2022-03-13, 15:30
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Frågan är vad DU har för diagnos eftersom du är snabb på att etikettera andra? Om TS har landat i att hon inte vill ha barn så är jag den första att applådera hennes beslut då hon verkar mogen nog för att ha tagit detta beslut.

Jag har två vuxna barn själv men förstår inte varför man ska bli påhoppad för att man ser olika på barnfrågan. Om man inte vill ha barn så är ju sterilisering ett utmärkt alternativ.

Påhoppad och påhoppad. Det var inte jag som startade en tråd på Flashback om det.

Varför tycker du hon verkar mogen att ta beslut? Jag tycker att hon verkar omogen.
Citera
2022-03-13, 15:44
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8Daniella9
Har du aldrig hört talas om att husdjur är familjemedlemmar? Somliga gillar inte djur, somliga gillar inte barn.

Alla vill inte heller ha en familj som består i "mamma, pappa, barn". Somliga har hellre denna familjekonstilation: "kvinna, man, hundar".

Somliga skaffar 10 barn, då gör det ju knappast nånting om vissa av oss låter bli att skapa ett enda.

Nej det du beskriver är inte en familj i den bemärkelsen utan ett par med djur.
Citera
2022-03-13, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Varför vill du inte ha barn då? Vill du inte föra dina förfäders gener vidare? Vill du inte utvecklas och få evigt liv genom dina barn?

Kan verkligen inte relatera. Låter omoget och själviskt och inskränkt.

Citat:
Men du tror inte att jobbiga saker är viktiga för att vi ska utvecklas som människor och bli bättre och lyckligare? Det är jobbigt att gå igenom puberteten också men det är ju en del av livet.

Citat:
Vi är nog väldigt olika. Du kanske har någon diagnos som gör att du inte vill testa nya saker och utvecklas?

Tänk att du är släkt med jordens första människa. I generation efter generation har dina förmödrar fött barn. Och så kommer du nu och bara ”vill inte”. Haha. Deppigt.

Citat:
Jag har fem barn.

Jaja, lev som en tonåring för alltid om du vill det. Själv tröttnade jag på det och ville ha familj.

Citat:
Påhoppad och påhoppad. Det var inte jag som startade en tråd på Flashback om det.

Varför tycker du hon verkar mogen att ta beslut? Jag tycker att hon verkar omogen.

I så gott som alla dina inlägg så har du haft en nedlåtande ton mot henne. TS är 33 år och kan knappast ses som en bångstyrig tonåring längre. Det verkar snarare som att du är den som beter sig som en omogen tonåring som vägrar acceptera andra människors beslut. Hon har även gett en förklaring om varför hon utförde steriliseringen och det borde räcka gott.
Du måste inse att alla människor inte vill ha barn. Hur kan detta vara så svårt att förstå?
Citera
2022-03-13, 16:11
Medlem
Svettiga-babbars avatar
Den vita rasen minskar drastiskt. Vita kvinnor föder minst antal barn i världen med undantag för östasiatiskor. Parat med en tsunamiartad invandring från niggerländer riskerar vi att utplånas som folkgrupp inom detta decennium. Vi har gått från att dominera hela världen och utgöra 50% av dess befolkning till att idag vara reducerade till en liten minoritet som inte ens styr över våra egna länder.

Det är på grund av såna som du som en framtida nationalistisk regering kommer att tvingas sätta kvinnor i barnafödningsläger.
Citera
2022-03-13, 18:00
Medlem
Roidberts avatar
Jag tycker att det är tragiskt med personer som steriliserar sig. Att skapa ett eget barn skänker oerhört mycket glädje. Men jag hoppas att du slipper ångra ditt val i framtiden.
Citera
2022-03-13, 18:03
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Barn är jobbiga...kräks och bajsar...tjatar..tjurar....

Barn är överskattat. Enligt mig.

Det är redan överbefolkat på Jorden och det finns redan massvis med barn som behöver nya hem. Då känner jag att jag gör mer nytta som steriliserad, än gravid.

