2017-10-08, 10:52
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElakaSofia
Leif GW spolar Nobelpristagaren i litteratur: Kazuo Ishiguro.

Leif GW professor och författare ger omdömet:
– Jag är lamslagen av besvikelse. Jag gick genast ner till Akademibokhandeln i Solna Centrum och köpte ett ex och börja bläddra i det och nu undrar jag om han verkligen är så märkvärdig?

Enl artikel i Aftonbladet

Vilken bok var det du köpte GW? Jag förstår att du är älskad av hela svenska folket, du är en stor komiker också, inte bara dunkel kriminolog i det nattsvarta människopsykets djupa vatten.

Hittade artikeln till sist och inser att detta nog är en pristagare i min smak. ;-)

Skojar lite, tyckte först att GWs kommentar var härligt befriande - skönt att känna sig fri att välja mellan finkultur och skräpkultur som man behagar. Men den här författaren ska jag nog ge en chans faktiskt, får se om jag finner honom obskyr eller ej. Tröttnar jag blir det väl till att kolla GW på tv, kanske.

Citat:
"Tantsnuskets revansch"
Så tycker kritikerna om årets nobelpristagare: "Strålande oobskyrt"
http://www.aftonbladet.se/kultur/a/k27vL/tantsnuskets-revansch
Citera
2017-10-08, 12:53
Medlem
Sonnenwendes avatar
Lite skriverier om Kim Wall fallet.

https://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/unik-som-brottsling-har-peter-madsen-aldrig-varit/

GW trodde inte på sexbrott, nu är det annat ljud i GW skällan.

https://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/snart-kan-en-celldorr-sla-igen-bakom-en-livstidsdomd-peter-madsen/

Väntar bara på att GW grymtar fram : Det förstod jag hela tiden.
Citera
2017-10-08, 13:14
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Lite skriverier om Kim Wall fallet.

https://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/unik-som-brottsling-har-peter-madsen-aldrig-varit/

GW trodde inte på sexbrott, nu är det annat ljud i GW skällan.

https://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/snart-kan-en-celldorr-sla-igen-bakom-en-livstidsdomd-peter-madsen/

Väntar bara på att GW grymtar fram : Det förstod jag hela tiden.

Jag undrade för många år sedan vad det var för märkvärdigt med hans pustande och stönande. Det var snart uppenbart för mig att det som han verkligen är bra på är att få folk att tro att han är en framstående kriminolog.
Citera
2017-10-08, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Jag undrade för många år sedan vad det var för märkvärdigt med hans pustande och stönande. Det var snart uppenbart för mig att det som han verkligen är bra på är att få folk att tro att han är en framstående kriminolog.

Jaa, han har en image att försvara!
Citera
2017-10-08, 15:40
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon

Jag har under en tid också undrat hur det egentligen står till med GW:s expertis. Det han uttalar sig (som professor) är ofta egentligen självklarheter som även jag som lekman i ämnet kan tänka ut själv. GW går lite för mycket på statistik, och verkar inte bry sig om fallens små detaljer längre. GW har blivit bekväm, kanske med ålderns rätt...

Någon "Poirot" är han då inte (längre, om han alls varit). Minns fortfarande fallet med ko-bonden och de försvunna kossorna. Han skrev på ett papper "hur det ligger till", och klistrade självsäkert igen kuvertet som skulle öppnas och läsas upp i SVT efter lagakraftvunnen dom. Detta kuvert öppnades aldrig, som vi alla vet.. Antagligen för att det var helt fel, det som han skrev.. Gillar dock GW skarpt, och ser gärna hans program. Men jag ser det som underhållning, inget annat längre.
Citera
2017-10-08, 18:45
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jag har under en tid också undrat hur det egentligen står till med GW:s expertis. Det han uttalar sig (som professor) är ofta egentligen självklarheter som även jag som lekman i ämnet kan tänka ut själv. GW går lite för mycket på statistik, och verkar inte bry sig om fallens små detaljer längre. GW har blivit bekväm, kanske med ålderns rätt...

