2024-10-22, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Av vad jag sett dig skriva här på forumet verkar det inte direkt bara vara abort du har problem med. Du verkar vara ideologiskt undergiven på ett sätt som jag inte tror de flesta unga män är. Alltså tror jag inte att unga män är intresserad av samma värld som du drömmer om.

Ingen bryr sig om vad en kastrerad lydig liten hund som du anser. Det finns så vitt jag kan se bara en person som är undergiven här: du. Du är enligt egen utsago en man, men ändå är du helt undergiven feminismen, och du söker ständigt bekräftelse från feministkvinnorna i tråden. Det var bland det mest patetiska jag sett på länge när du sökte bekräftelse från Jenny igår: "titta på mig! visst är jag duktig som försvarar dig och feminismen! snälla titta på mig!".

Ledsen att säga det till dig, kompis, men svaga män som du är något som alla kvinnor äcklas utav av ren instinkt på ett omedvetet plan. Utöver det, så äcklas väl de flesta numera även på ett medvetet plan, då så många är medvetna om att manliga feminister alltid är något sorts perverst äckel och sexuellt avvikande kryp ala Kapten Klänning. Kvinnor gör bäst i att hålla sig långt borta från manliga feminister. Vi vet vad ni motiveras utav.
Citera
2024-10-22, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag är inte ett dugg upprörd. Anser väl mest att det är önsketänkande att tro att förargade unga män ska ta rättigheter från kvinnor.

Du får lära dig att läsa. Vad jag skrev var att kvinnor är beroende av män för alla sina rättigheter.
Citera
2024-10-22, 18:20
Medlem
Av en slump fick jag den videon rekommenderad till mig. Den sammanfattar rätt bra det som diskuterats i tråden senaste sidorna.
https://www.youtube.com/watch?v=0VSEqDO6JZk

Varning! Kom ihåg att om du håller med om ett enda ord i videon så är du enligt feministerna i tråden: incel, skolskjutare, autistisk, kvinnohatare, undergiven, sexuellt frustrerad, giftig, rasist, nazist och så vidare.
Citera
2024-10-22, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Du får lära dig att läsa. Vad jag skrev var att kvinnor är beroende av män för alla sina rättigheter.
Det spelar väl ingen roll om inte männen är kapabla eller i normalfallet ens villiga att ta makten ifrån kvinnorna?

Får jag bara bli personlig och fråga dig vad du tycker vore det bästa med att ta ifrån kvinnor rättigheter? Jag har nog inte fattat det.
Citera
2024-10-22, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det spelar väl ingen roll om inte männen är kapabla eller i normalfallet ens villiga att ta makten ifrån kvinnorna?

Får jag bara bli personlig och fråga dig vad du tycker vore det bästa med att ta ifrån kvinnor rättigheter? Jag har nog inte fattat det.

Du är på riktigt efterbliven. Sluta citera mig, tack. Jag har aldrig skrivit att det vore något bra med att ta ifrån kvinnor alla rättigheter.
Senast redigerad av Reiwa 2024-10-22 kl. 18:26.
Citera
2024-10-22, 18:36
Medlem
Citat:
Jodå. Din anledning för varför abort ska tillåtet och varför det inte är något moraliskt fel med det var just att din subjektiva och godtyckliga värdering om "cellklumpen"(som du kallade det för) var väldigt låg samt att kvinnans kropp ska betraktas som någon sorts suverän zon där hon har rätten att döda och göra vad hon vill med allting som befinner sig inuti henne.

Både dessa argument jag har smulat sönder fullständigt så till den grad att du hysteriskt började vräka ur dig förolämpningar som enda svar.

Du kan påpeka det hur många gånger som helst. Du kommer ändå inte komma ifrån att utifrån ditt eget etiska och moraliska ramverk så är den logiska slutsatsen att det inte finns något moraliskt fel för en kvinna att medvetet skada sitt barn under graviditeten genom alkohol och droger.

Varför inte? Den personen kommer hävda, med exakt samma argumentering som du gör, att alla människor inte har en rätt till liv och att han värderar denna grupp väldigt lågt och därför är det legitimt att döda dem. Samma sak som du gör med foster.

I

Det säger mycket om hur svaga dina argument är när du inte klarar av att försvara dem.

