2023-09-19, 10:39
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Vad snackar du om? Det är väl självklart att det är avgörande. Gäller alla män i världen.

Du bevisar bara min poäng.
Ja, om DNA-testet är avgörande får man ju se till att ta ett test. INNAN man gör åtagandet.
Citera
2023-09-19, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, om DNA-testet är avgörande får man ju se till att ta ett test.

Det finns inget om det ÄR avgörande.

Kan mannen inte få barn så gör man t.ex en provrörsbefruktning, då är båda med på det. Vad är det du inte fattar? Helt jävla iq befriad. Håll fittan i styr så skulle vi slippa såna här diskussioner.
Citera
2023-09-19, 10:50
Citat:
Det finns inget om det ÄR avgörande.

Kan mannen inte få barn så gör man t.ex en provrörsbefruktning, då är båda med på det. Vad är det du inte fattar? Helt jävla iq befriad. Håll fittan i styr så skulle vi skippa såna här diskussioner.
Va? Om man inte bryr sig om ifall barnet är ens biologiska utan bekräftar faderskapet ändå för att man vill ha det kan man inte komma efter tio år och gnälla att det inte är ens eget och då göra barnet faderlöst.

Vad vet du om hur män som inte kan få barn gör? Alla har inte möjlighet till eller råd med provrörsbefruktning. Då kan man vara överens om att kvinnan går och gör sig gravid på krogen eller att mannens bror eller bästa vän ställer upp som spermadonator. Kvinnan kan redan bara gravid när de träffas och man längtar efter barn. Kvinnan kan ha blivit våldtagen. Ska man då kunna göra barnet faderslös när det är 10?
Citera
2023-09-19, 10:54
Medlem
Citat:
Vad vet du om hur män som inte kan få barn gör? Alla har inte möjlighet till eller råd med provrörsbefruktning. Då kan man vara överens om att kvinnan går och gör sig gravid på krogen eller att mannens bror eller bästa vän ställer upp som spermadonator. Kvinnan kan redan bara gravid när de träffas och man längtar efter barn. Kvinnan kan ha blivit våldtagen. Ska man då kunna göra barnet faderslös när det är 10?

Du pratar om undantagen som vanligt. Ni kvinnor är fan helt dumma i huvudet. Lär er ta ANSVAR för erat EGNA beteende.
Citera
2023-09-19, 10:59
Citat:
Du pratar om undantagen som vanligt. Ni kvinnor är fan helt dumma i huvudet. Lär er ta ANSVAR för erat EGNA beteende.
Vaddå pratar om undantagen?

Jag säger att de som bekräftar att de är far till ett barn utan att ett DNA-test har visat att det är deras ska inte kunna komma efter 10 år och vilja häva faderskapet med hjälp av ett DNA-test. Bekräftat är bekräftat.
Citera
2023-09-19, 11:04
Medlem
Citat:
Vaddå pratar om undantagen?

Jag säger att de som bekräftar att de är far till ett barn utan att ett DNA-test har visat att det är deras ska inte kunna komma efter 10 år och vilja häva faderskapet med hjälp av ett DNA-test. Bekräftat är bekräftat.

Jag orkar inte diskutera med dig längre. En sista gång:
En man förutsätter att hans kvinna inte är en hora som ligger med flera
Om det visar sig senare att hon har varit otrogen och det inte är hans barn så bör hon få betala tillbaka varje krona till den stackars man hon har misslett.
Om en kvinna vet att hon har legat med flera när hon blir gravid så bör hon givetvis säga det inte dra mannen bakom ljuset!
Citera
2023-09-19, 11:12
Citat:
Jag orkar inte diskutera med dig längre. En sista gång:
En man förutsätter att hans kvinna inte är en hora som ligger med flera
Om det visar sig senare att hon har varit otrogen och det inte är hans barn så bör hon få betala tillbaka varje krona till den stackars man hon har misslett.
Om en kvinna vet att hon har legat med flera när hon blir gravid så bör hon givetvis säga det inte dra mannen bakom ljuset!
Fast nu har han bekräftat på heder och samvete att barnet är hans och att han inte behöver något DNA-test för att slå fast att det är hans barn.

