2024-10-22, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag har fattat att du inte har fattat att ingen har dragit slutsatsen att p-medel är verkningslösa men det är helt ok att du inte fattar. Alla kan inte förstå allting.

Men har du ett poängsystem eller hur vinner du?

Vet du vad ett hypotetiskt scenario är? Det verkar inte så. Ett hypotetiskt scenario är påhittat. Jag har aldrig hävdat att du har dragit slutsatsen att P-medel är verkningslösa i verkligheten. Jag presenterade en logisk kritik.

Däremot skrev du att om (rent hypotetiskt) 0 % av de som gjort abort (i en studie) använt p-medel så är det verkningslöst att använda p-medel för att minska aborttalen. Detta är en ologisk slutsats utifrån det hypotetiska scenariot.

Så du har ingen saklig comeback alltså? Jag trodde väl det.

Jag har fattat att du inte har fattat att det du skrev inte gick ihop logiskt.

Jag vinner genom att resonera logiskt korrekt. Logiken bekräftar att jag tänker rätt. Att din minihjärna inte snappar upp logiska mönster har ingen bäring på verkligheten.

Fortsätt du smita. Din undersåte.
Citera
2024-10-22, 21:48
Citat:
Ursprungligen postat av PelleTrollkarl
Vet du vad ett hypotetiskt scenario är? Det verkar inte så. Ett hypotetiskt scenario är påhittat. Jag har aldrig hävdat att du har dragit slutsatsen att P-medel är verkningslösa i verkligheten. Jag presenterade en logisk kritik.

Däremot skrev du att om (rent hypotetiskt) 0 % av de som gjort abort (i en studie) använt p-medel så är det verkningslöst att använda p-medel för att minska aborttalen. Detta är en ologisk slutsats utifrån det hypotetiska scenariot.

Så du har ingen saklig comeback alltså? Jag trodde väl det.

Jag har fattat att du inte har fattat att det du skrev inte gick ihop logiskt.

Jag vinner genom att resonera logiskt korrekt. Logiken bekräftar att jag tänker rätt. Att din minihjärna inte snappar upp logiska mönster har ingen bäring på verkligheten.

Fortsätt du smita. Din undersåte.
Och hur poängsätter du din logik? Ger du dig själv 10 poäng när du tycker du är logisk och 0 poäng när du tycker du är ologisk? Eller ger du dig själv full pott direkt?
Citera
2024-10-22, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Här diskuterar vi abort. Vad pratar du om?

Mina 3 rättningar är relaterade till abort. Du gjorde narr av mig nyss. Kan du peka ut några misstag i mina rättningar eller medger du att det inte finns några?
Citera
2024-10-22, 21:51
Medlem
Citat:
Och hur poängsätter du din logik? Ger du dig själv 10 poäng när du tycker du är logisk och 0 poäng när du tycker du är ologisk? Eller ger du dig själv full pott direkt?

Du ska nog öppna en filosofibok någon gång. Logiskt resonerande bekräftar att du hade fel och jag hade rätt.

Det behövs ingen domare när logiken är korrekt. De enda som inte kan vem som har rätt är de som tänker ologiskt (sådana som du).
Citera
2024-10-22, 21:52
Medlem
Citat:
Nejdå, "displaced housekeeper" är ett välkänt begrepp i deras kretsar. Bara en tidsfråga innan kvinnorna kommer börja printa in vikten av utbildning, jobb och egen inkomst i sina döttrar.

Jaja, du kan ju komma tillbaks den dagen då mormonerna som grupp anammat feminismens ideal och är på väg mot sin undergång. Att du läst om någon enstaka anekdot om en avhoppare är helt betydelselöst. Genomsnittet för en mormonsk kvinna är 2.8-3.0 barn per kvinna, vilket är långt, långt över det genomsnitt som andra kvinnor i väst har som följer dina feministiska ideal där genomsnittet är så lågt att trenden går mot utrotning. En stor anledning till det här är förstås att mormonerna inte accepterar abort.