Jaså? Smulat sönder? Du har sagt att du tycker det är mord och borde vara olagligt och jag håller inte med. Det finns inget att smula sönder.

Att du inte förstår logiken i att man får välja abort men om man bestämmer sig för att behålla barnet så ska man ge det ett bra liv kan jag inte göra mycket åt. Jag är inte specialpedagog. Om din tolkning av det är att jag ändå tycker man medvetet får skada sitt foster efter att man valt att behålla det så får du väl göra det. Man kan leda en häst till vattnet...

Varför inte? Kan det ha att göra med kroppslig autonomi, som jag ju har nämnt ett par gånger? Var hus-metaforen för komplicerad för dig?

Vad ska jag försvara? Du lyckas ju inte ens snappa upp vad jag har för ståndpunkt från första början. Varje meddelande från dig är "du tycker såhär" och då får jag förklara att "nej jag tycker såhär" och får till svar att "nej du tycker såhär". Du måste ha nån form av mental funktionsnedsättning. Jag kan verkligen inte tro nåt annat.
Citera
2024-10-22, 18:56
Medlem
Citat:
Ingen bryr sig om vad en kastrerad lydig liten hund som du anser. Det finns så vitt jag kan se bara en person som är undergiven här: du. Du är enligt egen utsago en man, men ändå är du helt undergiven feminismen, och du söker ständigt bekräftelse från feministkvinnorna i tråden. Det var bland det mest patetiska jag sett på länge när du sökte bekräftelse från Jenny igår: "titta på mig! visst är jag duktig som försvarar dig och feminismen! snälla titta på mig!".

Ledsen att säga det till dig, kompis, men svaga män som du är något som alla kvinnor äcklas utav av ren instinkt på ett omedvetet plan. Utöver det, så äcklas väl de flesta numera även på ett medvetet plan, då så många är medvetna om att manliga feminister alltid är något sorts perverst äckel och sexuellt avvikande kryp ala Kapten Klänning. Kvinnor gör bäst i att hålla sig långt borta från manliga feminister. Vi vet vad ni motiveras utav.

Jag ogillar ryggkrökande hierarkier. Hur ställer du dig själv till hierarkier?
Citera
2024-10-22, 18:58
Medlem
Citat:
Om din tolkning av det är att jag ändå tycker man medvetet får skada sitt foster efter att man valt att behålla det så får du väl göra det. Man kan leda en häst till vattnet...

Du är för svagbegåvad för att kunna föra en lite djupare diskussion rörande moral och etik. Hade du haft ett tresiffrigt IQ hade du förstått att poängen med det jag skrev var att visa att du har ett moraliskt system som inte är konsekvent och logiskt. Poängen var inte att du personligen anser att det är okej att skada barn och foster, poängen var att med ditt argument och etiska ramverk så är den logiska slutsatsen att det är helt okej att skada sitt barn med alkohol och droger.

Ska poletten någonsin trilla ned i din extremt trögtänkta skalle?

Citat:
Varför inte? Kan det ha att göra med kroppslig autonomi, som jag ju har nämnt ett par gånger? Var hus-metaforen för komplicerad för dig?

Du kan inte åberopa vikten av kroppslig autonomi och sen i nästa andetag fullständigt skita i barnets kroppsliga autonomi.

Citat:
Vad ska jag försvara?

Dina osammanhängande ståndpunkter och subjektiva, godtyckliga moral.

Citat:
Varje meddelande från dig är "du tycker såhär"

Det är fullt rimligt att påpeka vad den logiska slutsatsen av det du säger är. Du fattar inte det som en åsna kan inse, nämligen att om man påstår att kvinnans kropp är någon sorts suverän zon där kvinnan har en absolut rätt att göra vad hon vill med det som befinner sig inuti hennes kropp, så logiskt följer det att om abort är moraliskt så är det även moraliskt acceptabelt för kvinnan att skada barnet genom alkohol och droger. Varför skulle det INTE vara acceptabelt med din världsbild? Hon har ju för fan enligt dina egna ord en absolut rätt över sin egen kropp och allting som befinner sig inuti den!

Citat:
Du måste ha nån form av mental funktionsnedsättning. Jag kan verkligen inte tro nåt annat.

