2024-10-22, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Make me 🙂

Ok är det bara kvinnors rätt att avsluta en graviditet du vill ta bort, eller är det några fler?

Aha... Du är en sån där som tror att män kan bli gravida.

/ignore
Citera
2024-10-22, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Make me 🙂

Ok är det bara kvinnors rätt att avsluta en graviditet du vill ta bort, eller är det några fler?

Varför brinner du för att ta bort kvinnors rätt att avsluta en graviditet? Vad är det som är så bra med att fler barn föds med föräldrar som på ett eller annat sätt inte är redo för att bli föräldrar?

Vad är det som är så bra med att mörda barn?
Citera
2024-10-22, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Aha... Du är en sån där som tror att män kan bli gravida.

/ignore
Jag är en sån som tror att män kan bli (ofrivilliga) föräldrar.
Citera
2024-10-22, 19:16
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ja, de lär sina barn betydligt bättre ideal än skräpet du står för.

Absolut inte. De lär sina döttrar att inte utbilda sig, inte jobba och inte starta företag. De lär sina döttrar att gifta sig så unga som möjligt och skaffa barn så fort som möjligt. De ska leva i fullständigt ekonomiskt beroende till mannen. Det är vad de lär sina döttrar.

Citat:
Återigen, så tittar jag inte på någon manosfär. De identifierar vissa problem korrekt men deras lösning på problemet är ju samma gift som du som feminist kommer med, fast omvänt. Ni är varandras spegelbilder.

Jag är traditionalist, Det går emot i princip allting manosfären förespråkar. Familj, värdet av äktenskap, ansvar, värderandet av sociala band och bevarandet av våra förfäders institutioner för att nämna några värderingar. Manosfären förespråkar den totala motsatsen: extremindividualism, hedonism, sexuell lössläppthet, antinatalism, aversion mot familj och äktenskap. Det är feminism för män, din dåre.

Ja ok, du har ingen koll på manosfären och vad dess olika aktörer förespråkar. I övrigt, kan du vara mer vag? Många människor värderar familjen, äktenskapet, tar ansvar, värderar sociala band till nära och kära, följer gamla traditioner och firar tusenåriga traditioner.

Citat:
Ah, "toxisk maskulinitet" igen - feministernas favoritord. Om en man inte låter sig formas till någon sorts mjuk, feminiserad kvinna är han ett gift. Ditt manshat lyser alltid igenom, Jenny.

Ahh nej jag hatar bara störda autistiska skolskjutare som du som loopar samma om och om igen.
Senast redigerad av Jenny9 2024-10-22 kl. 19:26.
Citera
2024-10-22, 19:19
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PelleTrollkarl
Varför kritiserar du aldrig invandrarmän?

Jaha nämen oj, kritiserar jag aldrig invandrarmän?
Citera
2024-10-22, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det var väldigt många ord för att säga:

"Ja Jenny, du har rätt. Vi konservativa traditionella män strävar efter en tillbakagång då kvinnorna var ekonomiskt beroende av männen. En tid då kvinnor inte kunde ta ut skilsmässa och där mannen var familjens överhuvud. En tid då män inte behövde konkurrera med kvinnor på arbetsmarknaden och kvinnor jobbade gratis i hemmet med barnomsorg och hushållsnära tjänster. En tid då mannen i huset hade full kontroll och där kvinnan inte vågade ställa krav eller ifrågasätta utan var tyst och behaglig och stod för friden och harmonin åt sin man varje dag efter jobbet ute i den stora hektiska världen."

Ok kanske inte exakt som SaudiArabien, har svårt för att tänka mig att svenska folket en dag skulle börja avrätta folk för häxeri och blasfemi.

Nej jag anser inte att män och kvinnor ska konkurrera och tävla mot varandra bara för sakens skull. Man får jobb pga meriter och/eller erfarenhet, det är lika för alla.

I ett samhälle där alla individer hade behövt prestera hade du blivit eliminerad väldigt fort så jag tror inte du vill ha ett sådant samhälle egentligen där allt bygger på meriter.

