2024-10-31, 07:40
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag tolkar det som att du är en icke läskunnig oskuld.

Jag kunde läsa vad du skrev men blev otroligt förvånad att du trots massor av sex inte någon gång kunnat styra var din partner skulle ejakulera.
Om det nu är så att du har haft sex och om du nu inte har behövt supa dem fulla och om de nu har ejakulerat vid sex måste du vara väldigt passiv i akten och ganska frånvarande om du inte har kunnat styra ejakulationen någon endaste gång. Du har t,ex, aldrig sugit av en man tills ejakulation eller gett en handtralla. Du kanske är en sån där som bara tar och aldrig ger.
Jag tror nog även att de flesta kvinnor här inne skulle hålla med om att de känner av/märker när deras partner är på väg att komma.
Det skulle ju också kunna vara så att du haft olika partners alla gånger, d.v.s. massor av partners och därför inte lärt känna dem närmare.
Citera
2024-10-31, 07:41
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Då är det upp till båda att se till att hon inte blir gravid. Om hon inte vill bli gravid med en man som inte vill bli pappa så ligger det ju även ansvar på henne. Det är hennes kropp som kommer få gå igenom graviditeten och födseln som ni tjatar om och även ta hand om barnet om nu mannen inte vill.
Och om hon väljer att bli gravid ändå mot mannens vilja (låt säga att hon avsiktligt låter bli sin p-metod) så tycker inte jag att det vore mer än rätt att mannen borde kunna slippa även det ekonomiska ansvaret.

Ja, men nu tar hon inte ansvar för att inte bli gravid eftersom gravid är precis vad hon vill bli.

Vad har han för ansvar för att inte göra henne gravid?
Citera
2024-10-31, 07:42
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jo men nu var alltså förutsättningarna i just detta fallet att du ville veta vilket preventivmedel som var överenskommet och i just detta fall var det överenskommet att han skulle använda kondom. Vem har då ansvaret för att det inte fungerade?

Det var du som tog upp att den kanske gick sönder och du tog upp att den kanske gick sönder när han öppnade förpackningen och jag sade att det kanske var hennes 3 cm lösnaglar som hade sönder den.
Först svarade jag att om paret hanterade kondomen som man ska och den ändå gick sönder så är det väl egentligen tillverkarens ansvar.
Citera
2024-10-31, 07:45
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ja, men nu tar hon inte ansvar för att inte bli gravid eftersom gravid är precis vad hon vill bli.

Då är det ju precis som många vet att kvinnan är elak, manipulativ, självisk och inte något att ha.
Citera
2024-10-31, 07:47
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Jag skulle önska att han inte hade se med henne förrän han var beredd på att bli pappa om han någon gång känner att han vill bli det tillsammans med henne.
Citera
2024-10-31, 07:48
Citat:
Det var du som tog upp att den kanske gick sönder och du tog upp att den kanske gick sönder när han öppnade förpackningen och jag sade att det kanske var hennes 3 cm lösnaglar som hade sönder den.
Först svarade jag att om paret hanterade kondomen som man ska och den ändå gick sönder så är det väl egentligen tillverkarens ansvar.
Men ok, så ingen av dem har ansvar så länge paret har använt kondom.
Vem av dem har ansvar om paret har använt p-piller, p-pillertillverkaren?
Citera
2024-10-31, 07:49
Medlem
Citat:
Jag kunde läsa vad du skrev men blev otroligt förvånad att du trots massor av sex inte någon gång kunnat styra var din partner skulle ejakulera.
Om det nu är så att du har haft sex och om du nu inte har behövt supa dem fulla och om de nu har ejakulerat vid sex måste du vara väldigt passiv i akten och ganska frånvarande om du inte har kunnat styra ejakulationen någon endaste gång. Du har t,ex, aldrig sugit av en man tills ejakulation eller gett en handtralla. Du kanske är en sån där som bara tar och aldrig ger.
Jag tror nog även att de flesta kvinnor här inne skulle hålla med om att de känner av/märker när deras partner är på väg att komma.
Det skulle ju också kunna vara så att du haft olika partners alla gånger, d.v.s. massor av partners och därför inte lärt känna dem närmare.
Skulle kanske varit tydligare att jag avsåg kuk-i-fittasex, men trodde det var underförstått då ämnet är oönskade graviditeter, vilka inte uppstår om någon kommer i min mun eller hand.

Att märka av att någon är på väg att komma är inte samma sak som att kontrollera den andres orgasm och var den inträffar.

Sedan märks det inte på alla män att de är på väg att komma. Det är 50/50 skulle jag säga.

