2022-08-02, 13:35
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vad den logisk poängen med att inte döda varandra är? Du ser väl hur det ser ut i samhället när människor springer runt och dödar varandra.

Ja som nu eftersom det som sagt slaktas tiotals miljoner bebisar i världen varje år som det är nu. Börjar man livet så kallt att man skriver om det lilla livet till en parasit så skapar man ett samhälle där livet inte har så mycket värde så klart. Du står bakom mördandet. Din agenda handlar om att försvara kvinnors rätt att leka gud över liv och död för det faktiska livet har ni ingen respekt för alls.
Citera
2022-08-02, 13:37
Medlem
Citat:
Men om du håller med om att jag kan vara för preventivmedel, sterilisering och celibat

Jag skiter fullständigt i dessa frågor. Om du, av egen fri vilja, vill leva i celibat och sterilisera dig så gör det. Överlag skiter jag fullständigt i vad människor gör med sin egen kropp, eller hur de vill leva sitt liv, så länge det inte går ut över andra eller att deras galenskap finansieras med mina och andras skattepengar.

Abort är dock en handling som direkt går ut över en annan människa.

Du vet att det är abort som diskuteras, att du då desperat försöker byta ämne till något annat är patetiskt.

Citat:
och ändå tycka att det är bra att min mamma inte använde det så borde du hålla med om att jag även kan vara för abort och ändå tycka att det är bra att min mamma inte gjorde det. Eller vad ser du som skillnaden?

Ditt hyckleri är förstås att du anser abort vara något negativt när det gäller dig själv, men något positivt när det gäller andra.

Du existerar redan när en abort genomförs, och i dina andra exempel du desperat försöker skifta fokus till, existerar du inte.
Citera
2022-08-02, 13:38
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja som nu eftersom det som sagt slaktas tiotals miljoner bebisar i världen varje år som det är nu. Börjar man livet så kallt att man skriver om det lilla livet till en parasit så skapar man ett samhälle där livet inte har så mycket värde så klart. Du står bakom mördandet. Din agenda handlar om att försvara kvinnors rätt att leka gud över liv och död för det faktiska livet har ni ingen respekt för alls.
Men du kan förstå varför jag tycker att människor inte ska springa runt och döda varandra? Hur tror du det skulle se ut om vi slopade alla lagar om att man inte får döda andra och det var fritt fram att skjuta eller hugga ner vem som helst?
Citera
2022-08-02, 13:39
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Jag skiter fullständigt i dessa frågor. Om du, av egen fri vilja, vill leva i celibat och sterilisera dig så gör det. Överlag skiter jag fullständigt i vad människor gör med sin egen kropp, eller hur de vill leva sitt liv, så länge det inte går ut över andra eller att deras galenskap finansieras med mina och andras skattepengar.

Abort är dock en handling som direkt går ut över en annan människa.

Du vet att det är abort som diskuteras, att du då desperat försöker byta ämne till något annat är patetiskt.

Ditt hyckleri är förstås att du anser abort vara något negativt när det gäller dig själv, men något positivt när det gäller andra.

Du existerar redan när en abort genomförs, och i dina andra exempel du desperat försöker skifta fokus till, existerar du inte.
Så vad hade du tyckt om din mamma hade steriliserat sig eller levt i celibat så att du aldrig hade fått födas?
Citera
2022-08-02, 13:43
Medlem
Citat:
Så vad hade du tyckt om din mamma hade steriliserat sig eller levt i celibat så att du aldrig hade fått födas?

Du förstår att jag aldrig existerar i dina exempel? Din fråga är direkt idiotisk och vittnar om ditt svaga intellekt.

Nu talar vi om abort - en situation och handling där någon faktiskt existerar och man bestämmer sig för att döda den personen. Lever du i celibat går dina handlingar inte ut över någon annan, och du dödar ingen genom att göra det.

Varför var det bra att din mamma inte dödade just dig samtidigt som du tycker det är bra att andra ska dödas genom abort?
Citera
2022-08-02, 13:49
Medlem
DarkFires avatar
Citat:
Du förstår att jag aldrig existerar i dina exempel? Din fråga är direkt idiotisk och vittnar om ditt svaga intellekt.

Nu talar vi om abort - en situation och handling där någon faktiskt existerar och man bestämmer sig för att döda den personen. Lever du i celibat går dina handlingar inte ut över någon annan, och du dödar ingen genom att göra det.

Varför var det bra att din mamma inte dödade just dig samtidigt som du tycker det är bra att andra ska dödas genom abort?

Bara nyfiken.
Du skriver om människovärde.
I andra trådar använder du n-ordet. Betyder det att det bara är ett människovärde, enligt dig, om barnet som kommer ut är vitt?
Citera
2022-08-02, 13:51
Citat:

Ja, jag förstår att du inte existerar i mitt exempel. Hade du haft något emot om det hade varit så att du inte existerade?
Citera
2022-08-02, 13:58
Medlem
Citat:
Ja, jag förstår att du inte existerar i mitt exempel. Hade du haft något emot om det hade varit så att du inte existerade?

