2024-10-20, 20:58
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Att låta män som inte ansvarar för sin egen reproduktion bestämma över aborträtten är som att låta barn bestämma att det blir glass till middag varje dag.

Jupp.
Citera
2024-10-20, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PelleTrollkarl
Finns kvinnor som ljuger om att de skyddar sig också. Lägg ner manshatet.

Då är det bra om du börjar höja din röst för p-medel för män! Så kan även män känna sig tryggare mot ljugande kvinnor. och abortantalen kommer minska radikalt! Seså. Ut och höj din röst för p-medel för män!
Citera
2024-10-20, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Lägg ner kvinnohatet.

'Vi' bidrar med långt mer än störda autister som du iallafall, den saken är säker.

vad bidrar du med? Ditt enda bidrag i alla trådar här på FB är att tjafsa, hata och provocera istället för att sakligt diskutera för du vet att du har inget att komma med. Du och dina kompanjorer har blivit krossade av mig i alla diskussioner som någonsin har ägt rum på det här forumet. Visst är det så, bara att backa och titta igenom historiken.

Du ska absolut vara glad att du har mat på bordet. I ett samhälle där alla individer var tvungna att bidra hade du inte kunnat bidra med något av värde.

Nej, jag har inte autism. Men om det får dig att känna dig bättre över din miserabla och patetiska existens så får du gärna tro det .

Man kan häva ur sig vad som helst här på forumet så det enda man kan gå efter är hur folk resonerar och tänker och de manshatande feministerna resonerar sämre än utvecklingsstörda A-lagare. Det säger en del tycker jag.

Du kan fortsätta hata män hur mycket du vill. Jag förstår att det är jobbigt att vara en gammal, ful, oattraktiv och värdelös tant utan några prestationer i livet. Men ta inte ut det på män. OK?
Citera
2024-10-20, 21:21
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PelleTrollkarl
vad bidrar du med? Ditt enda bidrag i alla trådar här på FB är att tjafsa, hata och provocera istället för att sakligt diskutera för du vet att du har inget att komma med. Du och dina kompanjorer har blivit krossade av mig i alla diskussioner som någonsin har ägt rum på det här forumet. Visst är det så, bara att backa och titta igenom historiken.

Du ska absolut vara glad att du har mat på bordet. I ett samhälle där alla individer var tvungna att bidra hade du inte kunnat bidra med något av värde.

Nej, jag har inte autism. Men om det får dig att känna dig bättre över din miserabla och patetiska existens så får du gärna tro det .

Man kan häva ur sig vad som helst här på forumet så det enda man kan gå efter är hur folk resonerar och tänker och de manshatande feministerna resonerar sämre än utvecklingsstörda A-lagare. Det säger en del tycker jag.

Du kan fortsätta hata män hur mycket du vill. Jag förstår att det är jobbigt att vara en gammal, ful, oattraktiv och värdelös tant utan några prestationer i livet. Men ta inte ut det på män. OK?

Hahaha vilket narcissistiskt dravel. Håller absolut med, det är inte autism du lider av utan en svår grandios narcissism.
Citera
2024-10-20, 21:24
Citat:
Hahaha vilket narcissistiskt dravel. Håller absolut med, det är inte autism du lider av utan en svår grandios narcissism.
Kan man inte vara autist och narcissist i ett? Med Dunning-Kruger såklart.
Citera
2024-10-20, 21:31
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi

Jo, samsjuklighet är rätt vanligt. Är sällan som man kan sätta en helt "ren" diagnos på någon, man får istället försöka identifiera vilken den dominerande diagnosen är.
Citera
2024-10-20, 21:31
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Då är det bra om du börjar höja din röst för p-medel för män! Så kan även män känna sig tryggare mot ljugande kvinnor. och abortantalen kommer minska radikalt! Seså. Ut och höj din röst för p-medel för män!
Ja det är ett mycket bra råd. Då kan de lyckas få ned aborttalen samtidigt som kvinnor fortfarande har tillgång till säkra aborter.
Citera
2024-10-20, 21:38
Medlem
Citat:

Man är inte narcissist när man är faktabaserad. Då är man verklighetsförankrad. Problemet är att du är en sådan person som skulle kunna förlora alla sets mot en man i pingis och du skulle fortfarande inte förstå eller vara villig att erkänna att du har förlorat för du hatar män. Det är vad det handlar om.

Tillskillnad mot dig Jenny så har jag faktiskt åstadkommit något i livet.

Om ni är så smarta varför förlorar ni alla diskussioner för då? Varför begriper ni inte logik? Varför gör ni konsekvent statistiska tabbar? Det är knappast några kvinnor ifrån akademikervärlden vi talar om här utan allt talar för att vissa av er är bittra, fula, oattraktiva, misslyckade manshatande kattkvinnor.

