Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-22, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Hur går det Jenny, vinner du? Själv äger jag av bara katten. Vinst varje gång. Jag är så otroligt logisk så jag har redan tilldelat mig själv 20 000 poäng.

Det är bra både för kvinnor och män och hela samhället att kvinnor har tillgång till säkra aborter.

Jaså? Varför då? Är det också bra för samhället om kvinnor har tillgång till säkra sätt att döda sina redan födda barn?

Är du för dödsstraff? Det finns gott om människor som är dåliga både för kvinnor och män och hela samhället. Enligt din logik ovan är det bra om vi har rätt att döda dem.

Vad är skillnaden på om vi hade dödat dig när du var ett foster vs om vi dödar dig nu? I båda fallen blir ju utgången densamma. Dock kan man argumentera för att det vore värre att döda fostret för du har i alla fall fått leva ett tag till skillnad från fostret som inte fick leva alls.
Citera
2024-10-22, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Texas och vilka fler stater?

Är du medveten om att varenda stat i USA förutom Mississippi har ett högre BNP per capita och är alltså rikare än vad Sverige är? Du får nog uppdatera din världsbild lite. Om du bor utomlands ett tag så kommer du snart förstå att det är feminismens mecka Sverige som är det eftersatta.

Mycket dumt ska man läsa i den här tråden, men att det skulle finnas någon direkt koppling mellan abortförbud och fattigdom som du just påstod måste nog vara top 10 i alla fall.
Senast redigerad av Reiwa 2024-10-22 kl. 22:40.
Citera
2024-10-22, 22:32
Medlem
Citat:
Pelle ska du gå nu? Har du annat att rätta? Hur många rättelser var det nu, 3 va? Tänk på att använda en penna med rött bläck nästan gång så att man kan se tydligt vad du har rättat. För ärligt talat råkade jag missa dina rättelser, oops.

Men vad tänker du om att abortmotståndarna inte kan förstå skillnaden mellan ett 7 veckors embryo och ett litet barn? Majoriteten av läkarna och forskarna (i västvärlden) kallar ett 7 veckors embryo för embryo. Det verkar som om abortmotståndarna gör en massa ovetenskapliga/irrationella uttalanden som baseras på deras känslor istället för vetenskapliga fakta. Vad tänker du om det?

Har läraren dyslexi? Ja, det vore inte förvånande för läsa ordentligt kan sannerligen inte fröken.

3 rättelser är bara ett axplock. Finns betydligt fler än så.

Klar med tramsandet? Du förväntar dig seriösa svar men larvar dig själv.

Alla andra på forumet är rätt reko men ni feminister är som småbarn. Helt ofattbart.

Du verkar inte ens förstå varför jag nämner vissa rättningar? Jag bryr mig inte ens om att ha rätt egentligen men precis som när det kommer till sport där sportsmannaanda är viktigt så är det inte mer än rätt att man faktiskt accepterar när man har fel i en diskussion. Annars blir det svårt att växa som människa.

Ja, jag ska gå. Hejdå.
Senast redigerad av PelleTrollkarl 2024-10-22 kl. 22:42.
Citera
2024-10-22, 22:38
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Jaså? Varför då? Är det också bra för samhället om kvinnor har tillgång till säkra sätt att döda sina redan födda barn?

Är du för dödsstraff? Det finns gott om människor som är dåliga både för kvinnor och män och hela samhället. Enligt din logik ovan är det bra om vi har rätt att döda dem.

Vad är skillnaden på om vi hade dödat dig när du var ett foster vs om vi dödar dig nu? I båda fallen blir ju utgången densamma. Dock kan man argumentera för att det vore värre att döda fostret för du har i alla fall fått leva ett tag till skillnad från fostret som inte fick leva alls.
Du ser inte skillnaden på att grannen har gjort en abort (som du inte ens känner till) eller när grannen blir skjuten i trappuppgången?

Utgången blir verkligen inte densamma.

