2024-10-03, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du kan verkligen konsten att spela dum du.

Människor knullar, har alltid gjort, kommer alltid göra.

Oönskade graviditeter har alltid uppstått och kommer alltid att uppstå. Av olika anledningar.

Kvinnor har alltid gjort abort, kommer alltid göra abort.

Idag har vi tekniken att utföra dem säkert.....

Människa är människa, vi gör korkade saker, vi begår misstag, osv osv osv.

Nu är ju du dum som en sten men bara fråga om det är något du inte förstår.

Så idag har vi tekniken att avrätta barn "säkert". Got it.

"Oönskad graviditet" - blir man gravid fast man inte vill så har man brustit i ansvar, svårare än så är det inte. Och när alla dessa oansvariga kvinnor gjort just det så måste jag och alla andra skattebetalare betala för att reda ut situationen åt dem.

Nej, jag tycker nog att en genomgådd graviditet är ett rimligt straff för dessa oansvariga kvinnor. Kanske lär de sig då till nästa gång.
Citera
2024-10-03, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
I en svensk studie visade det sig att majoriteten av kvinnorna som gjorde abort använde p-medel. Bland de som inte använt p-medel var det vanligaste skälet att de trodde att de inte kunde bli gravida.

"Under det senaste året hade 83 procent använt preventivmedel, men vid befruktningstillfället var det 36 procent som inte använt något skydd. För tonåringarna var motsvarande siffra 49 procent. De vanligaste skälen till att inte ha använt preventivmedel var att de inte trott sig kunna bli gravida (34 procent) eller att man tog risken (27 procent). Efter aborten planerade 91 procent att använda preventivmedel och de flesta önskade effektiva metoder som p-piller (50 procent) eller spiral (21 procent)." Källa: https://www.vardfokus.se/nyheter/dal...A4l%20f%C3%B6r

Samma studie visar på att hela 85% hade diskuterat abortbeslutet med sin partner. Dvs. minst 85% hade fast partner vid tillfället för aborten. Har man fast partner är det vanligt att man har en hel del sex med sin partner, vilket givetvis ökar risken/chansen för oönskad/önskad graviditet.

Laglig, reglerad och säker abort behöver finnas som alternativ om p-metoden fallerat eller om paret slarvat med skydd (i tron att det inte kan bli graviditet eller pga. annan orsak) och oönskad graviditet uppstått.

Inget barn ska behöva födas oönskad av båda sina föräldrar eller av den födande mamman.
Ingen kvinna ska behöva riskera liv, kropp och hälsa för en oönskad graviditet.

Vill man kvinnor och foster och barn väl, så är man för en säker, laglig och reglerad abort vid de fall där kvinnan/paret av olika orsaker känner sig nödgad till abort.

Om man vill foster väl? Är du seriös? Om man vill foster väl så låter man väl det leva istället för att avrätta det och slita det i stycken?

Att kvinnor "känner sig nödgad" är inte samma sak som att de faktiskt är nödgad. Men visst, att hela världen alltid ska anpassas efter kvinnors känslor är väl en feministisk maxim vid det här laget...
Citera
2024-10-03, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Om man vill foster väl? Är du seriös? Om man vill foster väl så låter man väl det leva istället för att avrätta det och slita det i stycken?

Att kvinnor "känner sig nödgad" är inte samma sak som att de faktiskt är nödgad. Men visst, att hela världen alltid ska anpassas efter kvinnors känslor är väl en feministisk maxim vid det här laget...

Känner sig kvinnan nödgad till abort och kan göra den lagligt, så kommer hon göra den så pass tidigt att fostret inte ens vet om sin exiatena och inte känner smärta. Dvs. Lagliga aborter är skonsamma för fostret.

Är det olagligt med abort, så är det inte ovanligt att aborten sker sent. Vilket gör att det finns risk att fostret har mer utvecklat nervsystem och kan känna smärta.

Så. Lagliga, säkra och reglerade aborter är betydligt bättre för alla involverade än vad osäkra, olagliga och oreglerad aborter är.
Citera
2024-10-03, 22:37
Medlem
Citat:

"Oönskad graviditet" - blir man gravid fast man inte vill så har man brustit i ansvar, svårare än så är det inte. Och när alla dessa oansvariga kvinnor gjort just det så måste jag och alla andra skattebetalare betala för att reda ut situationen åt dem.

Nej, jag tycker nog att en genomgådd graviditet är ett rimligt straff för dessa oansvariga kvinnor. Kanske lär de sig då till nästa gång.

