2022-04-04, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Helt otroligt vilken vidrig människosyn du har och ger kvinnor högre värde. Män är absolut de största krigsoffren, de tvingas tillochmed att stanna kvar av krigsförbytaren zelensky och kriga för honom. Men ändå fokusera du på kvinnliga offer.

Jag kan ju tycka 3-åriga flickor är mer värda att få leva (varning för hemska bilder)

https://www.reddit.com/r/UkraineWarV...eb2x&context=3
Citera
2022-04-04, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Vad är det som säger att dessa bilder är från det datumet som det påstås? Scannar satelliter av hela jordytan och lagrar infon så man kan se enskilda personer nere på marken på precis varenda plats lång tid efteråt. Jag misstänker att det inte går till på det viset.

Du kan ju kontakta NY Times och fråga om du misstänker de fejkat nyheten. Sen finns det kanske lite mer intresse för ukrainska territoriet just nu än ex Sahara eller Lappland, så där kan man anta att de scannar ytan rätt noggrant ja.
Citera
Medlem
Aeonas avatar
Citat:
Vad är det som säger att dessa bilder är från det datumet som det påstås? Scannar satelliter av hela jordytan och lagrar infon så man kan se enskilda personer nere på marken på precis varenda plats lång tid efteråt. Jag misstänker att det inte går till på det viset.

Ja, hur vet man egentligen om någonting är sant? Vi kanske lever i The Matrix och styrs av robotar? Eller varför inte en judisk nazistmaffia av rymdödlor? I vilket fall som helst är det säkert bögarnas fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Det finns tre historier om det där klippet på vägen

1) Det var skådespelare och en del av Ukrainas propagandakrig
2) Det var "pro-ryska" civila avrättades av Ukraina av Azov eller liknande milisgrupp
3) Det var pro-ukrainska civila som avrättades av Ryssland.
.
Sanningen är troligen en mix av de de tre påståendena.
Citera
2022-04-04, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Montalva88
för att dom inte kasta sig mot stridsvagnarna... några av dom döda bar vita armbindlar. pro-ryssar. varför är dom döda kan man ju undra...
Eller tvångsrekryterade av ryssarna. Tänk nu lite va. Du tror väl inte att ryssarna låter ockuperade folk leva helt fritt utan att göra skitjobbet soldater ska göra?
Citat:
Givetvis scannar satelliter flera ställen på jorden. Extra mycket scanning förekommer på platser där det är krig.
Citera
2022-04-04, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Helt bizarrt. Men OM det skulle stämma, då kommer det inom kort en uppsjö av vittnen att säga att Ukrianska soldater gick omkring och sköt en massa människor efter att Ryssland retererat. Bara att invänta dessa vittnen för om det fanns lokala kollaboratörer så kan de inte skjutit alla, det kommer också finnas filmer på Ukrinska soldater skjuter civila. Jag kan inte se att denna teori är sann om inte bevisen kommer inom kort.

Det behövs ju inte att någon blir skjuten man kan lägga ut lik och ha personer som påstår att något har hänt utan att någon kan kolla upp det. Det kanske dog personer i kriget av någon anledning precis i närheten då kan man binda deras händer och stoppa ner dem i en "massgrav" och säga "Titta det är ryssarna som har gjort det".

98% av alla som hör denna nyhet kommer inte ifrågasätta vad som har hänt. För alla vet att ryssarna är dåliga och om man ifrågasätter det officiella narrativet så är man en medbrottsling som tycker det är bra att människor bli mördade.
Senast redigerad av larsjohansson 2022-04-04 kl. 23:06.
Citera
2022-04-04, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Sanningen är troligen en mix av de de tre påståendena.

Ah jag förstår, det var ukrainska skådespelare som höll på Ukraina men sköts av Azov?
Citera
2022-04-04, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Det finns tre historier om det där klippet på vägen

1) Det var skådespelare och en del av Ukrainas propagandakrig
2) Det var "pro-ryska" civila avrättades av Ukraina av Azov eller liknande milisgrupp
3) Det var pro-ukrainska civila som avrättades av Ryssland.

Eftersom åtminstone elva av liken, enligt Maxar Technologies Satellite Images, verkar ha hamnat på gatan under mitten av mars då Ryssland ockuperade området, förefaller främst punkt 3 rimlig.
Citera
2022-04-04, 23:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sebaot
Vad då? Tänker du att det var andra lik som de bytte ut sen då eller?
Det råder inte direkt någon brist på lik i den trakten, det kan jag lova dig. Döda eller stupade, skjutna eller utsvultna av en mängd olika orsaker. Antingen av en ren händelse eller genom medvetet arrangerande kan det naturligtvis ha kommit in nya lik på de gamlas plats.
Citera
2022-04-04, 23:06
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModelX
Ryssarna är knappast ensamma om att våldta/knulla flickor i ett invaderat land.
De allierade gjorde likadant under WW2.

Du menar Ryssarna gjorde det redan 1945?
Citera
2022-04-04, 23:06
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolumnist
Nej, Flashback är en yttrandefrihetsbastion, i synnerhet för det patologiska lögnandet. Man menar att det orimliga ändå sorteras bort tack vare det fria ordet, att man kan skriva fakta som avslöjar lögnen. I wish...
Självklart är det som hände i Butja krigsbrott som förövades av ryssar. Det är väl dokumenterat vid det här laget.
Sedan kommer det alltid att finnas folk som förnekar det, av olika anledningar. I detta forum består de av troll men mest trasiga människor som opponerar sig emot allt som upplevs som mainstream.
Med andra ord: Står det i DN eller SVT så är det per definition en lögn.

Problemet är faktaresistensen, att korrekt information inte längre är det intressanta.
Flashbacks styrka blir nu samtidigt dess svaghet då det pumpas ut inlägg, till synes i försök att dränka den konstruktiva granskningen, kritiken och debatten. Det finns ett ord för att beskriva denna taktik som jag naturligtvis inte kan komma på nu. Jag tror inte att jag sett detta i samma omfattning innan, och då har jag ändå hängt här ett tag.
Citera
2022-04-04, 23:07
Medlem
Citat:
Det behövs ju inte att någon blir skjuten man kan lägga ut lik och ha personer som påstår att något har hänt utan att någon kan kolla upp det. Det kanske dog personer i kriget av någon anledning precis i närheten då kan man binda deras händer och stoppa ner dem i en "massgrav" och säga att det är ryssarna som har gjort det.

98% av alla som hör denna nyhet kommer inte ifrågasätta vad som har hänt. För alla vet att ryssarna är dåliga och om man ifrågasätter det officiella narrativet så är man en medbrottsling som tycker det är bra att människor bli mördade.

"If it quacks like a duck, walks like a duck and swims like a duck, it's probably a duck"

Ryska styrkor har decennier av dokumenterade övergrepp som ser likadana ut, från andra världskriget framåt, senast i konflikter som Afghanistan, Tjejenien och Syrien. Det finns ingen orsak att tro att de plötsligt skulle ha blivit en civiliserad armé som tar Genevekonventionen i åtanke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in