Återigen, att vissa av er har mat på bordet är för mig en gåta. Ni fyller ingen funktion i samhället.

Vilken funktion fyller ni? Det enda ni klarar av är att tjafsa och provocera. OJ VAD SMARTA NI ÄR!

Men när ni ger er in i en saklig diskussion så tar det inte långt tid innan ni blir ägda.

Att resonera, begrunda, tänka logiskt och skickligt kritisera saker är en oerhört värdefull egenskap men den förmågan saknar ni feminister helt och hållet. Ni är odugliga. Ni är samhällets bottenskrap. Klart det är så.

Att som kvinna gå igång på negativ uppmärksamhet ifrån män på ett anonymt forum är faktiskt en riktig loserstämpel.

Jag är här för att jag gillar att diskutera SAKLIGT. Men det verkar ni inte vara. Tjafshönor.
Senast redigerad av PelleTrollkarl 2024-10-22 kl. 19:24.
Citera
2024-10-22, 19:23
Medlem
Citat:
Haha! Självklart gör du det eftersom du är en misslyckad, feminiserad man. Du kan inte hävda dig i kompetensbaserade hierarkier. Vad ska du säga härnäst? Att du är kommunist också och vill avskaffa alla hierarkier i samhället?

Ledsen att även behöva berätta den här uppenbara sanningen för dig: överallt där människor finns kommer det alltid finnas hierarkier.

Hade du varit för kompetensbaserade hierarkier så hade du inte varit traditionalist och förespråkat förutbestämd roller. Du är den klassiska typen som vill ha strikta hierarkier med en stark ledare i toppen och det kan man bara få genom ett system baserat på undergivenhet och en längtan efter att få underkasta sig.
Citera
2024-10-22, 19:25
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ingen bryr sig om vad en kastrerad lydig liten hund som du anser. Det finns så vitt jag kan se bara en person som är undergiven här: du. Du är enligt egen utsago en man, men ändå är du helt undergiven feminismen, och du söker ständigt bekräftelse från feministkvinnorna i tråden. Det var bland det mest patetiska jag sett på länge när du sökte bekräftelse från Jenny igår: "titta på mig! visst är jag duktig som försvarar dig och feminismen! snälla titta på mig!".

Ledsen att säga det till dig, kompis, men svaga män som du är något som alla kvinnor äcklas utav av ren instinkt på ett omedvetet plan. Utöver det, så äcklas väl de flesta numera även på ett medvetet plan, då så många är medvetna om att manliga feminister alltid är något sorts perverst äckel och sexuellt avvikande kryp ala Kapten Klänning. Kvinnor gör bäst i att hålla sig långt borta från manliga feminister. Vi vet vad ni motiveras utav.

Du har fel igen Reiwa. Först kallar du foster i vecka 7 för barn och sen försöker du inbilla oss att kvinnor äcklas av fina och bildade män.

Kvinnor äcklas av störda och kvinnohatande autistiska män som inte har någon social förmåga alls. Som du med andra ord. Eller rättare sagt, kvinnor är helt blinda för män som du. Men det är väl därför som du sitter här och spyr galla över kvinnor och vill förbjuda abort?
Citera
2024-10-22, 19:26
Medlem
Citat:
Absolut inte. De lär sina döttrar att inte utbilda sig, inte jobba och inte starta företag. De lär sina döttrar att gifta sig så unga som möjligt och skaffa barn så fort som möjligt. De ska leva i fullständigt ekonomiskt beroende till mannen. Det är vad de lär sina döttrar.

Det är tillräckligt att påpeka att dina ideal leder till att så få barn föds att det inte tar många generationer innan hela befolkningen har försvunnit, medan till exempel mormonernas livstil leder till en av de allra snabbast växande grupperna i USA. Ditt sätt att leva är alltså objektivt underlägset och kommer förlora mot alla sorters traditionell livsstil, inklusive islam här i Sverige som ni feminister så helhjärtat importerade hit.

