2022-07-13, 10:46
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är ju bra att flertalet av de som gjort abort känner lättnad efteråt.

Ja, exakt! Så att tex. 17-åringen som blivit oplanerat gravid och som vill föda avkomman och är glad över det hela, ska få styrkan att göra det. Även om hennes ex inte vill ha barn, hennes föräldrar och polare anser att hon är "för ung, har hela livet framför sig och inte har någon utbildning ännu". Att hon får finna sin egen vilja och kunna stå för det inför omgivningen.

Eller så att 29-åringen som till synes har allt: fast anställning, god ekonomi, fast långvarig relation, mognad osv. Men som känner att hon tex. inte kan få barn med den man hon lever med. Han kanske är en hustyrann inom hemmets fyra väggar. Hon vill lämna och försöker finna en väg ut. Ett barn med honom skulle binda henne fast vid honom för evigt. Och hon skulle även vara orolig för barnet. Hon kan också behöva stöd för sitt abortbeslut gentemot sin omgivning som är ovetandes om vilken trist man hon har därhemma.

Graviditethormoner gör i regel något med kvinnor. Och då kan det där kuratorsstödet vara extra viktigt för att kunna stå på sig om sitt beslut. Vare sig det är abort/inte abort. Eller hjälp vid ambivalens kring beslutet.
Min slutreplik blir
Frivilligt erbjudande.

Då har jag mött dig lite på vägen, eller hur.
Citera
2022-07-13, 11:52
De flesta svenska brudar verkar ha gjort abort. Det är ett jävla slarvande utan ansvarstagande som feminismen generellt sett fö. Det är hög tid att begränsa dessa sk rättigheter att mörda liv. Antagligen är det därför svenska kvinnors fittor stinker mer än andra. Det är heller inte bra att barnmoskor och andra radikalfeminister förespråkar att de ska tvätta sig så litet som möjligt där nere. Det sköter sig självt menar de.

I USA finns det fitttvättar. En blåsa ni kan använda för att göra rent era underliv med. Alla amerikanskor använder dem. Det är hög tid ni börjar också. Så kanske fittorna stinkwer mindre foster framöver. Finns att köpa på Amazon. Tack på förhand.
Citera
2022-07-13, 12:38
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
De flesta svenska brudar verkar ha gjort abort. Det är ett jävla slarvande utan ansvarstagande som feminismen generellt sett fö. Det är hög tid att begränsa dessa sk rättigheter att mörda liv. Antagligen är det därför svenska kvinnors fittor stinker mer än andra. Det är heller inte bra att barnmoskor och andra radikalfeminister förespråkar att de ska tvätta sig så litet som möjligt där nere. Det sköter sig självt menar de.

I USA finns det fitttvättar. En blåsa ni kan använda för att göra rent era underliv med. Alla amerikanskor använder dem. Det är hög tid ni börjar också. Så kanske fittorna stinkwer mindre foster framöver. Finns att köpa på Amazon. Tack på förhand.

Sprutar de upp vatten i underlivet? Det låter fan inte bra, det börjar stinka när man rubbar balansen. Vatten ska inte sprutas upp i underlivet. Vettefan vart amerikanerna har fått sin besatthet av renlighet från. Männen omskärs vid födseln för att det är "lättare att hålla en omskuren penis ren" och kvinnorna verkar spruta upp vatten i fittan för att inte lukta något.
Citera
2022-07-14, 16:55
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkFire
Det är ju ett sätt att se på det.
Jag ser det som att vi män har stått över kvinnorna i några tusen år, ojämlikt till vår fördel.
Nu när det börjar rättas till så kan ju en del män känna det som nu är jämlikt som att kvinnorna nu står över oss. Det är kanske inte så konstigt, alltid svårt att vänja sig vid något nytt.
När en sån här förändring görs så kan det absolut betyda att det i en del fall väger över till kvinnornas fördel, inte så konstigt, men det tycker jag vi kan ge dem.

Det kommer bli bättre, de som är emot det kommer att dö ut och om de inte har förgiftat sina avkommor för mycket så kommer de att finna sig till rätta.
Så, du tror på det narrativet?
Att det är reparationer av alla historiska oförrätter?

Låt mig återkomma till varför det är en helt befängd idé, men vi tar ett par av dina poänger först.
"När en sån här förändring görs så kan det absolut betyda att det i en del fall väger över till kvinnornas fördel"
Det är så man sålde in feminismen. Man kallade kvinnan för offer och mannen som förövare och eftersom det är "orättvist" måste alla hjälpas åt att lyfta kvinnor till "samma" utfall.

Problem är bara att denna orättvisa aldrig funnits i modern tid. På 70-talet blev det lag på att man inte vid t.ex. lönesättning får diskriminera enligt kön, sexuell läggning, hudfärg osv. Löneskillnaderna beror på att kvinnor väljer jobb som ger sämre betalt för att det är den sortens jobb de vill jobba med. Inte tunga, svåra eller farliga jobb. Eller för den delen i tech, som ingenjörer eller systemvetare, där man kan fakturera helt andra pengar, än t.ex. i den skattefinansierade vården.