Jag skulle känna mig mer bekväm med att överlåta vissa arbetsuppgifter till en utvecklingsstörd A-lagare än att överlåta samma arbetsuppgifter åt dig exempelvis. Vad säger det egentligen, Jenny? Det säger en del.

Du hade inte klarat nybörjarkursen ens i statistik. Du hade fått gå om kursen för du hade inte blivit godkänd.

Man skulle kunna skriva in: ''FEL'' i pannan på dig och vissa andra manshatande feminister.

Ju mer man analyserar det ni säger ju mer börjar man nästan tro att det är någon sekt.
Citera
2024-10-20, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi

Du har inte svarat på min tidigare kommentar. Dunning-Kruger kan du inte applicera på mig för jag har rätt ditt pucko.
Citera
2024-10-20, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Säg mig: vad är det för trygghet för de flickor/pojkar/män och kvinnor som säljer sex för att självskada? Dessa prostituerade behöver komma ur prostitutionen och deras köpare behöver lagföras. Anser du att skära sig i armarna, äta batterier och annat självskadande också är "tryggt"? Du får nog börja tänka om. Prostituerade som vill sälja sex och mår bra av det, ska givetvis få göra det, utan att deras kunder gör något olagligt. Du får nog tänka om kring dessa frågor. Och sluta skriva om det i denna tråd. Finns en tråd där du kan diskutera detta.

Vad är det för trygghet att tvinga dessa personer att verka i otrygga miljöer bara för att de gör de av "självskada"?

Det är i högsta grad relevant för den här tråden för det synliggör hur pass godtyckligt du använder de argument som du torgför i abortfrågan. Applicera exakt samma resonemang som du gör ovan i sexköpsfrågan på abortfrågan istället och helt plötsligt säger du emot dina egna tidigare argument gällande abort. Fattar du inte att de självskadande personerna kommer fortsätta sälja sex ändå om de känner sig nödgade? Trots att de inte får något certifikat? Skillnaden blir bara att de tvingas till sämre valmöjligheter gällande kunder, har sämre möjligheter att vidta säkerhetsåtgärder etc, än de av dig "godkända" och därmed betydligt mer priviligierade sexsäljarna.

Det är ungefär som om vi endast skulle ge abortcertifikat till de som har ett ordnat förhållande och lever ett stabilt och välfungerande liv, medan alla som faller utanför de kriterierna förbjuds från att göra abort. Ser du inte det orimliga i det? Du har ju mängder av gånger nu skrivit om hur de som "känner sig nödgade" att göra abort kommer göra det oavsett om det är lagligt eller ej. Vad sker då med de som inte får certifkat? Och det är ju den gruppen som troligen behöver det allra mest. Detsamma gäller ju de som känner sig nödgade att sälja sex.

Citat:
Det är inga godtyckliga abortgränser. Vid vecka 18-20 sker RUL, om något framkommer då, kan kvinnan/paret vilja göra abort. Och kan få tillåtelse till det fram tom. vecka 21+6. I vecka 22 kan man rädda foster som föds, genom avancerad intensivvård för prematura spädbarn. Gränserna är noga utvalda.

Men det var irrelevant för liknelsen med certifikat för att sälja sex.

Citat:
vad har du att säga om mitt förslag att du höjer din röst kring p-medel för män, då? Detta skulle ju minska aborterna radikalt. Det vore väl bra? Ut med dig och säg ditt om p-medel för män!

Jag är inte tillräckligt insatt i det för att uttala mig.
Citera
2024-10-20, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Applicera exakt samma resonemang som du gör ovan i sexköpsfrågan på abortfrågan istället och helt plötsligt säger du emot dina egna tidigare argument gällande abort.

Applicera samma resonemang som du gör i sexköpsfrågan på narkotikafrågan så får du en fullt laglig och oreglerad heroinmarknad.
Citera
2024-10-20, 22:25
Medlem
Citat:
Lägg ner kvinnohatet.

'Vi' bidrar med långt mer än störda autister som du iallafall, den saken är säker.

Det här forumet är det enda lilla skrymslet i samhället där det är tillåtet att uttala sig kritiskt om kvinnor. I övriga samhället är kvinnor fridlysta, medan män är fritt villebråd. Så om du nu stör dig så mycket på "kvinnohat" kan man fråga sig varför du envisas med att vara här, i just det enda lilla skrymslet av samhället där det är tillåtet. Tänder du på det innerst inne, eller vad är grejen?

Många feminister går ju igång något enormt på förnedringsporr. Kanske du är lite av samma skrot och korn?

För övrigt ska du ha respekt för autister. De är ofta intelligentare än andra människor och många av de allra skarpaste hjärnorna i historien, som varit med och fört civilisationen och utvecklingen framåt, har tillhört autister. Så när du kallar meningsmotståndare för autist (som du har ägnat dig åt i åratal på det här forumet så fort dina argument tagit slut) så ger du i själva verket dem en komplimang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in