Jag förstår att det är helt omöjligt för dig att se objektivt på saker och ting och ta in det faktum att mormonernas livsstil är helt överlägset idealen du förespråkar. Om 200 år kommer mormonerna finnas kvar medans de människor och grupper som följt dina feministiska ideal har dött ut. Det är fakta..

Nu menar jag inte att vi ska bli mormoner i Sverige och anamma precis allting de gör, men uppenbarligen finns det någonting de gör rätt i och med att de inte är på väg mot sin egen undergång. Dina ideal är helt ohållbara medans mer traditionella ideal inte är det.
Senast redigerad av Reiwa 2024-10-22 kl. 21:56.
Citera
2024-10-22, 21:55
Citat:
Här diskuterar vi abort. Vad pratar du om?
Hur går det Jenny, vinner du? Själv äger jag av bara katten. Vinst varje gång. Jag är så otroligt logisk så jag har redan tilldelat mig själv 20 000 poäng.

Det är bra både för kvinnor och män och hela samhället att kvinnor har tillgång till säkra aborter.
Citera
2024-10-22, 22:08
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Hur går det Jenny, vinner du? Själv äger jag av bara katten. Vinst varje gång. Jag är så otroligt logisk så jag har redan tilldelat mig själv 20 000 poäng.

Det är bra både för kvinnor och män och hela samhället att kvinnor har tillgång till säkra aborter.

Jag vinner som fan, tilldelade nyss mig själv 1.4 miljoner poäng eftersom jag kan förstå skillnaden mellan ett 7 veckors embryo och en bebis.

Jag tycker gott du kan öka dina poäng rejält, håll inte igen Ipsi

Gud ja, bara att konstatera hur jävla eftersatta och fattiga länderna/staterna med de hårdaste abortlagarna är.
Senast redigerad av Jenny9 2024-10-22 kl. 22:10.
Citera
2024-10-22, 22:09
Medlem
Citat:

En kattkvinna alltså? Som jag trodde .

Nej, du är inte logisk. Du resonerar ologiskt. Det är därför du har blivit rättad.
Citera
2024-10-22, 22:10
Medlem
Citat:
Jag vinner som fan, tilldelade nyss mig själv 1.4 miljoner poäng eftersom jag kan förstå skillnaden på ett 7 veckors embryo och en bebis.

Jag tycker gott du kan öka dina poäng rejält, håll inte igen Ipsi

Gud ja, bara att konstatera hur jävla eftersatta och fattiga länderna/staterna med de hårdaste abortlagarna är.

Ingen saklig kritik utan enbart larv och raljerande? Som jag trodde. Ni har alltså inget att komma med.

Tack för att ni bekräftar hur kassa ni är.

Ha en bra kväll!
Citera
2024-10-22, 22:15
Medlem
Citat:

Texas för att ta ett exempel är ju verkligen en av jordens fattigaste platser. Eller hur var det nu...?
Citera
2024-10-22, 22:17
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PelleTrollkarl
Ingen saklig kritik utan enbart larv och raljerande? Som jag trodde. Ni har alltså inget att komma med.

Tack för att ni bekräftar hur kassa ni är.

Ha en bra kväll!

Pelle ska du gå nu? Har du annat att rätta? Hur många rättelser var det nu, 3 va? Tänk på att använda en penna med rött bläck nästan gång så att man kan se tydligt vad du har rättat. För ärligt talat råkade jag missa dina rättelser, oops.

Men vad tänker du om att abortmotståndarna inte kan förstå skillnaden mellan ett 7 veckors embryo och ett litet barn? Majoriteten av läkarna och forskarna (i västvärlden) kallar ett 7 veckors embryo för embryo. Det verkar som om abortmotståndarna gör en massa ovetenskapliga/irrationella uttalanden som baseras på deras känslor istället för vetenskapliga fakta. Vad tänker du om det?
Citera
2024-10-22, 22:19
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Texas för att ta ett exempel är ju verkligen en av jordens fattigaste platser. Eller hur var det nu...?

Texas och vilka fler stater?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in