Citat:
Ja ok, du har ingen koll på manosfären och vad dess olika aktörer förespråkar. I övrigt, kan du vara mer vag?

Nyss var jag någon sorts kultmedlem av manosfären enligt dig och i nästa inlägg har jag ingen koll alls på manosfären. Hur ska du ha det, feministen?

Citat:
Många människor värderar familjen, äktenskapet, tar ansvar, värderar sociala band till nära och kära, följer gamla traditioner och firar tusenåriga traditioner.

Feminismen gör det inte.

Citat:
Ahh nej jag hatar bara störda autistiska idioter som du som loopar samma om och om igen.

De som läst dina inlägg är redan fullt medvetna om att du hatar din livssituation och det faktum att du slutade upp som en bitter, barnlös och ensam kvinna. Karikatyren av den arga feministiska kattkvinnan med andra ord. Du behöver inte påminna oss.
Citera
2024-10-22, 19:27
Medlem
Citat:
Du har fel igen Reiwa. Först kallar du foster i vecka 7 för barn och sen försöker du inbilla oss att kvinnor äcklas av fina och bildade män.

Kvinnor äcklas av störda och kvinnohatande autistiska män som inte har någon social förmåga alls. Som du med andra ord. Eller rättare sagt, kvinnor är helt blinda för män som du. Men det är väl därför som du sitter här och spyr galla över kvinnor och vill förbjuda abort?

Den barnlösa kattkvinnan och feministhoran kacklar vidare... några sakliga argument har hon förstås inte.
Citera
2024-10-22, 19:28
Medlem
Citat:

Som om detta skulle vara något dåligt.

Citat:
Ahh nej jag hatar bara störda autistiska skolskjutare som du som loopar samma om och om igen.

Har du några belägg för att han är skolskjutare? Vilken skola? Tycker man borde sett något om det på nyheterna.

För övrigt tycker jag du ska sluta vara respektlös mot autister. Autister är ofta intelligentare än andra människor. Det finns rätt mycket som tyder på att t.ex Einstein var autist.

Men det är pga såna som dig vi behöver dagar som world autism awareness day.

https://www.un.org/en/observances/autism-day

Skäms på dig.
Citera
2024-10-22, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Jaså? Smulat sönder? Du har sagt att du tycker det är mord och borde vara olagligt och jag håller inte med. Det finns inget att smula sönder.

Att du inte förstår logiken i att man får välja abort men om man bestämmer sig för att behålla barnet så ska man ge det ett bra liv kan jag inte göra mycket åt. Jag är inte specialpedagog. Om din tolkning av det är att jag ändå tycker man medvetet får skada sitt foster efter att man valt att behålla det så får du väl göra det. Man kan leda en häst till vattnet...

Varför inte? Kan det ha att göra med kroppslig autonomi, som jag ju har nämnt ett par gånger? Var hus-metaforen för komplicerad för dig?

Vad ska jag försvara? Du lyckas ju inte ens snappa upp vad jag har för ståndpunkt från första början. Varje meddelande från dig är "du tycker såhär" och då får jag förklara att "nej jag tycker såhär" och får till svar att "nej du tycker såhär". Du måste ha nån form av mental funktionsnedsättning. Jag kan verkligen inte tro nåt annat.
Med ”smulat sönder” menar han att han tycker att hans inlägg är bättre än dina.

En viss sorts personer påpekar gärna att de har ”krossat alla argument” och därmed ”vunnit debatten”, och det är naturligtvis fördelen med att själv vara domare för då kan man utse sig själv till vinnare. De kanske har nån slags poängsystem där de ger sina egna inlägg tio poäng och den andre får noll poäng och sen räknar de samman och kommer fram till att de ”vann”.

Vad de inte fattat är att abortmotståndarna förlorade redan 1974. Så länge de inte kan presentera bra argument för att ändra abortlagstiftningen så kan de sitta och skrika bäst de vill om att de som vill behålla abortlagstiftningen har för dåliga argument.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in