Citat:
Ursprungligen postat av
NilsKalsonQuisling
Ja där ser man hur utförligt någon kan staka ut sina ståndpunkter utan att du förmår greppa vilken ståndpunkt den har. Det var samma i vår konversation. Du har inga egna egna åsikter så allt du har att komma med är hypotetiska scenarion och edge-cases. När man då försöker förklara för dig att delar av ens ståndpunkt är att man fortsatt vill ha ett system där sakkunniga ska väga in och avgöra edge-cases om de mot förmodan uppstår så blir det omöjligt för dig att greppa det.
"Och därefter fram till vecka 21+6 får söka tillstånd för abort hos Socialstyrelsen. Svårt läge för paret." var det direkta svaret på din fråga.
Det belyser bara att du inte vet hur eller varför vårt nuvarande system är uppbyggt och vilka fördelar det har.
Hur hade du velat att systemet kring detta var uppbyggt?
Jag frågar inte henne om hur systemet är uppbyggt ditt pucko eller hur det fungerar i realiteten. Det är irrelevant. Jag försöker bilda mig en uppfattning kring huruvida hon är konsekvent eller inte utifrån det hon har sagt.
Jag försöker få en uppfattning kring hur hon gör moraliska bedömningar.
Hon har fortfarande inte svarat på frågan rätt ut men detta verkar du inte fatta för du är lika hjärndöd som henne.
Hon duckar den direkta frågan för att den är obehaglig.
Att jag fokuserar på det hon har sagt innebär inte att jag inte förstår hur systemet är uppbyggt din pajas.
Hon har absolut inte svarat på den hypotetiska frågeställningen som jag gav henne. Det är det jag syftar på.
Varför ska jag ta ställning i saker och vara på defensiven när hon vägrar svara på mina frågor? Det är ju inte rättvist. Så fungerar det inte. Hon får ju för fan först svara på det jag säger, sedan kan vi övergå till mig. Men det är redan försent så det spelar ingen roll.