2022-04-29, 19:06
Medlem
Vinterdofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Det hjälper om båda föräldrarna är redo med allt som krävs för att ta hand om ett barn.
Det är inte kul att se aborter och barn som måste växa upp i misär även om dom flesta lyckas bra med att ta hand om ett barn som inte var planerat

Barn som inte känner sig älskade och längtade av båda föräldrarna kommer ha svårt att lyckas med relationer och kan utveckla dålig självkänsla
Citera
2022-04-29, 19:09
Medlem
Vinterdofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8Daniella9
Jag skapade den för att fler ska få veta att sterilisering är helt OKEJ, plus att man då också kanske kan tas mer på allvar när man säger "Jag vill inte ha barn."
Tack för ditt mod och jag önskar att fler kan tänka som dig.dagens samhälle där barn växer i 2 hem där de är hela tiden med en stressadföräldrar är inte idealistisk.
Citera
2022-04-30, 02:02
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flodgroda
Varför är det så provocerande att inte vilja ha barn.

Jag kan förstås bara svara för mig själv, men jag tycker inte att det är det faktum att någon inte vill ha barn som är provocerande, utan mer de anledningar folk ger till att inte vilja ha barn. Nu menar jag inte just TS, utan i största allmänhet.

Dessutom har många frivilligt barnlösa en tendens att se ner på folk som väljer att skaffa barn, som om de vore "bättre" än alla andra.

Jag bryr mig inte om folk inte vill ha barn, men se inte ner på.mig för att jag gjorde andra val.

Något som kan störa mig är när folk med buller och bång deklarerar att de minsann inte vill ha några barn, och sedan ångrar sig när de närmar sig "bäst-före-datum".

Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
I så gott som alla dina inlägg så har du haft en nedlåtande ton mot henne. TS är 33 år och kan knappast ses som en bångstyrig tonåring längre. Det verkar snarare som att du är den som beter sig som en omogen tonåring som vägrar acceptera andra människors beslut. Hon har även gett en förklaring om varför hon utförde steriliseringen och det borde räcka gott.
Du måste inse att alla människor inte vill ha barn. Hur kan detta vara så svårt att förstå?

Nu tyckte TS att hon tvunget måste berätta om sin sterilisering, och pusha för vilken bra idé det är att göra det. Ville hon inte ha svar skulle hon kanske skrivit dagbok istället för att göra inlägg på ett diskussionsforum.

Du må tycka att hennes argument är alldeles fantastiska, jag kan nog hålla med de som tycker att hon känns en smula omogen.
Senast redigerad av Charmaine 2022-04-30 kl. 02:04.
Citera
2022-04-30, 02:16
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Ja. Och ja, jag har 3st döttrar.

För egen del hade jag hellre dött barnlös än att ta hand om någon annans barn. Men ja, man måste förstås inte skapa barn. Jag tycker att det är bättre rent moraliskt att sterilisera sig än att använda abort som preventivmedel.

Inte för att vara "sådan", men abort kan aldrig användas som preventivmedel. P- medel förhindrar graviditet, det gör inte abort.

Sorry, ordpolisen i mig är som mest aktiv på nätterna... 😉

Citat:
Ursprungligen postat av wtsnobb
Vad tjänar du på att sterilisera dig? Tänk om du någon gång ångrar dig? Är det inte bättre att göra abort isf?

Jag håller inte med TS, men här måste jag protestera. Det kan aldrig vara bättre att avsluta ett liv än att aldrig skapa ett.

Citat:
Om livet är värdefullt, kan man gärna dela den med någon. Inte nödvändigtvis göra barn.
Tänk om det skulle komma ut ett barn med ett grovt handikapp? Den tillvaron hade jag ingen lust att hamna i.
Jag tycker att det finns allt för många risker och för många OM när det gäller barnskaffande.

Jag delar gärna mitt värdefulla liv med en valp ❤

Som jag skrev nyss tycker jag inte det är provocerande att inte vilja ha barn, men att vissa argument kan vara det. Och jag måste säga att dina argument är en aning provocerande för mig.

