Citat:
Ursprungligen postat av
Reiwa
Ja, de lär sina barn betydligt bättre ideal än skräpet du står för.
Absolut inte. De lär sina döttrar att inte utbilda sig, inte jobba och inte starta företag. De lär sina döttrar att gifta sig så unga som möjligt och skaffa barn så fort som möjligt. De ska leva i fullständigt ekonomiskt beroende till mannen. Det är vad de lär sina döttrar.
Citat:
Återigen, så tittar jag inte på någon manosfär. De identifierar vissa problem korrekt men deras lösning på problemet är ju samma gift som du som feminist kommer med, fast omvänt. Ni är varandras spegelbilder.
Jag är traditionalist, Det går emot i princip allting manosfären förespråkar. Familj, värdet av äktenskap, ansvar, värderandet av sociala band och bevarandet av våra förfäders institutioner för att nämna några värderingar. Manosfären förespråkar den totala motsatsen: extremindividualism, hedonism, sexuell lössläppthet, antinatalism, aversion mot familj och äktenskap. Det är feminism för män, din dåre.
Ja ok, du har ingen koll på manosfären och vad dess olika aktörer förespråkar. I övrigt, kan du vara mer vag? Många människor värderar familjen, äktenskapet, tar ansvar, värderar sociala band till nära och kära, följer gamla traditioner och firar tusenåriga traditioner.
Citat:
Ah, "toxisk maskulinitet" igen - feministernas favoritord. Om en man inte låter sig formas till någon sorts mjuk, feminiserad kvinna är han ett gift. Ditt manshat lyser alltid igenom, Jenny.
Ahh nej jag hatar bara störda autistiska skolskjutare som du som loopar samma om och om igen.