Citat:
Vad är det för trygghet att tvinga dessa personer att verka i otrygga miljöer bara för att de gör de av "självskada"?
Det är i högsta grad relevant för den här tråden för det synliggör hur pass godtyckligt du använder de argument som du torgför i abortfrågan. Applicera exakt samma resonemang som du gör ovan i sexköpsfrågan på abortfrågan istället och helt plötsligt säger du emot dina egna tidigare argument gällande abort. Fattar du inte att de självskadande personerna kommer fortsätta sälja sex ändå om de känner sig nödgade? Trots att de inte får något certifikat? Skillnaden blir bara att de tvingas till sämre valmöjligheter gällande kunder, har sämre möjligheter att vidta säkerhetsåtgärder etc, än de av dig "godkända" och därmed betydligt mer priviligierade sexsäljarna.
Det är ungefär som om vi endast skulle ge abortcertifikat till de som har ett ordnat förhållande och lever ett stabilt och välfungerande liv, medan alla som faller utanför de kriterierna förbjuds från att göra abort. Ser du inte det orimliga i det? Du har ju mängder av gånger nu skrivit om hur de som "känner sig nödgade" att göra abort kommer göra det oavsett om det är lagligt eller ej. Vad sker då med de som inte får certifkat? Och det är ju den gruppen som troligen behöver det allra mest. Detsamma gäller ju de som känner sig nödgade att sälja sex.
Men det var irrelevant för liknelsen med certifikat för att sälja sex.
Jag är inte tillräckligt insatt i det för att uttala mig.
Det är i högsta grad relevant för den här tråden för det synliggör hur pass godtyckligt du använder de argument som du torgför i abortfrågan. Applicera exakt samma resonemang som du gör ovan i sexköpsfrågan på abortfrågan istället och helt plötsligt säger du emot dina egna tidigare argument gällande abort. Fattar du inte att de självskadande personerna kommer fortsätta sälja sex ändå om de känner sig nödgade? Trots att de inte får något certifikat? Skillnaden blir bara att de tvingas till sämre valmöjligheter gällande kunder, har sämre möjligheter att vidta säkerhetsåtgärder etc, än de av dig "godkända" och därmed betydligt mer priviligierade sexsäljarna.
Det är ungefär som om vi endast skulle ge abortcertifikat till de som har ett ordnat förhållande och lever ett stabilt och välfungerande liv, medan alla som faller utanför de kriterierna förbjuds från att göra abort. Ser du inte det orimliga i det? Du har ju mängder av gånger nu skrivit om hur de som "känner sig nödgade" att göra abort kommer göra det oavsett om det är lagligt eller ej. Vad sker då med de som inte får certifkat? Och det är ju den gruppen som troligen behöver det allra mest. Detsamma gäller ju de som känner sig nödgade att sälja sex.
Men det var irrelevant för liknelsen med certifikat för att sälja sex.
Jag är inte tillräckligt insatt i det för att uttala mig.
Reglerat när det handlar om sexköp = de som mår bra av att sälja sex får ett certifikat.
Reglerat när det handlar om abort = att man inte får göra abort hur sent under graviditeten som helst och att antalet graviditetsveckan avgör abortmetod.
Så. Blev det tydligare för dig så? Vill du diskutera prostitution så finns det som sagt en tråd för detta.
Måste du vara insatt för att kunna uttala dig kring om du vill ha säkra och bra p-medel för män eller inte?
Det har pågått forskning kring p-medel för män. Detta har pågått i många år. Senast jag läste om det lät det riktigt säkert och bra och med acceptabla, eller inga biverkningar. Vore fantastiskt om det kom ut på marknaden!
Det skulle förstärka det preventiva skyddet för par och därmed radikalt minska oönskade graviditeter och därmed radikalt minska antalet aborter.
Är man som du, mot abort. Så bör du givetvis höja din röst för p-medel för män!