Citat:
Ursprungligen postat av
NilsKalsonQuisling
Om din tolkning av det är att jag ändå tycker man medvetet får skada sitt foster efter att man valt att behålla det så får du väl göra det. Man kan leda en häst till vattnet...
Du är för svagbegåvad för att kunna föra en lite djupare diskussion rörande moral och etik. Hade du haft ett tresiffrigt IQ hade du förstått att poängen med det jag skrev var att visa att du har ett moraliskt system som inte är konsekvent och logiskt. Poängen var inte att du personligen anser att det är okej att skada barn och foster, poängen var att med ditt argument och etiska ramverk så är den logiska slutsatsen att det är helt okej att skada sitt barn med alkohol och droger.
Ska poletten någonsin trilla ned i din extremt trögtänkta skalle?
Citat:
Ursprungligen postat av
NilsKalsonQuisling
Varför inte? Kan det ha att göra med kroppslig autonomi, som jag ju har nämnt ett par gånger? Var hus-metaforen för komplicerad för dig?
Du kan inte åberopa vikten av kroppslig autonomi och sen i nästa andetag fullständigt skita i barnets kroppsliga autonomi.
Citat:
Ursprungligen postat av
NilsKalsonQuisling
Vad ska jag försvara?
Dina osammanhängande ståndpunkter och subjektiva, godtyckliga moral.
Citat:
Ursprungligen postat av
NilsKalsonQuisling
Varje meddelande från dig är "du tycker såhär"
Det är fullt rimligt att påpeka vad den logiska slutsatsen av det du säger är. Du fattar inte det som en åsna kan inse, nämligen att om man påstår att kvinnans kropp är någon sorts suverän zon där kvinnan har en absolut rätt att göra vad hon vill med det som befinner sig inuti hennes kropp, så logiskt följer det att om abort är moraliskt så är det även moraliskt acceptabelt för kvinnan att skada barnet genom alkohol och droger. Varför skulle det INTE vara acceptabelt med din världsbild? Hon har ju för fan enligt dina egna ord en
absolut rätt över sin egen kropp och allting som befinner sig inuti den!
Citat:
Ursprungligen postat av
NilsKalsonQuisling
Du måste ha nån form av mental funktionsnedsättning. Jag kan verkligen inte tro nåt annat.
Du är en feminiserad kastrerad hund. En fullständig fjolla. Förmodligen en bög också. Det skulle inte förvåna mig det minsta om du får för dig att du är kvinna snart också och blir trans med tanke på hur lite testosteron du har i kroppen. Utöver det är dina kognitiva förmågor så bristfälliga att man börjar undra om det ens finns en hjärna inuti din groteska skalle. Det kan inte vara lätt att vara dig helt enkelt.
Min helt subjektiva och godtyckliga värdering av ditt människovärde är således att det inte ens är noll utan det är ett negativt värde. Du vet ju vad du motiverar med samma typ av argumentering, inte sant? Det är ändå lustigt att det är själva existensen av människor som dig som är det absolut starkaste argumentet för abort jag någonsin sett.