2022-10-04, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
lika rimligt som att göra senare aborter, enligt samma resonemang.

Ja.
Citera
2022-10-04, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Nä, jag skulle inte utgå från att det är ett misstag. Jag skulle utgå från att det var nödvändigt.

tex som i v 30?
https://www.gp.se/nyheter/sverige/ne...tag-1.12158875

eller v23?
https://lakartidningen.se/aktuellt/p...es-av-misstag/

eller mer regelbundet efter v21+6
https://lakartidningen.se/aktuellt/n...vacker-debatt/
Citera
2022-10-04, 21:14
Medlem
Citat:
Ja.

då stämde det ju, vad ska du med källor till , en abort i v 30 , dagen före födseln eller i v9 , spelar det ingen roll för dig så gör det inte det helt enkelt.
Citera
2022-10-04, 21:16
Medlem
Citat:
tex som i v 30?
https://www.gp.se/nyheter/sverige/ne...tag-1.12158875

eller v23?
https://lakartidningen.se/aktuellt/p...es-av-misstag/

eller mer regelbundet efter v21+6
https://lakartidningen.se/aktuellt/n...vacker-debatt/

Ja men se. Där kom du med exempel på när det kan ske misstag. Eller menar du att dessa fall inte var misstag?
Citera
2022-10-04, 21:18
Medlem
Citat:
då stämde det ju, vad ska du med källor till , en abort i v 30 , dagen före födseln eller i v9 , spelar det ingen roll för dig så gör det inte det helt enkelt.

Om fostret inte är livsdugligt så ska man givetvis kunna utföra en sen abort. Missade du detta stycket eller?

"Socialstyrelsen får inte ge tillstånd till abort om fostret kan överleva utanför den gravidas kropp."
Senast redigerad av enhalvboj 2022-10-04 kl. 21:22.
Citera
2022-10-04, 21:22
Medlem
Citat:
Ja men se. Där kom du med exempel på när det kan ske misstag. Eller menar du att dessa fall inte var misstag?

spelar det någon roll menar du?

det är ju inte olagliglt att göra abort efter v21+6 eller något som man gjort något åt, det görs ju regelbundet.
Citera
2022-10-04, 21:24
Medlem
Citat:
Om fostret inte är livsdugligt så ska man givetvis kunna utföra en sen abort. Missade du detta stycket eller?
man beviljar sena aborter på fult friska bebisar.

Citat:
"Socialstyrelsen får inte ge tillstånd till abort om fostret kan överleva utanför den gravidas kropp."

och av sociala skäl, tex svag anknytning till sverige, eller om mamma gillar knark. eller mår psykiskt dåligt....
Citera
2022-10-04, 21:25
Medlem
Citat:
spelar det någon roll menar du?

det är ju inte olagliglt att göra abort efter v21+6 eller något som man gjort något åt, det görs ju regelbundet.

När det sker misstag i vården? Klart det gör. Sånt ska utredas och man ska ta de åtgärder man behöver för att försöka förhindra att det sker igen.en det sker titt som tätt inom alla fält i vården.

Nej, om det föreligger särskilda skäl, som tex att fostret inte är livsdugligt eller om moderns liv är i fara, så tillåts sena aborter.
Senast redigerad av enhalvboj 2022-10-04 kl. 21:27.
Citera
2022-10-04, 21:27
Medlem
Citat:
man beviljar sena aborter på fult friska bebisar.

och av sociala skäl, tex svag anknytning till sverige, eller om mamma gillar knark. eller mår psykiskt dåligt....

Japp. Efter att ett gäng utomstående har fått väga in saken och kommit fram till att det är rimligt att abortera fostret.

Litar mer på deras omdöme än på ditt.
Citera
2022-10-04, 21:41
Medlem
Citat:
Japp. Efter att ett gäng utomstående har fått väga in saken och kommit fram till att det är rimligt att abortera fostret.
jo, det var ju lite av min påäng,är du fine med att man dödar bebisar, så blir ju veckodiskussion rätt konstig.

Citat:
Litar mer på deras omdöme än på ditt.

klart du gör, min bedömning är ju inte att man ska få mörda bebisar.
Citera
2022-10-04, 21:48
Medlem
Citat:
jo, det var ju lite av min påäng,är du fine med att man dödar bebisar, så blir ju veckodiskussion rätt konstig.

klart du gör, min bedömning är ju inte att man ska få mörda bebisar.

Ja, jag är fine med att man dödar bebisar fram till v.18 och även efter det ifall det finns synnerliga skäl, som att tex bebisen inte är livsduglig.

Nej, det gör inte veckodiskussionen ett dugg konstig.

Abortdiskussionen hamnar och slutar alltid på samma sätt. Du tycker att det år en bebis så fort ägget är befruktat och jag tycker inte det. Orkar inte gå runt i cirklar igen för 14:e gången. Det är rätt meningslöst.
Citera
2022-10-05, 07:09
Medlem
Citat:
Ja, jag är fine med att man dödar bebisar fram till v.18 och även efter det ifall det finns synnerliga skäl, som att tex bebisen inte är livsduglig.

Fast du gillar ju det oavsett om det är random 30v bebis, dagen innan födsel, eller fullt friska v22 bebisar. Det var väll det du skrek efter källor..

Citat:
Nej, det gör inte veckodiskussionen ett dugg konstig

Jo för dig måste den ju vara det.
Eller tycker du att vi behöver ändra lagen och sluta döda bebisar efter v18 . Med undratag för ej livsdugliga, för så ser ju inte verkligheten ut vare sig här el usa, men i tex poland,

Citat:
Abortdiskussionen hamnar och slutar alltid på samma sätt. Du tycker att det år en bebis så fort ägget är befruktat och jag tycker inte det. Orkar inte gå runt i cirklar igen för 14:e gången. Det är rätt meningslöst.
Så varför fäktar du efter källor?

Nöj dig med att du tycker att det är nice med abor då, Blir bara (mer) patetiska argument , okunniga och felaktiga. Som är lika betydelselösa för dig som för nästa mördade bebis….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in