Dels låter du väldigt omogen för att vara 33 år, dels verkar du ha en väldigt eletistisk syn på livet.

Citat:
Precis, och jag tror att många skaffar barn för att det ses som ett "SKA", men det är det ju inte. Det är det jag vill lyfta, att man inte måste skaffa barn. Jag hoppas givetvis inspirera andra också.

Du låter som att du uppfunnit tanken att inte vilja ha barn. Det har du inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Ariskaprinsessan
Ja, ja och ja.

Är du ful och inte får kuk så spelar det ju ingen roll om du steriliserar dig eller inte.

Ju fulare du är desto större chans är det att du är Vänster- eller Miljöpartist.

Och du låter som en typisk Sd:are....
Senast redigerad av Charmaine 2022-04-30 kl. 02:19.
Citera
2022-04-30, 02:20
Medlem
Ariskaprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Inte för att vara "sådan", men abort kan aldrig användas som preventivmedel. P- medel förhindrar graviditet, det gör inte abort.

Sorry, ordpolisen i mig är som mest aktiv på nätterna... 😉

Jag håller inte med TS, men här måste jag protestera. Det kan aldrig vara bättre att avsluta ett liv än att aldrig skapa ett.

Som jag skrev nyss tycker jag inte det är provocerande att inte vilja ha barn, men att vissa argument kan vara det. Och jag måste säga att dina argument är en aning provocerande för mig.

Dels låter du väldigt omogen för att vara 33 år, dels verkar du ha en väldigt eletistisk syn på livet.

Du låter som att du uppfunnit tanken att inte vilja ha barn. Det har du inte.

Och du låter som en typisk Sd:are....

Stämmer, och de brukar ju låta som de har rätt.
Citera
2022-04-30, 02:27
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariskaprinsessan
Stämmer, och de brukar ju låta som de har rätt.

Det kan du ju drömma om.

Förresten, vilken del av Persien kommer du från, lilla "ariska prinsessan"?
Citera
2022-04-30, 03:16
Medlem
Ariskaprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Det kan du ju drömma om.

Förresten, vilken del av Persien kommer du från, lilla "ariska prinsessan"?

Norra delen.
Citera
2022-06-25, 05:26
Medlem
uppskurenflickas avatar
Citat:
Året 2019 började jag att fundera på att sterilisera mig, och i Tisdags var det äntligen dags!

Nu behöver jag inte stoppa i mig preventivmedel längre eller nånsin vara orolig över att bli gravid.

Somliga drömmer om ett liv med barn, jag drömmer om att skaffa hund nån gång i livet ❤

Från och med nu ska jag le och gå med huvudet högt när jag ser/hör en hysterisk unge, och tänka "där kommer jag aldrig att hamna!" 💪

Bra jobbat TS, jag blir så glad för din skull! Hur lång tid tog det från att du tog kontakt med vården tills du kunde boka in själva steriliseringen? Upplevde du att de tog dig på allvar från början eller fick du slåss för det så att säga? Själv har jag velat sterilisera mig sedan 13 års ålder ungefär, aldrig tänkt på något annat sätt när jag väl hade förstått att barn inte är ett måste.

Till alla jävla as i den här tråden, vad fan är fel på er egentligen? Hur är det "själviskt" att inte skaffa barn? Enda anledningen till att göra ett är väl att man vill ha ett. Ingen tycker om en så man måste skapa någon som finns där för en hela tiden. Sorgligt.
Citera
2025-09-22, 17:04
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Året 2019 började jag att fundera på att sterilisera mig, och i Tisdags var det äntligen dags!

Nu behöver jag inte stoppa i mig preventivmedel längre eller nånsin vara orolig över att bli gravid.

Somliga drömmer om ett liv med barn, jag drömmer om att skaffa hund nån gång i livet ❤

Från och med nu ska jag le och gå med huvudet högt när jag ser/hör en hysterisk unge, och tänka "där kommer jag aldrig att hamna!" 💪

Är du steriliserad? Det är jag. Och nej, jag har inga barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in