Problemet med din teori från början är inte att män stod över kvinnor. Samhället har aldrig byggts på den premissen. Vi hade ett ståndssamhälle, där klass stod över klass.

Att din blivande nyfödda son skulle födas med en skuld mot flickor som föds samtidigt är rent av vidrigt. Snacka om sexistisk tanke! Jag gissar att han aldrig, hur mycket han är kryper och krälar för kvinnor resten av sitt liv, aldrig blir skuldfri, utan även hans son ärver denna synd?

Tänk nu!
Citera
2022-07-14, 18:57
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkFire
Oj, du verkar ju inte riktigt frisk, hoppas du mår bättre i framtiden.
Jag hoppas, ärligt, att du kan få hjälpa och hitta ett lyckligt liv!
Kram ❤️
Över 40 000 kvinnor gör abort varje år.
Det finns en hel del sanning i påståendet.

Jenny, vatten går bra. Tvål och vatten är det som rubbar balansen.
Och vad du äter.
Citera
2022-07-14, 19:29
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf

Och vad du äter.

Jag vet att vatten går bra. Men inte om det sprutas in i underlivet med hjälp av en blåsa.
Citera
2022-07-14, 21:27
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:

Och vad du äter.
Man ska för hela friden inte spruta in vatten I SLIDAN, man rengör de yttre delarna.
Citera
2022-07-15, 00:47
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag vet att vatten går bra. Men inte om det sprutas in i underlivet med hjälp av en blåsa.

Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Man ska för hela friden inte spruta in vatten I SLIDAN, man rengör de yttre delarna.
Tror ni på riktigt att ni är vattentäta som grodarslen därnere när ni badar?

Jag ser väl hur satsen rinner ut med lätthet, ändå.
Citera
2022-07-15, 01:06
Medlem
Citat:

"Fråga
Jag har sprutat upp vatten i slidan flera gånger och nu har jag läst att man inte ska göra det. Kan jag ha förstört nåt? Kommer jag kunna få barn?

Svar
Du behöver inte vara orolig. Att spruta upp vatten i slidan påverkar inte förmågan att bli gravid och du har inte heller förstört något.

Däremot kan vattnet ta bort slidans naturliga skydd mot infektioner. Det kan också göra att slemhinnorna i slidan blir torra och irriterade.

Tvätta alltid bara utsidan av underlivet. Insidan rengörs av sig själv, bland annat med hjälp av de flytningar som kommer från slidan.

Med vänliga hälsningar
Sofi*a A, barnmorska"
KÄLLA: UMO.

Efter abort är det totalt olämpligt att spruta in vatten i muffen. Då är det extra infektionskänsligt. Och som barnmorskan skrev: insidan av muttan rengör muttan själv.
Citera
2022-07-15, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Min slutreplik blir
Frivilligt erbjudande.

Då har jag mött dig lite på vägen, eller hur.

Vad jag har förstått så är det redan så nu? Och håller med dig: det erbjudandet ska givetvis stå kvar och erbjudas samtliga som funderar på abort.
Citera
2022-07-15, 07:49
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:

Fattar du inte att det är en jävla skillnad mellan att BADA och spruta upp vatten? Handlar inte om att vattnet skulle stanna i fittan, det handlar om att vattentrycket messar med slemhinnorna. Finns inget hygieniskt med det. Alltså jag slutar aldrig förvånas över många mäns okunskap om det kvinnliga könet. Helt otroligt faktiskt. Men föreslå du för en gynekolog eller barnmorska att det är en bra idé att spruta upp vatten i fittan.
Citera
2022-07-15, 07:54
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
"Fråga
Jag har sprutat upp vatten i slidan flera gånger och nu har jag läst att man inte ska göra det. Kan jag ha förstört nåt? Kommer jag kunna få barn?

Svar
Du behöver inte vara orolig. Att spruta upp vatten i slidan påverkar inte förmågan att bli gravid och du har inte heller förstört något.

Däremot kan vattnet ta bort slidans naturliga skydd mot infektioner. Det kan också göra att slemhinnorna i slidan blir torra och irriterade.

Tvätta alltid bara utsidan av underlivet. Insidan rengörs av sig själv, bland annat med hjälp av de flytningar som kommer från slidan.

Med vänliga hälsningar
Sofi*a A, barnmorska"
KÄLLA: UMO.

Efter abort är det totalt olämpligt att spruta in vatten i muffen. Då är det extra infektionskänsligt. Och som barnmorskan skrev: insidan av muttan rengör muttan själv.
Men exakt. Tror idiotierna att vaginan är nån möglig slags grotta som måste rengöras med högtryckstvätt? Den där vanföreställningen fanns länge i usa, då man använde sk ”douchebags” och trodde det var hälsosamt spruta upp tvålblandning i fiffin. Fan de flesta verkar inte veta skillnaden mellan slida och vulva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in