Det ena går förbi helt utan problem eller störningar medan det blir en jävla massa orosstörningar av det andra. Omgivningen blir chockad och rädd, folk blir rädda att det ska vara de själva som blir dödade nästa gång, barn blir föräldralösa, anhöriga drabbas av sjukskrivningar och sorg, det blir ett tapp i produktionen hos arbetsgivaren med mera.
Citera
2024-10-22, 22:47
Avstängd
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Jaja, du kan ju komma tillbaks den dagen då mormonerna som grupp anammat feminismens ideal och är på väg mot sin undergång. Att du läst om någon enstaka anekdot om en avhoppare är helt betydelselöst. Genomsnittet för en mormonsk kvinna är 2.8-3.0 barn per kvinna, vilket är långt, långt över det genomsnitt som andra kvinnor i väst har som följer dina feministiska ideal där genomsnittet är så lågt att trenden går mot utrotning. En stor anledning till det här är förstås att mormonerna inte accepterar abort.

Nejdå, "displaced housekeeper" är ett välkänt begrepp i deras kretsar. Det är mormon-kvinnor vars makar har lämnat dem och de tjänar som avskräckande exempel för andra kvinnor.

Vad menar du med "feminismens ideal"? Att kvinnor inte ska leva som liveget tjänstefolk?

Om män inte kan skapa relationer med kvinnor och föröka sig utan att förtrycka och kontrollera kvinnor så får vi hoppas att mänskligheten dör ut. (vilket den kommer göra ändå)

Citat:
Jag förstår att det är helt omöjligt för dig att se objektivt på saker och ting och ta in det faktum att mormonernas livsstil är helt överlägset idealen du förespråkar. Om 200 år kommer mormonerna finnas kvar medans de människor och grupper som följt dina feministiska ideal har dött ut. Det är fakta..

Nu menar jag inte att vi ska bli mormoner i Sverige och anamma precis allting de gör, men uppenbarligen finns det någonting de gör rätt i och med att de inte är på väg mot sin egen undergång. Dina ideal är helt ohållbara medans mer traditionella ideal inte är det.

Ja vilken överlägsen livsstil och vilka fina ideal att låta kvinnorna jobba för mat och husrum. Det gjorde tjänstefolket, pigorna, drängarna, slavarna och de livegna bönderna förr. Superfina ideal verkligen. Förhoppningsvis dör de ut när kvinnorna vaknar och inser hur jävla lurade de är.
Senast redigerad av Jenny9 2024-10-22 kl. 22:53.
Citera
2024-10-22, 22:51
Avstängd
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PelleTrollkarl
Har läraren dyslexi? Ja, det vore inte förvånande för läsa ordentligt kan sannerligen inte fröken.

3 rättelser är bara ett axplock. Finns betydligt fler än så.

Klar med tramsandet? Du förväntar dig seriösa svar men larvar dig själv.

Alla andra på forumet är rätt reko men ni feminister är som småbarn. Helt ofattbart.

Du verkar inte ens förstå varför jag nämner vissa rättningar? Jag bryr mig inte ens om att ha rätt egentligen men precis som när det kommer till sport där sportsmannaanda är viktigt så är det inte mer än rätt att man faktiskt accepterar när man har fel i en diskussion. Annars blir det svårt att växa som människa.

Ja, jag ska gå. Hejdå.

Jag läste det inte alls.

Men jaja, nu ska vi inte sitta och gagga om gammal skåpmat, inte i en tråd som handlar om abort.

Vad tänker du om att abortmotståndarna inte kan förstå skillnaden mellan ett 7 veckors embryo och ett litet barn? Majoriteten av läkarna och forskarna (i västvärlden) kallar ett 7 veckors embryo för embryo. Det verkar som om abortmotståndarna gör en massa ovetenskapliga/irrationella uttalanden som baseras på deras känslor istället för vetenskapliga fakta. Vad tänker du om det?

Auf wiedersehen!
Citera
2024-10-22, 23:15
Medlem
Citat:
Ja vilken överlägsen livsstil och vilka fina ideal att låta kvinnorna jobba för mat och husrum. Det gjorde tjänstefolket, pigorna, drängarna, slavarna och de livegna bönderna förr. Superfina ideal verkligen. Förhoppningsvis dör de ut när kvinnorna vaknar och inser hur jävla lurade de är.

Det är bara trams och lögn och det vet du om. Det står ingenstans att idealet för en kvinna är att vara en livegen slav.

