2022-07-22, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du bortser ju hel från att där finns en man med. En man som mycket väl kommer påverka henne i hennes beslut om abort/inte abort, om det blir en graviditet av deras sex.

Kvinnan har sex med en man, som även har valt att ha sex med henne.

Mannen kan också använda p-medel.

Om ett par (en man och en kvinna) har sex ofta, så behöver inte dagen-efter piller hjälpa. Men du kanske tror att kvinnor bara har sex en gång och just den gången de inte vill bli gravida, så blir de gravida?

Om mannen inte vill ha barn/inte vill ha barn med henne, så kan det mycket möjligt bli så att hon väljer abort. Om mannen vill ha barn/vill ha barn med henne och tryggar henne i att fortsätta graviditeten är det mycket troligt att hon väljer att föda barn.

När ska polletten falla ner hos dig?

Som vanligt babblar du på om irrelevanta saker som du fantiserat ihop.

Kvinnan bär ansvar för sina egna handlingar. Mannen är irrelevant.
Citera
2022-07-22, 15:07
Medlem
Citat:
Har du svårt att ta in att folk många gånger fattar beslut med hjälp av andras tyckanden?

En gravid kvinna kommer givetvis ta rejäl hänsyn till vad den blivande barnafadern vill, när hon fattar sitt beslut. Därmed kan det vara så att hon till 50% vill ha barn, men till 50% är ambivalent, eftersom hon inte vet vart den blivande barnafadern står i frågan och för henne är det viktigt att ha ett förhållande med barnafadern och att de delar ansvaret.

Får hon reda på att han till 100% vill ha barn och vill ha det med henne, så vill hon också till 100% ha barn. Och det blir barn!
Får hon reda på att han till 100% inte vill ha barn och till 100% inte vill ha barn med henne. Tja, då är risken att hennes 50% vill ha barn/50% ambivalent, förvandlas till 100% inte vill ha barn och vill göra abort.

Kan du nu börja förstå att mannen har ett stort ansvar i frågan? Och att hans önskan kommer påverka hennes beslut? Och att han därmed är medskyldig till abort om det blir abort.

Du babblar på om irrelevanta saker som vanligt för dölja kvinnans ansvar.
Citera
2022-07-22, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Som vanligt babblar du på om irrelevanta saker som du fantiserat ihop.

Kvinnan bär ansvar för sina egna handlingar. Mannen är irrelevant.

På vilket vis menar du att den blivande pappans känslor, tankar, önskningar, handlingar är irrelevanta? Du gör ju för fasiken bort dig. Varje människa som har vett vet ju att pappor är lika viktiga för sina barn som mammorna är. Varje människa med vett vet att flertalet kvinnor inte vill vara ensamstående mammor, utan vill dela ansvaret för barn med en man, helst en man som hon har ett förhållande med. Så vad den blivande pappan har för önskemål, tankar, handlingar etc. har mycket stor betydelse för kvinnans beslut om abort/inte abort. Som sagt: du gör bort dig mer och mer som inte inser detta.
Citera
2022-07-22, 15:17
Medlem
Citat:
Du babblar på om irrelevanta saker som vanligt för dölja kvinnans ansvar.

Jag anser att både mannen och kvinnan har ansvar. Dvs. anser jag att kvinnan har ansvar, precis som mannen har ansvar. Detta har jag skrivit en hel jädra massa gånger nu. Hur kan du ha missat det?
Citera
2022-07-22, 16:22
Medlem
Citat:
Jag anser att både mannen och kvinnan har ansvar. Dvs. anser jag att kvinnan har ansvar, precis som mannen har ansvar. Detta har jag skrivit en hel jädra massa gånger nu. Hur kan du ha missat det?

Mannen är irrelevant.

Kvinnan begår aborten.
Citera
2022-07-22, 16:23
Medlem
Citat:
På vilket vis menar du att den blivande pappans känslor, tankar, önskningar, handlingar är irrelevanta? Du gör ju för fasiken bort dig. Varje människa som har vett vet ju att pappor är lika viktiga för sina barn som mammorna är. Varje människa med vett vet att flertalet kvinnor inte vill vara ensamstående mammor, utan vill dela ansvaret för barn med en man, helst en man som hon har ett förhållande med. Så vad den blivande pappan har för önskemål, tankar, handlingar etc. har mycket stor betydelse för kvinnans beslut om abort/inte abort. Som sagt: du gör bort dig mer och mer som inte inser detta.

Hahahaha, du har ju någon hjärnskada.

Det är kvinnan som bestämmer rom hon ska göra abort eller ej. Du försöker flytta fokus till någon som inte kan göra en abort.

Du gör bort dig gång på gång när du blandar ihop saker och babblar på om irrelevanta saker
Citera
2022-07-22, 17:07
Jepp kvinnornas godtyckliga mord på liv måste stoppas!

Hur svårt skall det vara?
Citera
2022-07-22, 18:11
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Jepp kvinnornas godtyckliga mord på liv måste stoppas!