Andras barn är jobbiga, ja. Att torka arslet på sitt eget barn är typ samma sak som att torka arslet på sig själv. Dessutom blir allt barnet gör automatiskt gulligt för att man delar samma DNA.
Citera
2022-03-13, 18:51
Medlem
Citat:
Jag är fullt frisk och ser bra ut. Men för det behöver man ju inte skaffa barn 😅 Jorden är redan överbefolkad!
Om du är på riktigt så är du den förståndigaste kvinna jag hört talas om.
Jorden är överbefolkad - det finns mängder med oönskade barn - samt, det finns inget bättre man kan göra för miljön än att avstå från ett (eller flera) barn.
Tänk om alla barnalstrande miljömuppar kunde göra som du
Citera
2022-03-13, 22:24
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettiga-babbar
Den vita rasen minskar drastiskt. Vita kvinnor föder minst antal barn i världen med undantag för östasiatiskor. Parat med en tsunamiartad invandring från niggerländer riskerar vi att utplånas som folkgrupp inom detta decennium. Vi har gått från att dominera hela världen och utgöra 50% av dess befolkning till att idag vara reducerade till en liten minoritet som inte ens styr över våra egna länder.

Det är på grund av såna som du som en framtida nationalistisk regering kommer att tvingas sätta kvinnor i barnafödningsläger.
Har du hört talas om naturligt urval?
De system vi vita har haft, har alltså producerat fram veka kvinnor som inte klarar av att föda barn. Helt enkelt misslyckade individer. Dessa kommer oavkortat utrota sig själva, de har ingen chans i framtiden.

Du slåss emot väderkvarnar.
Citera
2022-03-13, 22:53
Medlem
Citat:
Året 2019 började jag att fundera på att sterilisera mig, och i Tisdags var det äntligen dags!

Nu behöver jag inte stoppa i mig preventivmedel längre eller nånsin vara orolig över att bli gravid.

Somliga drömmer om ett liv med barn, jag drömmer om att skaffa hund nån gång i livet ❤

Från och med nu ska jag le och gå med huvudet högt när jag ser/hör en hysterisk unge, och tänka "där kommer jag aldrig att hamna!" 💪

Om du ändrar dig så finns det alltid skilda pappor och barn som behöver en bonusmamma. Att du är steril är en enorm fördel.
Citera
2022-03-14, 08:56
Medlem
aramis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Good. Bra att människor som är evolutionärt misslyckade kapar av sitt släktträd. Evolution kallas det.

Okej, nu låter jag kanske elak, men alla människor som jag träffat på som ”aldrig vill ha barn” vill det inte för att de inte vill ha någon förändring i sitt liv. De är runt 30 men lever livet precis som de gjorde när fyllde 18. Man drar ut och super, kanske knarkar, åker på solsemester med ”grabbarna” och krökar och knullar brudar. Man har i princip fastnat intellektuellt och mognadsmässigt i tonårsstadiet. Förvuxna mansbäbisar.

Fast nej. Jag är mycket äldre än så, och kvinna. Känner flera andra som mig, i medelåldern som inte vill ha barn och därför inte skaffar dem av olika anledningar. Dock inte de anledningar som du listar ovan.

Bara för att du inte har träffat på så många olika sorters människor med olika livsval så betyder det inte att de inte finns, eller ens att de är ovanliga....
Citera
2022-03-14, 10:12
Medlem
8Daniella9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PulverBrax
Nej det du beskriver är inte en familj i den bemärkelsen utan ett par med djur.

Sant, men ändå är det en "familj" ❤
Citera
2022-03-14, 10:15
Medlem
8Daniella9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Jag tycker att det är tragiskt med personer som steriliserar sig. Att skapa ett eget barn skänker oerhört mycket glädje. Men jag hoppas att du slipper ångra ditt val i framtiden.
Det finns redan massvis med barn i världen som saknar föräldrar, man måste inte skaffa "egna" barn...
Jag kan kanske tänka mig att vara "stödfamilj" I framtiden, men inte MAMMA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in