2022-03-12, 18:23
Medlem
flodgrodas avatar
Varför är det så provocerande att inte vilja ha barn.
Citera
2022-03-12, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8Daniella9
Jag är 33 och vill börja resa mer, och det är ju inte lika lätt med barn. Jag vill till Arizona t.ex 😁

Jag tror att många skaffar barn för att det förväntas av dem.

Ta reda på vad en sterilisering kostar i din region, hos mig kostade det bara som ett vanligt läkarbesök (200 kr).

Jepp jag drömmer och arbetar mot att kunna spendera mer tid vid varmare breddgrader så förstår din tanke om o vara i Arizona
Jepp tror många går igenom livet på "autopilot" man skaffar dyrt hus bil barn etc för att andra gör det utan att kanske fråga sig själv om det verkligen är ens egna dröm.

Jag tycker livet är för kort för att bara göra andra tillags man ska följa sitt egna inre !

Ska kolla är dock lite nojig har hört många skräckhistorier där folk fått smärtor efter operation så är ej helt 100 av den anledningen.
Citera
2022-03-12, 19:35
Medlem
8Daniella9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BdZ90
Synd att inte dina föräldrar steriliserade sig innan de fick dig

Jag tycker det är synd att inte Hitlers och Putins föräldrar steriliserade sig. Det hade gjort skillnad i världen, min existens gör inte världen sämre.
Citera
2022-03-12, 19:36
Medlem
8Daniella9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flodgroda
Varför är det så provocerande att inte vilja ha barn.

Ja, jag fattar inte det heller...?
Citera
2022-03-13, 07:17
Medlem
Emellies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8Daniella9
Jag vill aldrig vara gravid eller pressa fram en unge. Man sätter ju sitt eget liv på spel. Om jag nån gång känner att jag vill ha barn så är jag öppen för adoption. Men jag skaffar hellre en hund.

Hellre att du steriliserar dig än att du innehar klippkort på abortkliniken åtminstone, så det är ju bättre på så sätt iallafall.
Citera
2022-03-13, 10:05
Medlem
aramis1s avatar
Många i den här tråden som verkar tro att det är en sjukdom alternativt att det är stört att inte vilja skaffa barn.

Jag har själv frivilligt avstått och det är inte pga några sjukdomar. Jag är bara helt ointresserad av barn och ser inte varför jag skulle skaffa några. Synd om barnen om man skaffar "bara för att man ska".

Skönt för TS att veta vad hon vill. Kul för henne och jag anser att det är ett moget beslut att sterilisera sig i det läget.
Citera
2022-03-13, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Vi är nog väldigt olika. Du kanske har någon diagnos som gör att du inte vill testa nya saker och utvecklas?

Tänk att du är släkt med jordens första människa. I generation efter generation har dina förmödrar fött barn. Och så kommer du nu och bara ”vill inte”. Haha. Deppigt.

Frågan är vad DU har för diagnos eftersom du är snabb på att etikettera andra? Om TS har landat i att hon inte vill ha barn så är jag den första att applådera hennes beslut då hon verkar mogen nog för att ha tagit detta beslut.

Jag har två vuxna barn själv men förstår inte varför man ska bli påhoppad för att man ser olika på barnfrågan. Om man inte vill ha barn så är ju sterilisering ett utmärkt alternativ.
Citera
2022-03-13, 12:36
Medlem
nordicwraths avatar
Good. Bra att människor som är evolutionärt misslyckade kapar av sitt släktträd. Evolution kallas det.

Okej, nu låter jag kanske elak, men alla människor som jag träffat på som ”aldrig vill ha barn” vill det inte för att de inte vill ha någon förändring i sitt liv. De är runt 30 men lever livet precis som de gjorde när fyllde 18. Man drar ut och super, kanske knarkar, åker på solsemester med ”grabbarna” och krökar och knullar brudar. Man har i princip fastnat intellektuellt och mognadsmässigt i tonårsstadiet. Förvuxna mansbäbisar.
Senast redigerad av nordicwrath 2022-03-13 kl. 12:47.
Citera
2022-03-13, 12:49
Medlem
TokayGecks avatar
Är det verkligen värt sterilisering vid 33års ålder som kvinna?

Du har ju snart nått ditt bäst före datum så varför gå igenom ett medicinskt ingrepp?
Citera
2022-03-13, 12:52
Medlem
Jag har respekt för kvinnor som vågar gå sin egna väg. Vi lever inte på forntiden längre och barn fyller inte samma funktion. Det är extremt krävande att uppfostra och ta hand om barn och det är långt ifrån alla som vill ha det livet.
Kärnfamiljer som består av genuin kärlek till alla är dock väldigt fint det också och meningen med livet för många.
Alla barn är inte ”jobbiga” heller. Det finns lugna och smarta barn rent naturligt även om uppfostran och miljö spelar in.
Är föräldrarna stressade och mår dåligt så mår inte barnen bra.
Vi har alldeles för mycket barn i samhället som far illa.
Senast redigerad av VillJalentine 2022-03-13 kl. 12:55.
Citera
2022-03-13, 13:48
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Det går ju alltid att adoptera om du skulle ändra dig.
Bra att folk tar sitt ansvar i sitt egna liv. Sorgligt när barn blir till när det "inte var meningen" .
Hon kan skaffa egna biologiska om hon vill. Hon behöver assistans med att flytta äggen och befrukta dem - men både äggstockar och livmoder är intakta efter en sterilisering.
Citera
2022-03-13, 13:49
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokayGeck
Är det verkligen värt sterilisering vid 33års ålder som kvinna?

Du har ju snart nått ditt bäst före datum så varför gå igenom ett medicinskt ingrepp?
Vet du vem Petra Mede är?
Hon är 52 år och gravid. Du får nog tänka om lite när du drar åldersmyter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in