2022-03-14, 12:20
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8Daniella9
Så man kan säga att man automatiskt accepterar allt som barnet gör, bara för att det kommer ifrån dig? Det låter som att människan blir hjärntvättade i samma ögonblick som bebisen kommer.

Har du barn?

Jag känner inget behov av att skaffa ett barn som irriterar andra...det känns helt onödigt och tack och lov så behöver jag ju inte bekymra mig mer om det 😁

Ja. Och ja, jag har 3st döttrar.

Citat:
Det finns redan massvis med barn i världen som saknar föräldrar, man måste inte skaffa "egna" barn...
Jag kan kanske tänka mig att vara "stödfamilj" I framtiden, men inte MAMMA.

För egen del hade jag hellre dött barnlös än att ta hand om någon annans barn. Men ja, man måste förstås inte skapa barn. Jag tycker att det är bättre rent moraliskt att sterilisera sig än att använda abort som preventivmedel.
Citera
2022-03-14, 12:24
Medlem
8Daniella9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Ja. Och ja, jag har 3st döttrar.

För egen del hade jag hellre dött barnlös än att ta hand om någon annans barn. Men ja, man måste förstås inte skapa barn. Jag tycker att det är bättre rent moraliskt att sterilisera sig än att använda abort som preventivmedel.

Och du är säkert nöjd med att vara pappa till dessa 3, och det är ju jättekul så klart. Men jag ser att jag gör bättre nytta om jag kan stötta/hjälpa ett eller två barn varannan helg, än att utöka planeten med ytterligare ett liv.
Citera
2022-03-14, 13:19
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokayGeck
Är det verkligen värt sterilisering vid 33års ålder som kvinna?

Du har ju snart nått ditt bäst före datum så varför gå igenom ett medicinskt ingrepp?
En 33-åring har ganska många år kvar innan fertiliteten försvinner på naturligt väg.
Citera
2022-03-14, 13:21
Medlem
Vad tjänar du på att sterilisera dig? Tänk om du någon gång ångrar dig? Är det inte bättre att göra abort isf?
Citera
2022-03-14, 13:56
Medlem
Citat:
Jag tycker att livet känns mer värdefullt än att byta bajsblöjor, höra konstant skrik och tjata varje dag...
Om livet är värdefullt - är det inte värt att föra vidare?
Citera
2022-03-14, 14:32
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Om livet inte har övertygad dig att det är en bra idé att skaffa barn så ska du självklart inte göra det. Det är livet i sig som ska övertyga oss om saker och ting. Vi ska inte behöva tvinga oss till det.
Citera
2022-03-14, 14:44
Medlem
8Daniella9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Om livet är värdefullt - är det inte värt att föra vidare?

Om livet är värdefullt, kan man gärna dela den med någon. Inte nödvändigtvis göra barn.
Tänk om det skulle komma ut ett barn med ett grovt handikapp? Den tillvaron hade jag ingen lust att hamna i.
Jag tycker att det finns allt för många risker och för många OM när det gäller barnskaffande.

Jag delar gärna mitt värdefulla liv med en valp ❤
Citera
2022-03-14, 14:45
Medlem
Ariskaprinsessans avatar
Citat:
Året 2019 började jag att fundera på att sterilisera mig, och i Tisdags var det äntligen dags!

Nu behöver jag inte stoppa i mig preventivmedel längre eller nånsin vara orolig över att bli gravid.

Somliga drömmer om ett liv med barn, jag drömmer om att skaffa hund nån gång i livet ❤

Från och med nu ska jag le och gå med huvudet högt när jag ser/hör en hysterisk unge, och tänka "där kommer jag aldrig att hamna!" 💪

Hur ser du ut? Överviktig? Rynkig? Luktar illa?
Citera
2022-03-14, 14:47
Medlem
8Daniella9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtsnobb
Vad tjänar du på att sterilisera dig? Tänk om du någon gång ångrar dig? Är det inte bättre att göra abort isf?

Genom sterilisering så behöver jag inte springa och göra abort...då slipper man samvetet att ta bort ett liv.

Jag behöver inte heller käka p-piller längre.
Citera
2022-03-14, 14:51
Medlem
8Daniella9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariskaprinsessan
Hur ser du ut? Överviktig? Rynkig? Luktar illa?

Vad spelar mitt utseende för roll? 😅 Är det utseendet som påverkar ens värderingar och åsikter? Är det utseendet som bestämmer vad man röstar på i valet?
Citera
2022-03-14, 14:53
Medlem
8Daniella9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagaresamlaren
Om livet inte har övertygad dig att det är en bra idé att skaffa barn så ska du självklart inte göra det. Det är livet i sig som ska övertyga oss om saker och ting. Vi ska inte behöva tvinga oss till det.

Precis, och jag tror att många skaffar barn för att det ses som ett "SKA", men det är det ju inte. Det är det jag vill lyfta, att man inte måste skaffa barn. Jag hoppas givetvis inspirera andra också.
Citera
2022-03-14, 14:57
Medlem
Ariskaprinsessans avatar
Citat:
Vad spelar mitt utseende för roll? 😅 Är det utseendet som påverkar ens värderingar och åsikter? Är det utseendet som bestämmer vad man röstar på i valet?

Ja, ja och ja.

Är du ful och inte får kuk så spelar det ju ingen roll om du steriliserar dig eller inte.

Ju fulare du är desto större chans är det att du är Vänster- eller Miljöpartist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in