2022-07-12, 12:04
Medlem
DarkFires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Är samtalet verkligen neutralt, mja, möjöligen.
Men varför inte frivilligt.?
För mig skulle det vara kränkande om det är obligatoriskt. ( jag har gjort något klandervärt så samhället måste lägga sig i)

Det fördröjer dessutom processen, tidsbeställning osv, då kan grossesen gått så låpngt så det behövs skrapning i stället för bara ett piller.

Ja, det får ju naturligtvis inte vara någon prolifare som sitter där och gaggar.
Men om det är en sund opartisk person så är det väl bra att bara göra en koll, så att det VERKLIGEN är vad kvinnan vill?
Det behöver inte vara så avancerat, ett lugnt samtal bara.

Könsbyte kräver ju samtal innan, nu är det på en helt annan nivå naturligtvis, kom inte på något annat, men det är ju för att det inte går att göra det ogjort.
Citera
2022-07-12, 14:13
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkFire
Ja, det får ju naturligtvis inte vara någon prolifare som sitter där och gaggar.
Men om det är en sund opartisk person så är det väl bra att bara göra en koll, så att det VERKLIGEN är vad kvinnan vill?
Det behöver inte vara så avancerat, ett lugnt samtal bara.

Könsbyte kräver ju samtal innan, nu är det på en helt annan nivå naturligtvis, kom inte på något annat, men det är ju för att det inte går att göra det ogjort.
Har man väl bestämt sig då vill jag inte ha någon utomstående med.

Konsekvensen av könsbyte är dyr och komplicerat (tror jag),
går inte att ångra.
Inte aborten heller men det är ju bara att köra på igen.
Det är ju inte de som önskar barn som aborterar, abort gör man för det ställer till det.

Som tomaten säger, känner du inte mannens stöd och trygghet inför framtiden då väljer man abort.
Bota ett oölycksfall.
Citera
2022-07-12, 15:24
Förbjud aborter. Det är mord på liv. Samma sak som Auschwitz. Men det är ok enligt er feministhaggor.
Citera
2022-07-12, 15:36
Medlem
DarkFires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Förbjud aborter. Det är mord på liv. Samma sak som Auschwitz. Men det är ok enligt er feministhaggor.

Det är till och med ok enligt lagen, och en överväldigande majoritet av Sveriges befolkning tycker absolut inte som du, och kommer aldrig tycka som du!
Män, kvinnor (nästan) alla du möter under en dag tycker att du är helt fel ute, så även jag!
Citera
2022-07-12, 15:42
trams. Det har ändrat sig. De unga idag är alla konservativa. Inte konstigt efter tvingats umgås med alla MENA människor varje dag du slipper göra. Många svenskar håller med mig. Alla tycker inte som du.
Citera
2022-07-12, 15:44
Hur fan kan man mörda en potentiell bebis? Så jävla sjukt. Vi kan lika gärna öppna ett scan för alla foster, där vi drar nytta av deras organ och skit.
Citera
2022-07-12, 16:49
Medlem
DarkFires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
trams. Det har ändrat sig. De unga idag är alla konservativa. Inte konstigt efter tvingats umgås med alla MENA människor varje dag du slipper göra. Många svenskar håller med mig. Alla tycker inte som du.

Nä inte alla, det sa jag inte, men nästan alla.
Kommer inte att bli någon förändring, det skulle krävas en extremreligiös riksdag, och vi har ju tack och lov utvecklats bort från sådana fantasier.

Du tycker alltså att ett foster är en människa, antar jag.
När exakt börjar detta liv enligt dig?
Så fort ägget har befruktats eller när?

Abort är bra, bra för samhället, bra för kvinnan och bra för mannen.
Citera
2022-07-12, 17:15
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkFire
Har kvinnor för mycket rättigheter? Vilka rättigheter är det du vill ta bort då?
Vad sägs om likhet inför lagen?
Inga frikort på att döda barn det första året efter födseln, lika behandling i domstol och fängelser, lika behandling på statliga verk, myndigheter, högskolor, universitet och gymnasier, en lika anpassad skola och att sluta med särbehandling generellt baserat på kön och hudfärg, som nu systematiskt och institutionellt är emot vita män opch pojkar?

Jaså, du tror inte att det är indoktrinering som lett till detta?

