Citat:
Ursprungligen postat av
flodgroda
Varför är det så provocerande att inte vilja ha barn.
Jag kan förstås bara svara för mig själv, men jag tycker inte att det är det faktum att någon inte vill ha barn som är provocerande, utan mer de anledningar folk ger till att inte vilja ha barn. Nu menar jag inte just
TS, utan i största allmänhet.
Dessutom har många frivilligt barnlösa en tendens att se ner på folk som väljer att skaffa barn, som om de vore "bättre" än alla andra.
Jag bryr mig inte om folk inte vill ha barn, men se inte ner på.mig för att jag gjorde andra val.
Något som kan störa mig är när folk med buller och bång deklarerar att de minsann inte vill ha några barn, och sedan ångrar sig när de närmar sig "bäst-före-datum".
Citat:
Ursprungligen postat av
Pusher.
I så gott som alla dina inlägg så har du haft en nedlåtande ton mot henne. TS är 33 år och kan knappast ses som en bångstyrig tonåring längre. Det verkar snarare som att du är den som beter sig som en omogen tonåring som vägrar acceptera andra människors beslut. Hon har även gett en förklaring om varför hon utförde steriliseringen och det borde räcka gott.
Du måste inse att alla människor inte vill ha barn. Hur kan detta vara så svårt att förstå?
Nu tyckte
TS att hon tvunget måste berätta om sin sterilisering, och pusha för vilken bra idé det är att göra det. Ville hon inte ha svar skulle hon kanske skrivit dagbok istället för att göra inlägg på ett diskussionsforum.
Du må tycka att hennes argument är alldeles fantastiska, jag kan nog hålla med de som tycker att hon känns en smula omogen.