44 år), vilket placerar Sverige bland länderna med högre aborttal i Europa.
Citera
2024-11-01, 01:16
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vilket ansvar tar män som knullar utan kondom eller vasektomi?
Vad menar du?
Män blir väl inte gravida?
Citera
2024-11-01, 01:17
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, 30 000 aborter per år.

Vill du minska abortantalet ännu mer, så höj din röst för effektiva hormonella p-medel för män!

Om kvinnan har mini-piller och mannen p-gel, blir de givetvis mycket säkrare och mer skyddade mot oönskad graviditet än om bara kvinnan har p'-medel.

Och har kvinnan inget p-medel alls, men mannen har p-gel, så är de mer skyddade mot oönskad graviditet än om ingen av dem har p-medel.

Så höj din röst för bra och effektivt p-medel för män! Bra sätt att minska abortantalen på. Och jämställt dessutom, ger män lite mer makt att kontrollera sin reproduktiv förmåga!
I Sverige utförs ungefär 33 000–38 000 aborter per år, enligt Socialstyrelsens senaste statistik. År 2021 registrerades till exempel 33 700 aborter.
Den låg på över 40 000 ett tag.
Citera
2024-11-01, 01:22
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Unga kvinnor tar redan enormt mycket mer ansvar än unga män gällande detta. Unga män vill ha alla rättigheter och fördelar, men inte ett enda uns av ansvar för sitt knullande.

Kvinnor tar fortfarande huvudansvaret för avkomman. Om väst är i totalt moraliskt förfall så beror det troligen på alla faderslösa barn. Män saknar tydligen all känsla för ansvar när det gäller sin egen avkomma.

Många av preventivmedlen för kvinnor ger allvarliga biverkningar.

Det var inte traditionella värden som gjorde 'oss' framgångsrika - det var medicinska och tekniska framsteg.
Sorry Karen, män blir inte gravida.
Det är ingen "rättighet" att biologin funkar så.

Att kvinnor skaffar barn innan de har en ring på fingret är ett moraliskt förfall ja, men det är precis det feminismen och även sosseriet haft som uttalat mål sen typ 1970.

Krossa kärnfamiljen. Äktenskapet är en kvinnofälla och p-pillret och den sexuella revolutionen och BH-bränningen på det.

Ja, det är en jävla soppa, men nu har ni fått som ni ville och män går sin egen väg.
Sverige ÄR världens ensammaste land och äktenskap och födslotalen är lägre än att den svenska särarten kan överleva.
För att den ska hålla sig på nivå som idag, behöver kvinnor föda 2,1 barn. De föder runt 1,5 och talet minskar varje år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in