Du vill alltså straffa kvinnor och deras män genom att de måste få avkomman de knullat fram. Och hur tänker du kring hur barnet får det? Det oönskade barnet som fötts som en hämnd mot föräldrarnas oansvariga knull. Hur tror du föräldrarna kommer behandla det barnet? Tänk på det några varv.
Citera
2024-10-03, 22:37
Medlem
Citat:

Precis som vi måste betala för att reda ut situationen för andra oansvariga som gått och trillat, hamnat i bilolyckor, inte motionerat ordentligt, lyft saker på fel sätt, slarvat med skyddsutrustning, inte tänkt på ergonomin, försökt göra nåt tufft osv.

De allra allra flesta vill ha allmän sjukvård och i den måste det även ingå vård relaterat till sånt som av vissa kan uppfattas som oansvarigt.
Citera
2024-10-03, 22:40
Medlem
Elwizps avatar
Citat:

Det är uppenbart att du inte fattar vad en abort faktiskt innebär.
Man "avrättar" inte ett "barn".
Man ger tabletter till en patient som sväljer det. Det är inget blodbad där läkaren tar fram ett svärd eller brukar en giljotin.
Citera
2024-10-03, 23:02
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Precis som vi måste betala för att reda ut situationen för andra oansvariga som gått och trillat, hamnat i bilolyckor, inte motionerat ordentligt, lyft saker på fel sätt, slarvat med skyddsutrustning, inte tänkt på ergonomin, försökt göra nåt tufft osv.

De allra allra flesta vill ha allmän sjukvård och i den måste det även ingå vård relaterat till sånt som av vissa kan uppfattas som oansvarigt.

Du beskriver olyckor, alltså situationer där något gått fel och man skadat sig. En graviditet är ingen olycka.
Citera
2024-10-03, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Du beskriver olyckor, alltså situationer där något gått fel och man skadat sig. En graviditet är ingen olycka.

Jag beskriver saker som man hade kunnat undvika om man var noggrann och tänkte på säkerheten.
Citera
2024-10-03, 23:11
Medlem
dMoniques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Tycker att abort borde klassas som barnmord.
Vad ska missfall klassas som? Dråp? Vållande till annans död?

Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Osäkra aborter utförda olagligt? Ja, då får de stå sitt kast. Om graviditeten utgör ett allvarligt hot mot moderns liv- och hälsa så finns medicinsk hjälp att tillgå i alla civiliserade länder.
Du menar länder som Irland, Polen och numera USA? Där kvinnor har dött p.g.a. sina graviditeter och läkarna inte vågar hjälpa p.g.a. lagarna. Savita Halappanavar är inte den enda som har dött i brist på abort, hon är endast den mest kända.
Citera
2024-10-03, 23:46
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Ja idag har vi tekniken att avrätta barn säkert ja. Allt vi behövde göra var att tillverka giljotiner miniformat. Säg till så skickar jag en till din by så kan ni enkelt sätta upp den mitt på torget. Det är ett platt paket a la Ikea style, 50x50 stort och enkla instruktioner som vilken jävla babian som helst kan följa, alltså även du och de dina.

Ja män och kvinnor är oansvariga. Jag tycker du ska straffa alla för deras oansvariga leverne. Jag skickar en giljotin normal size också. Du får mini-giljotinen på köpet.
Citera
2024-10-03, 23:47
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwizp
Det är uppenbart att du inte fattar vad en abort faktiskt innebär.
Man "avrättar" inte ett "barn".
Man ger tabletter till en patient som sväljer det. Det är inget blodbad där läkaren tar fram ett svärd eller brukar en giljotin.

😅 Great minds think alike
Citera
2024-10-04, 05:57
Medlem
Citat:

Ja, om inte annat så lär man omgivningen med att man visar hur det går när man måste ta konsekvenser av sitt handlande.

I den konservativa delen av världen så fungerar preventivmedel, framförhållning och risk för social stigmatisering alldeles utmärkt, och förr likaså i västvärlden.

Det vi ser i västvärlden och här är inget annat än att framförallt kvinnor används för att slå sönder familjeidealen. Argumenten och den mentala hockeyn som visas i tråden här för att motivera aborter är helt absurd.

Med preventivmedel och framförhållning och ansvar för sitt sexliv är säkerheten EXTREMT hög för att inte bli gravid. Graviditet är en förutsättning för att tvingas göra abort.

..men men, som vi märker när tokhönsen ska argumentera för vansinnet så flyttas fokus och målstolpar illa kvickt från just ansvarstagandet av KNULLANDET till nån perverterad verion av 'ansvar' för DÖDANDET.

..man tar ansvar för ett barns framtida lidande när man avslutar dess liv som man själv skapat till att börja med!!??!! ..ett liv man skapat när man inte skyddat sig med alla dess medel och metoder som faktiskt finns tillgängligt FÖR ALLA (99% säkert och snorbilligt). Fucking nutzz!!

Feminism =
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in