Nu får du sluta slingra dig och svara på frågan. Dina frågor är lika korkade som "borde det varit olagligt för din mamma att hon tog ett beslut som långt längre fram i en händelsekedja ledde till att hon aldrig träffade din far".

Citat:
Ursprungligen postat av DarkFire
Bara nyfiken.
Du skriver om människovärde.
I andra trådar använder du n-ordet. Betyder det att det bara är ett människovärde, enligt dig, om barnet som kommer ut är vitt?

Jag är emot abort oavsett hudfärg. Att jag anser att massinvandringen är helt galen har inget med denna fråga att göra.

I den här tråden kallar du dina meningsmotståndare för autist om och om igen. Betyder det att du anser att autister inte har ett människovärde och att du är en funkofob med rutten människosyn?
Senast redigerad av Reiwa 2022-08-02 kl. 14:04.
Citera
2022-08-02, 14:07
Citat:
Nu får du sluta slingra och svara på frågan. Dina frågor är lika korkade som "borde det varit olagligt för din mamma att tog ett beslut som långt längre fram i en händelsekedja ledde till att hon aldrig din far".

För att jag gillar att finnas naturligtvis. Därför var det bra att min mamma varken dödade mig eller den lilla Ipsi-spermien på väg mot det lilla Ipsi-ägget eller hade skurit av passagen för den lilla Ipsi-spermien.

Nu är det din tur att sluta slingra dig och svara.

Tycker du att det var bra att din mamma inte dödade den lilla Reiwa-spermien på väg mot det lilla Reiwa-ägget eller hade skurit av passagen för den lilla Reiwa-spermien?

Du behöver bara svara på om du tycker det var bra eller inte, inget annat.
Citera
2022-08-02, 14:07
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Men du kan förstå varför jag tycker att människor inte ska springa runt och döda varandra? Hur tror du det skulle se ut om vi slopade alla lagar om att man inte får döda andra och det var fritt fram att skjuta eller hugga ner vem som helst?

Varför skulle vi göra det? Jag trodde vi var eniga om definitionen för en parasit, det är någon som lever helt på en annan värd. Vi håller bara samma krav på parasiter oavsett var dom är. Bestämmer värden i fallet med bebisar då kvinnor och i fallet med vuxna parasiter så skattebetalarna att parasiten skall dö så är det upp till värden. Alltså exakt så som aborter fungerar nu och det är ju också precis så ni vill att det skall fortsätta fungera eller hur?

Vi har aldrig talat om oss andra. Vi fd parasiter som numera är födda men som gör rätt för oss och bidrar nu istället för att fortsätta parasitera har det aldrig varit snack om att döda. Det är enbart parasiter vi talar om. Håll ditt fokus och kom framför allt ihåg att det är ni som infört snacket om parasiter i diskussionen om aborter och mänskligt liv så jag har ingen aning om varför det blir lite läskigt för dig nu?
Citera
2022-08-02, 14:11
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Varför skulle vi göra det? Jag trodde vi var eniga om definitionen för en parasit, det är någon som lever helt på en annan värd. Vi håller bara samma krav på parasiter oavsett var dom är. Bestämmer värden i fallet med bebisar då kvinnor och i fallet med vuxna parasiter så skattebetalarna att parasiten skall dö så är det upp till värden. Alltså exakt så som aborter fungerar nu och det är ju också precis så ni vill att det skall fortsätta fungera eller hur?

Vi har aldrig talat om oss andra. Vi fd parasiter som numera är födda men som gör rätt för oss och bidrar nu istället för att fortsätta parasitera har det aldrig varit snack om att döda. Det är enbart parasiter vi talar om. Håll ditt fokus och kom framför allt ihåg att det är ni som infört snacket om parasiter i diskussionen om aborter och mänskligt liv så jag har ingen aning om varför det blir lite läskigt för dig nu?
Nej, jag ser ingen likhet mellan invandrare och embryor/foster faktiskt så den diskussionen kan du ta med någon som gör det.
Citera
2022-08-02, 14:13
Medlem
Citat:
För att jag gillar att finnas naturligtvis.

Men andra ska inte få finnas enligt dig.

Citat:
Tycker du att det var bra att din mamma inte dödade den lilla Reiwa-spermien på väg mot det lilla Reiwa-ägget eller hade skurit av passagen för den lilla Reiwa-spermien?

Det är helt irrelevant eftersom att jag inte ens existerar än. Det är först när något faktiskt existerar man kan begå en handling mot den personen.

Jag har inga synpunkter på om man använder preventivmedel eller inte.

Tycker du att det var bra att du körde över en människa som inte existerar på motorvägen igår? Din fråga är lika korkad som denna.

Citat:
Nej, jag ser ingen likhet mellan invandrare och embryor/foster faktiskt så den diskussionen kan du ta med någon som gör det.

Intressant att JordenIsPlatt inte ens nämner invandrare men du gör direkt kopplingen mellan parasit och invandrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in