Du är en feminiserad kastrerad hund. En fullständig fjolla. Förmodligen en bög också. Det skulle inte förvåna mig det minsta om du får för dig att du är kvinna snart också och blir trans med tanke på hur lite testosteron du har i kroppen. Utöver det är dina kognitiva förmågor så bristfälliga att man börjar undra om det ens finns en hjärna inuti din groteska skalle. Det kan inte vara lätt att vara dig helt enkelt.

Min helt subjektiva och godtyckliga värdering av ditt människovärde är således att det inte ens är noll utan det är ett negativt värde. Du vet ju vad du motiverar med samma typ av argumentering, inte sant? Det är ändå lustigt att det är själva existensen av människor som dig som är det absolut starkaste argumentet för abort jag någonsin sett.
Citera
2024-10-22, 18:58
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det hela är ju förövrigt väldigt simpelt. Du är feminist och således anser du att män och kvinnor bör konkurrera och tävla mot varandra. Det eviga könskriget. Vi har sett konsekvenserna av det här och det är katastrofala resultat, både för män och kvinnor. Det splittrar och bokstavligen sliter isär allting - både på samhällsnivå och individnivå.

Jag är traditionalist och har därmed synen att det inte bör råda någon tävling alls mellan könen utan att vi istället bör komplettera och hjälpa varandra. Eftersom att män och kvinnor är olika och bra på olika saker är vi lämpade för olika roller, dessa roller som kompletterar varandra istället för att tävla mot varandra bidrar till att ge både familjen och samhället i stort harmoni.

Yngre män har helt förkastat din världsbild och lutar betydligt mer åt min, men du kan ju sitta här och hallucinera hur mycket du vill om att det betyder att yngre män vill att det ska bli som i Saudiarabien( ) om det får dig att må bättre. Det kommer inte förändra verkligheten.

Sanningen är väl snarare den att desto längre feminismen, vänstern och liberalismen har sitt grepp om samhället desto större chans är det att vi faktiskt blir som Saudiarabien genom er import av mellanösternbabbar med stort våldskapital.

Det var väldigt många ord för att säga:

"Ja Jenny, du har rätt. Vi konservativa traditionella män strävar efter en tillbakagång då kvinnorna var ekonomiskt beroende av männen. En tid då kvinnor inte kunde ta ut skilsmässa och där mannen var familjens överhuvud. En tid då män inte behövde konkurrera med kvinnor på arbetsmarknaden och kvinnor jobbade gratis i hemmet med barnomsorg och hushållsnära tjänster. En tid då mannen i huset hade full kontroll och där kvinnan inte vågade ställa krav eller ifrågasätta utan var tyst och behaglig och stod för friden och harmonin åt sin man varje dag efter jobbet ute i den stora hektiska världen."

Ok kanske inte exakt som SaudiArabien, har svårt för att tänka mig att svenska folket en dag skulle börja avrätta folk för häxeri och blasfemi.

Nej jag anser inte att män och kvinnor ska konkurrera och tävla mot varandra bara för sakens skull. Man får jobb pga meriter och/eller erfarenhet, det är lika för alla.
Senast redigerad av Jenny9 2024-10-22 kl. 19:04.
Citera
2024-10-22, 19:00
Medlem
Citat:
Jag ogillar ryggkrökande hierarkier. Hur ställer du dig själv till hierarkier?

Haha! Självklart gör du det eftersom du är en misslyckad, feminiserad man. Du kan inte hävda dig i kompetensbaserade hierarkier. Vad ska du säga härnäst? Att du är kommunist också och vill avskaffa alla hierarkier i samhället?

Ledsen att även behöva berätta den här uppenbara sanningen för dig: överallt där människor finns kommer det alltid finnas hierarkier.
Citera
2024-10-22, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det var väldigt många ord för att säga:

Lär dig att läsa och bemöt sedan det som jag faktiskt skrev, och inte dina hallucinationer, feministhora.
Citera
2024-10-22, 19:09
Medlem
Citat:
Du är på riktigt efterbliven. Sluta citera mig, tack. Jag har aldrig skrivit att det vore något bra med att ta ifrån kvinnor alla rättigheter.
Make me 🙂

Ok är det bara kvinnors rätt att avsluta en graviditet du vill ta bort, eller är det några fler?

Varför brinner du för att ta bort kvinnors rätt att avsluta en graviditet? Vad är det som är så bra med att fler barn föds med föräldrar som på ett eller annat sätt inte är redo för att bli föräldrar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in