Kvinnoidealen som råder hos mormonerna är enligt en snabb Google-sökning:
Mormonkvinnor har det specifika ansvaret att vara Guds rättfärdiga döttrar; goda, trogna hustrur; och kärleksfulla mammor. En kvinna bör ge sitt hem högsta prioritet: sin man, sin familj och möjligheten att föda barn. Mormonkvinnor fyller också samhällsroller som läkare, advokater, professorer, hemmafruar, administratörer, lärare, författare, sekreterare, konstnärer och affärskvinnor. Dessutom tjänar många i gemenskap, politisk och volontärkapacitet. I överensstämmelse med Sista dagars heliga uppfattning att det största goda som föräldrar gör är i deras eget hem och att ingen annan inblandning borde ha företräde framför deras omsorg om familjen, uppmuntras medlemmar att fatta avgörande beslut med avseende på deras inverkan på familjen. Denna prioritering av familjen påverkar oundvikligen kvinnors rollförväntningar, inklusive mammans, fruns, hemmafruns och lärarens roll. Sista dagars heliga kvinnor lärs från ungdomen att förbereda sig för äktenskap och hemfärd, såväl som för ett kall.

Mansidealen är följande:
"Mormonmän strävar helst efter att följa Kristus genom att tjäna familj och medmänniskor genom kärlek, arbete, prästadömskallelser, undervisning och leda med exempel. Män och fäder förväntas efterlikna Frälsarens kärlek genom att undervisa, tjäna och betjäna sina familjer. Det är mannens roll att skapa och vårda livet i ett välvilligt samarbete med sin fru. Det är inte mannens roll att tjäna sina egna själviska intressen, att vägra att gifta sig och att skapa en familj. Uppenbarligen kan han inte fullgöra sin rätta roll utan en lojal hustru som likaså är trogen sina förbund med Gud."

Man kan alltså mycket enkelt konstatera att deras ideal och livsstil är fullkomligt överlägset det du predikar, om inte annat kan man konstatera det med hjälp av det faktum att mormonerna växer och frodas och kommer vara kvar om hundratals år medans de grupper som följer dina feministiska ideal har så låga födelsetal att ni är utdöda sedan länge vid det laget.

Har du något konkret att invända mot deras ideal? Du ljuger och framställer deras ideal som att det vore den ultimata ondskan men det är förstås trams som bara en förvirrad feministhjärna kan hitta på. När man läser det här är det snarare som så att man nästan känner sig lockad att konvertera och bli en mormon. Varenda ord ovan är based eftersom att det så uppenbart är grundat i en äldre traditionell visdom som gått totalt förlorad i dagens samhälle.

Jag kan ju dock nämna en sak som inte varit positivt med deras ideal och livsstil och det var att mormonerna praktiserade polygami tidigare. Det skapar inte stabila samhällen, men som jag förstått det har mormonerna sedan länge slutat upp med polygami, men kanske har jag fel.

När det kommer till abort är det följade som råder:
Kyrkan tillåter möjliga undantag för sina medlemmar när:
1. Graviditet är resultatet av våldtäkt eller incest, eller
2. En kompetent läkare avgör att moderns liv eller hälsa är i allvarlig fara, eller
3. En kompetent läkare fastställer att fostret har allvarliga defekter som inte tillåter barnet att överleva efter födseln.

Jag ser inget att klaga på här utan de har ju även helt korrekt inställning i abortfrågan.
Senast redigerad av Reiwa 2024-10-22 kl. 23:25.
Citera
2024-10-22, 23:16
Citat:
Jag läste det inte alls.

Men jaja, nu ska vi inte sitta och gagga om gammal skåpmat, inte i en tråd som handlar om abort.

Vad tänker du om att abortmotståndarna inte kan förstå skillnaden mellan ett 7 veckors embryo och ett litet barn? Majoriteten av läkarna och forskarna (i västvärlden) kallar ett 7 veckors embryo för embryo. Det verkar som om abortmotståndarna gör en massa ovetenskapliga/irrationella uttalanden som baseras på deras känslor istället för vetenskapliga fakta. Vad tänker du om det?

Auf wiedersehen!
Det står inget om embryor i hans statistikbok så han har nog ingen aning om det.