Men jag kan ju också bara utgå från att män som kommer i min fitta utan kondom och utan att ha frågat mig om jag skyddar dem vill bli pappor. Jag utgår ändå från att de vet hur barn blir till.
Citera
2024-10-31, 07:50
Citat:
Då är det ju precis som många vet att kvinnan är elak, manipulativ, självisk och inte något att ha.
Ja och vad har mannen för ansvar att inte göra en elak, manipulativ, självisk kvinna gravid om han inte vill att hon ska bli gravid?

Inget, det är hennes ansvar att inte bli gravid?
Citera
2024-10-31, 07:51
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Skulle kanske varit tydligare att jag avsåg kuk-i-fittasex, men trodde det var underförstått då ämnet är oönskade graviditeter, vilka inte uppstår om någon kommer i min mun eller hand.

Att märka av att någon är på väg att komma är inte samma sak som att kontrollera den andres orgasm och var den inträffar.

Sedan märks det inte på alla män att de är på väg att komma. Det är 50/50 skulle jag säga.

Men jag kan ju också bara utgå från att män som kommer i min fitta utan kondom och utan att ha frågat mig om jag skyddar dem vill bli pappor. Jag utgår ändå från att de vet hur barn blir till.
Naturligtvis vill de bli pappor, det begriper varenda människa att de vill om de inte skyddar sig mot det.
Citera
2024-10-31, 08:06
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Men ok, så ingen av dem har ansvar så länge paret har använt kondom.
Vem av dem har ansvar om paret har använt p-piller, p-pillertillverkaren?

Men snälla du om man har använt ett skydd såsom man ska och det ändå inte fungerade kan man väl ändå inte lägga ansvaret på någon? Vad skulle de ha kunnat göra annorlunda?

Om kvinnan har använt p-pillret så som man ska, tagit det när hon ska ta det och inte glömt hoppat över någon gång så tycker inte jag att man kan lägga något ansvar på henne.
Har hon däremot varit slarvig så tycker jag man kan tala om ett slags ansvar för att det har blivit en graviditet.

Tror du att det är för att du är kvinna som du har så svårt för att tala om att ha ett ansvar? Ni är inte vana vid det, eller hur?
Citera
2024-10-31, 08:07
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ja och vad har mannen för ansvar att inte göra en elak, manipulativ, självisk kvinna gravid om han inte vill att hon ska bli gravid?

Inget, det är hennes ansvar att inte bli gravid?

Jag skrev ju det sen att jag önskar att han avstår sex med kvinnan så länge som han inte vill bli pappa. Det tycker jag skulle vara den bästa lösningen.
Citera
2024-10-31, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Men herregud. Ibland är din argumentation så efterbliven att man inte tror det är sant.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...pa-sina-hander

Inte för att jag tror något av detta kommer gå in i din rigida boomerhjärna. Du klarar överhuvudtaget inte av att ta in ny information, det är uppenbart.

Tror du på allvar att dessa kriminella drägg till män som utgör sexarbetares kundbas när sexköpslagen skrämt iväg alla de bra kunderna kommer börja använda din jävla "p-gel för män"?

Jösses. Du är så in i helvete enkelspårig i din argumentation att man börjar ifrågasätta rimligheten i att du ens är myndig.

Ditt inlägg är rapporterat som "trams och off topic". Det finns en tråd i feminism-delen om du vill diskutera prostitution. Använd den. Och sluta tramsa också.

Topic:

P-gel är ett effektivt och biverkningsfritt p-medel för män. Som alltså skyddar mot oönskad graviditet. Förhindrar man oönskad graviditet, förhindrar man också aborter. Det förstår du väl ändå?

Och just det faktum att p-gelen är effektiv samt fri från biverkningar, gör den så bra.

Samtliga p-medel för kvinnor har oacceptabla biverkningar. Och ingen av dem är 100% säkert.

Av de män som under ett års tid använde p-gel med sina partners, så inträffade ingen graviditet alls. Dvs.: mycket effektivt p-medel.

Vill man på allvar förhindra "oetiska" aborter, så bör man verkligen höja sin röst för detta effektiva och biverkningsfria p-medel! Att det är för män gör det hela ännu bättre. Äntligen ett alternativ för män som varken innebär att mannen blir steril (vasektomi) eller behöver krångla med kondom i ett fast förhållande!

Kvinnan kan ju fortsatt ändå ta sitt p-medel. Om hon vill för sin säkerhet och kontroll. Då blir paret dubbelt skyddat.

Effektiva och biverkningsfria p-medel samt kunskap är de bästa förebyggande åtgärderna mot oönskade graviditeter och aborter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in