Att komma på flera år senare att man inte alls ville bli farsa till barnet utan DNA-test ska inte vara möjligt.

Då tycker jag tåget borde ha gått sen. Det borde vara lika juridiskt bindande som en adoption. Den enda som ska ha rätt att häva det är barnet.
Citera
2023-09-19, 11:16
Medlem
Citat:
Fast nu har han bekräftat på heder och samvete att barnet är hans och att han inte behöver något DNA-test för att slå fast att det är hans barn.

Att komma på flera år senare att man inte alls ville bli farsa till barnet utan DNA-test ska inte vara möjligt.

Då tycker jag tåget borde ha gått sen. Det borde vara lika juridiskt bindande som en adoption. Den enda som ska ha rätt att häva det är barnet.

Du är ett lost case. Man kommer inte på flera år senare att man inte vill vara farsa, man får reda på att man inte är en farsa.

Sök lite på youtube om paternity fraud. Det är en epedemi.

https://www.youtube.com/shorts/XzXz4BjEVMs
https://youtu.be/fUsERncxxIo?t=6
Citera
2023-09-19, 11:19
Citat:
Du är ett lost case. Man kommer inte på flera år senare att man inte vill vara farsa, man får reda på att man inte är en farsa.

Sök lite på youtube om paternity fraud. Det är en epedemi.

https://www.youtube.com/shorts/XzXz4BjEVMs
https://youtu.be/fUsERncxxIo?t=6
Man kommer på att man inte vill vara farsa utan ett DNA-test sa jag. Det som man tidigare tyckte var onödigt.
Citera
2023-09-19, 11:20
Medlem
Citat:
Man kommer på att man inte vill vara farsa utan ett DNA-test sa jag. Det som man tidigare tyckte var onödigt.

Dina känslor spelar ingen roll, fakta är fakta.
Citera
2023-09-19, 11:50
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Jag är inte underkunnig om eventuella barnbidrag i Texas, och svenska förhållanden är inte rakt av överförbara. Emellertid har Du och jag helt olika syn på relationen mellan individ och samhälle. Min uppfattning är att individer, familjer, lokalsamhällen osv till stor del skall lämnas i fred av myndigheter, men också bära ansvar för vad de hittar på. Blott i nödsituationer skall samhället gripa in i människors liv, men då kunna göra det resolut. Att en kvinna blir gravid och inga medicinska risker föreligger, inget sexuellt våld har förevarit och hon är vad som är känt myndig - varför skall då samhället ta livet av det ofödda barnet? För att kvinnan är pantad? För att mannen är en oansvarig tölp? För att någon bestämt att ett dåligt liv är sämre än inget liv alls? För mig är svaret nej.

Du behöver inte blanda in USA.
En ung kvinna med lovande framtid blir gravid med en man som inte vill veta av henne.
Ditt samhälle kommer att tvinga kvinnan ta hand om barnet.
Eftersom hon är ogift vill du ta irfrån henne barnbidraget.

Så har du presenterat dina åsikter om samhället.
Är det en snsam kvinna utan kontaktnät i Sverige blir det ett hårt liv.
Karriären begränsas till enkla jobb.

Tillägg
Vad det kostar kvinnan är abortmotståndarna kallsinta inför.
Citera
2023-09-19, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Du behöver inte blanda in USA.
En ung kvinna med lovande framtid blir gravid med en man som inte vill veta av henne.
Ditt samhälle kommer att tvinga kvinnan ta hand om barnet.
Eftersom hon är ogift vill du ta irfrån henne barnbidraget.

Så har du presenterat dina åsikter om samhället.
Är det en snsam kvinna utan kontaktnät i Sverige blir det ett hårt liv.
Karriären begränsas till enkla jobb.

Tillägg
Vad det kostar kvinnan är abortmotståndarna kallsinta inför.
De som är emot abort inbillar sig att den gravida när hon hindras att genomföra abort kommer att resignera och ställa in sig på moderskap och ta hand om och älska sitt barn vilket inte skedde förr då det var en hög andel av mord på nyfödda och som inte kommer att ske nu heller utan risken är stor att barnen som föds oönskade kommer att fortsätta vara oönskade och växa upp med noll kärlek och bara få rent basala behov som mat och hygien uppfyllda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in