Flashback bygger pepparkakshus!
2022-04-04, 20:55
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Vad skulle poängen med att döda civila vara?
Ska du inte ställa den frågan till de som dödat civila.
Hur ska någon här kunna svara på det.
Hur mår du?
Citera
2022-04-04, 20:58
Medlem
Jag är säker på att Ukrainas soldater har filmat "close up", så de har bevis på att det inte är "staged" , men det kan inte visas i media, men visas för ex politiker och rättsväsendet.
Citera
2022-04-04, 20:59
Medlem
JustZlatans avatar
Putins anhängare tror mer på att de är de ukrainska nazisterna som har mördat civila för att skylla på Ryssland. Men varför skulle nazister mörda sina egna kvinnor och barn? Det gjorde inte ens nazisterna i Nazityskland.
Citera
2022-04-04, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Nä men om Ryssland anföll Sverige och jag var soldat så hade jag ju insett att jag är en måltavla, och därav inte byggt en jävla bas i stans största dagis. Eller hur? Av alla ställen, varför bygger man sin bas där gravida kvinnor föder barn?

Därför att de inte byggde en bas där. Du agerar nyttig idiot genom att sprida Kremls desinformation bara för att du är besviken på samhället. Det gör dig också indirekt medbrottsling till de brott som begås mot civila i Ukraina. Du har blod på dina händer.
Citera
2022-04-04, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Hur mår du?

Det finns anledning att tvivla på de Ukrainska historierna tills de har blivit ordentligt utredda och bekräftade vem det är som har dödats och när och vem det är som har dödat dem.

"Hur mår du?" Hur mår du själv? Det var det fräckaste att insinuera att det är något fel på mig för att jag ifrågasätter samma propagandahysteri som har visat sig vara falsk minst tusen gånger tidigare.
Senast redigerad av larsjohansson 2022-04-04 kl. 21:04.
Citera
2022-04-04, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Hur mår du?

Nej, dessa frågor ska ställa still Putinkramare på Flashback eftersom de driekta mördarna med all sannolikhet inte finns här. Frågan är varför ni genom ert stöd till Putin uppmuntrat till dessa bestialiska brott?
Citera
2022-04-04, 21:03
Medlem
Helt ärligt tror jag ingen här (FB) var där och såg vad som hände. Förekomsten av lik bevisar inte hur det har gått till. Båda sidor är i krig, Ukraina och Ryssland har skäl att ljuga om precis allt i kriget.

Både generalsekreteterare och högkommissarie för mänskliga rättigheter i FN kräver oberoende utredning av händelsen. Jag hoppas alla parter är intresserad av en sådan om det nu inte redan är försent... Men först mer självmordssanktioner, sedan eventuell oberoende utredning.
Citera
2022-04-04, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Putins anhängare tror mer på att de är de ukrainska nazisterna som har mördat civila för att skylla på Ryssland. Men varför skulle nazister mörda sina egna kvinnor och barn? Det gjorde inte ens nazisterna i Nazityskland.

Man behöver inte döda någon. Man kan ta lik av personer som har dött i annat sammanhang t.ex. soldater som har blivit skjutna och binda deras händer och placera dem rätt ställen.
Citera
2022-04-04, 21:04
Medlem
Citat:
Man behöver inte döda någon. Man kan ta lik av personer som har dött i annat sammanhang t.ex. soldater som har blivit skjutna och binda deras händer och placera dem rätt ställen.

Man kan göra det. Men du påstår att så är fallet. Det gör dig till en medbrottsling.
Citera
2022-04-04, 21:05
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det har aldrig handlat om att presentera ett trovärdigt eller rimligt narrativ: Agendan har bara varit att repetera Kremlins lögner, gång på gång på gång, så att denna ständiga ström av misinformation kan dränka och överrösta objektiv information såväl som belagda vittnesmål.
https://www.bbc.com/future/article/20161026-how-liars-create-the-illusion-of-truth
Citat:
How liars create the ‘illusion of truth’
Repetition makes a fact seem more true, regardless of whether it is or not.
Citera
2022-04-04, 21:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Vad skulle poängen med att döda civila vara?

Finns flera anledningar, till exempel;

Skrämma.(vända opinion)

Etnisk rensning.

Plundring.

Tysta vittnen.

...
Citera
2022-04-04, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anti-pesto
Man kan göra det. Men du påstår att så är fallet. Det gör dig till en medbrottsling.

Nej jag blir inte medbrottsling. Jag påstår inte att det är så utan jag påstår att man inte kan utesluta att det är så.

"Medbrottsling"? Du har noll koll på juridik ser jag. Gå och drick vatten från en toalett så att du kyler ner ditt upprörda sinne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in