Hur svårt skall det vara?
Nä precis, hur svårt skall det vara? TomatKungen har givit jättebra tips!
Citera
2022-07-22, 21:30
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Inga rättigheter, inget ansvar.
Glöm det där att du kan komma i efterhand och utkräva ansvar.
Att mannen kan hållas ansvarig både trygghets och ekonomiskt i 20 år om valpen ska gå i gymnasiet också, för något som bara är kvinnans beslut är en mossig gammal regel, nu när kvinnan är frigjord och kan själv.
Mannen ska kunna göra legal abort minst lika länge som kvinnan kan göra det.
Citera
2022-07-22, 22:08
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Att mannen kan hållas ansvarig både trygghets och ekonomiskt i 20 år om valpen ska gå i gymnasiet också, för något som bara är kvinnans beslut är en mossig gammal regel, nu när kvinnan är frigjord och kan själv.
Det spelar ingen roll vilka hitta på-aborter du gör, ungen kan kräva dig på pengar till mat och kläder oavsett hur mycket morsan är frigjord och kan själv och hur mossigt du än tycker att det är att du måste se till så att ditt eget barn har råd att äta.

Vilka rättigheter vill du ha för att inte låta ditt eget barn svälta eller frysa ihjäl?
Citera
2022-07-22, 23:17
Medlem
Citat:
Mannen är irrelevant.

Kvinnan begår aborten.

Citat:
Hahahaha, du har ju någon hjärnskada.

Det är kvinnan som bestämmer rom hon ska göra abort eller ej. Du försöker flytta fokus till någon som inte kan göra en abort.

Du gör bort dig gång på gång när du blandar ihop saker och babblar på om irrelevanta saker

Mannen är verkligen inte irrelevant. Jag ska göra det väldigt enkelt för dig.

Kvinnan är gravid och vill verkligen ha barn. Men hon vill inte vara ensamstående mor. Hon vill leva i kärnfamilj, med make och barn. Hennes beslut om abort/inte abort vilar helt i händerna på den man som gjort henne gravid. Finns två alternativ....

1. Mannen vill ha barn/vill ha barn med kvinnan. Han friar och vill jobba på deras relation. Lovar kvinnan evig trohet. kvinnan blir glad och väljer att fortsätta vara gravid.

2. Mannen vill inte ha barn/vill inte ha barn med kvinnan. Han vill inte ha ett förhållande med kvinnan. Kvinnan som inte vill vara ensamstående mor, gör abort.

Om du ser ovanstående, kan du då börja fatta att mannen verkligen inte är irrelevant för kvinnans beslut om abort/inte abort?
Citera
2022-07-22, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf

Tja, vill en man inte ha barn/inte ha barn med kvinna, så är det väl bara att han säger det "jag vill inte ha barn och jag vill inte ha barn med dig, jag kommer inte ta något som helst ansvar för vår avkomma, mer än det jag är tvingad till, dvs. visst ekonomiskt ansvar, men jag vill inte det heller. Jag vill verkligen att du gör abort". Många kvinnor kommer välja abort vid ett sådant uttalande (eftersom flertalet kvinnor inte vill vara ensamstående mammor och vill ha en relation med barnafadern och dela på ansvaret för avkomman med barnafadern). Och då är både mannen och kvinnan ansvariga för aborten. Gör kvinnan abort för att mannen inte vill ha barn (fast hon själv egentligen vill ha barn), så är både mannen och kvinnan ansvariga för aborten. Vilket herr LavezziLrey verkar ha ytterst svårt att förstå.

De kvinnor som trots att mannen har sagt som jag ovan beskrev, väljer att föda barn. Tja, då får ju mannen betala för barnets väl och ve. Precis som kvinnan får göra. Både mannen och kvinnan hade sex som ledde till graviditet. Men väljer hon mot mannens vilja att behålla avkomman, så får hon ta allt praktiskt, känslomässigt etc. ansvar för avkomman. Och även den tyngsta delen av det ekonomiska ansvaret. Och mannen får bidra lite ekonomiskt till avkomman som han var med och knullade fram. Hon tar det största ansvaret för barnet, vad gäller allt. Och han tar en liten del av det ekonomiska ansvaret för barnet.

Vad skulle alternativet vara? Att vi alla ska betala mer i skatt för alla de barn vars fäder inte vill betala för sina barn, så att knull-männen (obs. ironi att kalla dem så) ska få slippa betala för sina egna barn? Tja, visst, så kan vi alla göra. Är du beredd på att göra det? Betala mer i skatt alltså, så att oansvariga män ska få knulla, utan att behöva betala om de inte vill ha avkomman och kvinnan vill? Eller ska vi låta det ekonomiska ansvaret för barnet vila på den ofrivillige barnafadern som ju ändå fick sig ett skönt knull? Lite mer rättvist kan jag allt tycka: kvinnan som väljer att föda mot mannens vilja, får ta det absolut tyngsta ansvaret för barnet vad gäller allt och mannen som inte ville ha avkomman får ta en liten del av det ekonomiska ansvaret för deras gemensamma barn. Så lämnas vi andra skattebetalare utanför deras lilla sfär. Barn har nämligen rätt till drägliga liv, så någon måste betala för dem. Antingen föräldrarna, eller vi skattebetalare. Vi skattebetalare betalar redan skatt för varandra barn. Men om män skulle slippa betala för sina egna barn, skulle alltså skatten behöva höjas. För alla de barns väl och ve, som har oansvariga pappor.

I övrigt är det ju bra att kvinnor är ansvariga och väljer att föda barn, även om pappan inte vill ha barn. Eftersom det minskar antalet aborter.

Men bäst är givetvis om mannen friar till kvinnan och de gemensamt tar hand om den gemensamma avkomman och lever i trohet och kärlek till varandra.
Senast redigerad av TomatKungen 2022-07-23 kl. 00:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in