2014-03-07, 02:10
  #1573
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Jag tycker Leif GW Person är så förbannat irriterande så man kan spy...det är inte lika roligt längre med det där "lustiga" ordvrängandet som det var från början. Han tror han är så underhållande, men det är bara trist med det där babblandet som han håller på med, bara irriterande. Han mal f.d. lustiga uttryck om och om igen....förut kunde jag skratta men inte nu...Leif GW Persson ger ett intryck av att vara en gravt alkoholiserad ordbajsare som aldrig duschar! Guuu vad motbjudande han är!!! Han ger verkligen intrycket av att inte ha långt kvar till bårhuset! En sorglig stackare!

Men du ska ju inte direkt gifta dig med honom?
Men visst, jag tänker varenda år att detta blir året när Leif GW Persson går ur tiden, hans hälsa är ju uppenbarligen inte den bästa och han super halva året enligt egen utsago. För några månader sedan när han var med i TV4 talkshow Helenius Hörna såg han ut att vara redo att lämna in vilken dag som helst.

Vad är det för lustiga uttryck han använder om och om igen?
Jag tror Professorn är medveten om att han är underhållande, han får mycket uppskattning och har givetvis förstått att det är någonting i hans personlighet som tilltalar folk, men jag tror inte att han kör på något teaterförsök för att vara extra underhållande utan att det är sådär han pratar.

Trodde inte Leif GW Persson hade några haters nästan faktiskt.

Men.. nu är det ett endaste avsnitt kvar av vårens Veckans Brott på SVT, och efter det så lämnar han strålkastarljuset i TV för åtminstone kriminalrelaterade program...

Tycker det är oerhört sorgligt och som jag skrivit innan i den här tråden så är det första gången jag verkligen sörjer en mediaprofil som myggas av. Även om jag fortfarande har hopp att Camilla Kvarntoft lyckas få honom att stanna men jag tror nog att om Leif GW sagt som han gjort så kommer han stå fast vid det.
Som sagt, han är inte i sin bästa form direkt.
Citera
2014-03-11, 22:07
  #1574
Medlem
Kan någon hitta ett banbrytande forskningsresultat, annat vetenskapligt arbete eller ens någon längre skrift som är insiktsfull och korrekt eller nyskapande, författad främst av Leif GW? Nej, just det. Han är lika mycket professor som vilken annan idiot till tyckare på TV. Han har inte presterat någonting värdefullt överhuvudtaget. Visserligen lite mer påläst än gemene man inom området, men varken intelligent, intellektuell eller viktig för någon forskning.

http://polistidningen.se/2007/09/polisforskning-i-kris/
Citera
2014-03-11, 22:42
  #1575
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainwhipper
Kan någon hitta ett banbrytande forskningsresultat, annat vetenskapligt arbete eller ens någon längre skrift som är insiktsfull och korrekt eller nyskapande, författad främst av Leif GW? Nej, just det. Han är lika mycket professor som vilken annan idiot till tyckare på TV. Han har inte presterat någonting värdefullt överhuvudtaget. Visserligen lite mer påläst än gemene man inom området, men varken intelligent, intellektuell eller viktig för någon forskning.

http://polistidningen.se/2007/09/polisforskning-i-kris/
Ja vad ska man säga, Karln är inte i JanG klass gällande lögner och lånta fjädrar, men idoldyrkan av honom sker på fiktionens grund inte vad han eg kan och vet.
Citera
2014-03-12, 00:06
  #1576
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainwhipper
Kan någon hitta ett banbrytande forskningsresultat, annat vetenskapligt arbete eller ens någon längre skrift som är insiktsfull och korrekt eller nyskapande, författad främst av Leif GW? Nej, just det. Han är lika mycket professor som vilken annan idiot till tyckare på TV. Han har inte presterat någonting värdefullt överhuvudtaget. Visserligen lite mer påläst än gemene man inom området, men varken intelligent, intellektuell eller viktig för någon forskning.

http://polistidningen.se/2007/09/polisforskning-i-kris/

Precis! Jag tror denna idoldyrkan kring Leif GW kommer sig av hans väldigt övertygande berättarröst kombinerat med att han är skicklig på att använda härskartekniker och se till att hans åsikter aldrig blir ordentligt granskade. Leif GW verkar ha en närmast hypnotisk effekt på folk hemma i stugorna som i sin tur gör att ingen kritiskt lyssnar på det han säger. Dessutom befinner sig aldrig i forum där han blir motsagd utan har fått sitta på sitt pedistal under åratal i efterlyst mm och självsäkert gnata på.


