Citat:
Ursprungligen postat av
UyCVswHfsnM2z3nH
Det blir inga oönskade barn, jag vill inte förbjuda abort, jag vill bara inte betala för det. Det finns ingen i Sverige som inte skulle kunna få tag på 10 000 till abort i en krissituation.
Jag kan dock tycka att om kvinnan är mentalt handikappad på riktigt, eller socialfall, att det skulle gå att söka för det och sedan få aborten betald. Om en utredning visar att den här kvinnan är verkligen inte kapabel att ta hand om ett barn.
Det gäller alltså inte i fall med en kvinna som jobbar eller pluggar och gör abort för att hon tycker att en graviditet just nu är lite dålig timing. Hon och hennes partner bör göra rätt för sig.
Jo det finns det visst,
2 arbetslösa 18 åringar ex. eller en utsatt kvinna som lever i en hederskontext där männen runt henne kontrollerar inte bara henne utan hennes pengar ex.
Ensamstående lusfattig mamma med 3 ungar som inte vet vem fadern kan vara...
etc etc
Finns gott om människor som inte kan hosta upp 10 000.
Dessutom det kostar idag ca 10 000 i vårt sjukvårdssystem, inte alls säkert det skulle fortsätta kosta detta om det inte just varit i systemet. Kanske kommer kosta betydligt mer.
Varför detta ständiga ansvarsbeläggande på kvinnor i fråga om oönskade graviditeter? och aldrig på männen?
Vad om mannen är "mentalt handikappad
på riktigt, eller socialfall," och / eller
"verkligen inte kapabel att ta hand om ett barn. "??
Det är självfallet "att göra rätt" att göra abort om det inte funkar få ett barn där och då, säger sig fan självt.