Men annars så brukar jag undra vad de tänker ska göras vid missfall i t ex vecka 7, om de anser att man ska klä på den 8 mm långa avlidne en yttepytte byxa och en liten mössa, ringa begravningsbyrån som kommer och hämtar den avlidne med bårbilen för transport till bårhuset i väntan på begravningen, sätta in en dödsannons, ordnar begravning med begravningskaffe och sen göra en bouppteckning och fördela arvet efter den avlidne.

Visst kan människor sörja även ett missfall men ändå se skillnaden.
Senast redigerad av Ipsi 2024-10-22 kl. 23:19.
Citera
2024-10-23, 10:10
Medlem
Citat:
Jag läste det inte alls.

Ändå visste du att det var 3 rättningar och ändå tog läraren bort just den delen som avsåg rättningarna? Tant säger emot sig själv.

Inte ens när du driver kan du resonera konsekvent. Helt oduglig.

Aja, nog om detta. Jag tror faktiskt inte jag kommer diskutera mer med er för jag slösar min tid på det.
Citera
2024-10-23, 10:32
Medlem
Citat:
Jag läste det inte alls.

Auf wiedersehen!

Jag tänker inte svara på dina frågor för jag får inget seriöst bemötande själv av dig så varför ska jag belöna dig med min tid? Det är oerhört omoget att be mig tycka till om vad andra tycker i tråden.

Jag gillar inte folk som raljerar och tjafsar. Jag föredrar saklig dialog. Fortsätt tjafsa du tills du är död vetja. Om det är så du vill leva ditt liv (slösa bort det) så be my guest.

Du och Ipsi är fan värst. Väldigt trist att ni förstör forumet.

Jag kommer inte ha några fler ''back and forths'' med er nu. Utan ser jag något misstag som jag vill rätta så gör jag det men jag kommer inte svara om ni replikerar på något jag har skrivit. Det blir inga fler fram och tillbaka repliker helt enkelt.

Helt ofattbart att vissa är så trasiga på det här forumet. Det tar bort glädjen med seriös dialog.

Aja, fortsätt trolla du tills du går hädan. Det är ditt liv.

En sista grej: Ni raljerar över logik och statistik. Vad ska vi annars applicera för verktyg menar ni när vi analyserar saker? Provokation, känslor och raljans? Lol... helt brända i skallen. Blir absolut inga fler ''back and forths''.

Jag kan välja att svara på något ni har skrivit om jag känner för det men jag kommer inte svara om ni svarar mig så att säga.
Senast redigerad av PelleTrollkarl 2024-10-23 kl. 10:57.
Citera
2024-10-23, 16:33
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Fast det är ju bara en variant av ”Får inte jag ha sex ska inte någon annan heller få ha det”.

Men absolut, jobba du på att få män att sluta ha sex med kvinnor! Lyckas du får du absolut ner aborttalen!

Envisas män med att fortsätta ha sex med kvinnor så betyder det att de tycker att abort är ett bättre alternativ.

Eeeh vad menar du med det? Menar du att jag inte får sex och då inte vill att andra ska få ha det heller?

Om jag säger så här. Om jag fick välja på att ha sex med någon med din personlighet eller att aldrig ha det någonsin igen under resten av mitt liv skulle jag inte tveka en sekund på att gå för det andra alternativet.

Du behöver inte vara orolig för min del.
Citera
2024-10-23, 16:57
Medlem
Citat:
Fast det är ju bara en variant av ”Får inte jag ha sex ska inte någon annan heller få ha det”.

Men absolut, jobba du på att få män att sluta ha sex med kvinnor! Lyckas du får du absolut ner aborttalen!

Envisas män med att fortsätta ha sex med kvinnor så betyder det att de tycker att abort är ett bättre alternativ.

Personangrepp. Har du någonsin någon saklig kritik av något?

Det du inte förstår Ipsi är att det finns män som har en mer mogen syn på sex än vad du har.

Här är en person som är väldigt sympatisk som delar Joaquins syn:

https://www.instagram.com/charliekirk1776/?hl=sv

Men han är ju bara en bitter man som inte får ligga, eller hur? Du kanske ska ta dig en titt på hans fru som han har barn med:

https://www.instagram.com/p/CqYqeozARm_/

Så dina fördomar kan du köra upp i röven .
Senast redigerad av PelleTrollkarl 2024-10-23 kl. 17:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in