Ta då en titt på TV i kväll och vänta in reklampausen.
Kolla den lyckliga familjen, om det är en vit man, är han porträtterad som en idiot.
Och kvinnan som den smarte som räddar dagen.

Vart mer kan man se detta?
Kolla Netflix och hur de dykt den senaste tiden.

De försökte göra filmer med kvinnliga John Wicks osv i några år.
Som ingen alls ville se, så de började säga upp sina avtal.

Seriöst, det börjar redan i förskolan, där pojkars leksaker tas ifrån dem för att otverka att de utvecklar det där man kallar toxisk maskulinitet.
Citera
2022-07-12, 22:16
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Inga frikort på att döda barn det första året efter födseln, lika behandling i domstol och fängelser, lika behandling på statliga verk, myndigheter, högskolor, universitet och gymnasier, en lika anpassad skola och att sluta med särbehandling generellt baserat på kön och hudfärg, som nu systematiskt och institutionellt är emot vita män opch pojkar?

Kolla den lyckliga familjen, om det är en vit man, är han porträtterad som en idiot.

Seriöst, det börjar redan i förskolan, där pojkars leksaker tas ifrån dem för att otverka att de utvecklar det där man kallar toxisk maskulinitet.
Man kan också välja att betrakta dessa tv-serier porträttera en definitivt mer tillåtande attityd gentemot män att få lov att vara människor. Nu är du antagligen fast i 90-talsserier där överviktiga och något barnsliga män ändå lyckats bli ihop med riktiga ordningsamma snyggingar. Hade varit jävligt uppfriskande om det varit det omvända till Svensson Svensson upplägget. En rapande obrydd fruga med en vältränad yngre jurist.
Citera
2022-07-12, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
korkad hora tramsar vidare

Ja, vi vet att du har noll empati och vill döda bebisar. Du har redan erkänt det.
Citera
2022-07-13, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Fortfarande njää.
De flesta kvinnor känner lättnad efter aborten. (vill du läsa avhandlingen, så säg till. Jag har länkat den någre gånger.)

Jag antar att du vill att kvinnan ska få reda på sin egen inställning till att föda ett barn opåverkad av omgivningen. Föräldrar, vänner och man. I Sverige är det nog okej att vara ensam moder men i andra länder är det tuffare, tex Polen där man kan få social uteslutning.

Det är ju bra att flertalet av de som gjort abort känner lättnad efteråt.

Ja, exakt! Så att tex. 17-åringen som blivit oplanerat gravid och som vill föda avkomman och är glad över det hela, ska få styrkan att göra det. Även om hennes ex inte vill ha barn, hennes föräldrar och polare anser att hon är "för ung, har hela livet framför sig och inte har någon utbildning ännu". Att hon får finna sin egen vilja och kunna stå för det inför omgivningen.

Eller så att 29-åringen som till synes har allt: fast anställning, god ekonomi, fast långvarig relation, mognad osv. Men som känner att hon tex. inte kan få barn med den man hon lever med. Han kanske är en hustyrann inom hemmets fyra väggar. Hon vill lämna och försöker finna en väg ut. Ett barn med honom skulle binda henne fast vid honom för evigt. Och hon skulle även vara orolig för barnet. Hon kan också behöva stöd för sitt abortbeslut gentemot sin omgivning som är ovetandes om vilken trist man hon har därhemma.

Graviditethormoner gör i regel något med kvinnor. Och då kan det där kuratorsstödet vara extra viktigt för att kunna stå på sig om sitt beslut. Vare sig det är abort/inte abort. Eller hjälp vid ambivalens kring beslutet.
Citera
2022-07-13, 07:01
Medlem
DarkFires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf

Det är ju ett sätt att se på det.
Jag ser det som att vi män har stått över kvinnorna i några tusen år, ojämlikt till vår fördel.
Nu när det börjar rättas till så kan ju en del män känna det som nu är jämlikt som att kvinnorna nu står över oss. Det är kanske inte så konstigt, alltid svårt att vänja sig vid något nytt.
När en sån här förändring görs så kan det absolut betyda att det i en del fall väger över till kvinnornas fördel, inte så konstigt, men det tycker jag vi kan ge dem.

Det kommer bli bättre, de som är emot det kommer att dö ut och om de inte har förgiftat sina avkommor för mycket så kommer de att finna sig till rätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in