Någon "Poirot" är han då inte (längre, om han alls varit). Minns fortfarande fallet med ko-bonden och de försvunna kossorna. Han skrev på ett papper "hur det ligger till", och klistrade självsäkert igen kuvertet som skulle öppnas och läsas upp i SVT efter lagakraftvunnen dom. Detta kuvert öppnades aldrig, som vi alla vet.. Antagligen för att det var helt fel, det som han skrev.. Gillar dock GW skarpt, och ser gärna hans program. Men jag ser det som underhållning, inget annat längre.

Kuvertet öppnades i "Veckans brott" efter att bonden friats från misstanke om försäkringsbedrägeri. Tingsrätten slog fast att korna sannolikt inte blivit stulna - däremot kunde det inte uteslutas att så var fallet.

– Stölden den 19 december har aldrig hänt, i stället har korna försvunnit på andra sätt. Det kan ha varit flera gärningsmän, sa Kvartoft att det stod på lappen.
Citera
2017-10-08, 18:50
Medlem
DyingAtheists avatar
Citat:

Du påstod samma sak för ganska precis ett år sedan ( i den här tråden) och blev rättad och hänvisad till avsnittet där kuvertet öppnades. Är du senil?
Citera
2017-10-08, 18:52
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Kuvertet öppnades i "Veckans brott" efter att bonden friats från misstanke om försäkringsbedrägeri. Tingsrätten slog fast att korna sannolikt inte blivit stulna - däremot kunde det inte uteslutas att så var fallet.

– Stölden den 19 december har aldrig hänt, i stället har korna försvunnit på andra sätt. Det kan ha varit flera gärningsmän, sa Kvartoft att det stod på lappen.

Varför minns jag då klart och tydligt att kuvertet inte skulle öppnas? Jag drog då (under programmet) slutsatsen att GW hade skrivit något som var fel.
Citera
2017-10-08, 18:57
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyingAtheist
Du påstod samma sak för ganska precis ett år sedan ( i den här tråden) och blev rättad och hänvisad till avsnittet där kuvertet öppnades. Är du senil?
-Haha, gjorde jag det? Minns dock klart och tydligt att kuvertet inte öppnades. Möjligen så var det efter tingsrättsdomen då, för då skulle "vi" få vänta på lagakraftvunnen dom innan vi fick reda på vad som stod där. Bra att ni håller reda på mig, börjar nog bli riktigt mossig.

Ni som inte är senila: Fick vi se, eller lästes det bara upp? -Om vi inte fick bokstavligen se, så kan det ju ändå vara något lurt där. -Kanske räddning av GW:s image?
Citera
2017-10-08, 18:59
Medlem
Jofs avatar
Ja, han krökar så mycket nu att han fick hjälp upp och ner till podiet när han skulle hämta pris. Men när det gäl G W är det ingen som kritiserar honom för det. Och själv medger han bara att det var så med ett HÖHÖ.
Därmed är allt ursäktat.

Kommer han att kunna göra bort sig på riktigt? Och INTE komma undan med det? Undrar man.
Citera
2017-10-09, 07:28
Medlem
Citat:
Varför minns jag då klart och tydligt att kuvertet inte skulle öppnas? Jag drog då (under programmet) slutsatsen att GW hade skrivit något som var fel.
Mandela-effekten
Citera
2017-10-25, 10:27
Moderator
Schlesiens avatar
Persson har bjudit på lunch. Förra veckan?
– Hans kontaktnät är ju ett av de utmärkande epiteten för honom och andra begåvade reportrar. De skaffar sig breda kontaktnät och känner folk i varje skrå, säger Otto Sjöberg.
Ett exempel är vänskapen med Leif GW Persson. Kriminologiprofessorn, som är känd för att stötta människor i utsatta situationer, bjöd Virtanen på lunch i fredags.
– Jag såg ju det som stod om honom i tidningen och jag känner honom sen en massa år. Jag ringde honom och sa att ”nu får vi träffas”. Jag ville höra hans version av det inträffade, säger Leif GW Persson.
– Som han beskrev det så hade han i vart fall inte gjort något brottsligt. För det första har det inget med hans jobb att göra, det var privata äventyr. Och ganska åldersdigna, vad jag förstått. Jag gjorde inga särskilda reflektioner än att det verkade tunt. Men det kan väl bara han svara på.
Detta enligt Expressen som har en lång artikel om Virtanen idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in