Citat:
Ursprungligen postat av
Stor-Men-Snabb
Frågor:
1. Om en man boxar en gravid kvinna i magen som är i 15'e veckan och hon får missfall, är det mord på barnet?
2. Om en kvinna gör en abort i 15'e veckan, är det mord på barnet?
1. Nej. Men han ska dömas för grov misshandel/mordförsök på kvinnan, givetvis.
2. Nej. Men hon lär må skit hela livet, en sådan sen abort gör att hon behöver föda fram sitt döda lilla foster.
Men efter vecka 23 gäller andra ordningar enligt mig:
- Om en kvinna gör abort efter det att fostret hade kunnat vara
livsdugligt utanför kvinnans kropp (med medicinsk expertis) så ser jag det som mord.
- Eller om en man/kvinna dödar kvinnan så att ett foster dör som skulle vara
livsdugligt utanför kvinnans kropp (med medicinsk expertis) så ser jag det som mord, dubbelmord.
- Och om en man/kvinna sticker en kniv i magen på en kvinna som är gravid med ett foster som skulle vara
livsdugligt utanför kvinnans kropp (med medicinsk expertis) så att fostret dör, så ser jag det som mord av fostret och grov misshandel/mordförsök på kvinnan.
Och givetvis ska alla dessa som dödar ett foster som är över 23 veckor gammalt dömas för mord på fostret. Men detta är alltså först
efter tidigast vecka 23. Flertalet aborter i Sverige sker
innan vecka 9 och flertalet av dessa innan vecka 7. Då är fostren inte alls livsdugliga utanför kvinnans kropp. Det är något
helt annat, det.
Och givetvis ska kvinnor ha rätt till laglig, reglerad och säker abort om kvinnan/paret känner sig nödgade till abort. Det räddar kvinnoliv.
Men du verkar skita i foster som är över 23 veckor gamla och som mördas när deras mammor mördas... Men du är helt besatt av att 5-9 veckors gamla foster inte ska få aborteras. Ser du inte själv det skeva i ditt synsätt?