Försök föreställa dig en riktig akademiker hänvisa till statistik år ut och år in utan att någonsin ge källhänvisningar ,det skulle aldrig ske.

Dessutom saknar karln analysförmåga vilket som du säger tyder på att han inte är vidare intelligent.
Citera
2014-03-12, 10:53
  #1577
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Men du ska ju inte direkt gifta dig med honom?
Men visst, jag tänker varenda år att detta blir året när Leif GW Persson går ur tiden, hans hälsa är ju uppenbarligen inte den bästa och han super halva året enligt egen utsago. För några månader sedan när han var med i TV4 talkshow Helenius Hörna såg han ut att vara redo att lämna in vilken dag som helst.

Vad är det för lustiga uttryck han använder om och om igen?
Jag tror Professorn är medveten om att han är underhållande, han får mycket uppskattning och har givetvis förstått att det är någonting i hans personlighet som tilltalar folk, men jag tror inte att han kör på något teaterförsök för att vara extra underhållande utan att det är sådär han pratar.

Trodde inte Leif GW Persson hade några haters nästan faktiskt.

Men.. nu är det ett endaste avsnitt kvar av vårens Veckans Brott på SVT, och efter det så lämnar han strålkastarljuset i TV för åtminstone kriminalrelaterade program...

Tycker det är oerhört sorgligt och som jag skrivit innan i den här tråden så är det första gången jag verkligen sörjer en mediaprofil som myggas av. Även om jag fortfarande har hopp att Camilla Kvarntoft lyckas få honom att stanna men jag tror nog att om Leif GW sagt som han gjort så kommer han stå fast vid det.
Som sagt, han är inte i sin bästa form direkt.

Jag håller med. Jag kommer sakna honom, eftersom han är den enda som vågar komma med kritik i den konstiga bransch han verkar i. Det märkliga är att han kommer undan med det!

Jag såg sista programmet och tyckte faktiskt Leif G W såg bättre ut än tidigare i år. Jag noterade att han andas lättare och att han börjat minska i omfång. Det blir säkert ytterligare viktnedgång innan han får sin operation, för han verkade inte trött på livet!

Det är tråkigt om han skulle lämna oss i förtid, då han har många bra år kvar om han börjar ta hand om sin hälsa och ändrar synen på ätandet och drickandet. Jag tycker faktiskt att han borde anställa någon för att ta hand om matinköp och matlagning för att hålla vikten och hälsan. Det vore att använda pengarna han tjänar vettigt. Håller familjen honom vid liv kommer det ge ännu mer pengar då han tjänar bra oavsett vad han ägnar sig åt.
Citera
2014-03-16, 04:20
  #1578
Medlem
Hahaha, varför dampade han ur i slutet på Veckans brott? Ja, hon är lite tjatig programledaren men han tog i väldigt när han tröttnade på tjatet om "brevet".
Citera
2014-03-16, 07:14
  #1579
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscen
Hahaha, varför dampade han ur i slutet på Veckans brott? Ja, hon är lite tjatig programledaren men han tog i väldigt när han tröttnade på tjatet om "brevet".
Äh, det var ju humor och GW var ju road.
Citera
2014-03-16, 21:51
  #1580
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscen
Hahaha, varför dampade han ur i slutet på Veckans brott? Ja, hon är lite tjatig programledaren men han tog i väldigt när han tröttnade på tjatet om "brevet".

Han ska ju sluta i Veckans Brott, att hon tjatade var för se om han skulle vara kvar nästa säsong också. Tror det var därför han lacka, han har förklarat det en gång.
Det var samma med Efterlyst, Leif GW berättade, ingen trodde på det han sa men så försvann han.

Det var nog det sista vi såg av Leif GW Persson i princip.
Citera
2014-03-16, 22:25
  #1581
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Sinister
Försök föreställa dig en riktig akademiker hänvisa till statistik år ut och år in utan att någonsin ge källhänvisningar ,det skulle aldrig ske.

Dessutom saknar karln analysförmåga vilket som du säger tyder på att han inte är vidare intelligent.
Han är professor men inte akademiker?


På vilket sätt saknar han analysförmåga? Tycker inte att han gör något annat!
Citera
2014-03-16, 22:26
  #1582
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Han ska ju sluta i Veckans Brott,(
Vi kanske får Sarnecki istället
Citera
2014-03-16, 22:35
  #1583
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brainwhipper
Kan någon hitta ett banbrytande forskningsresultat, annat vetenskapligt arbete eller ens någon längre skrift som är insiktsfull och korrekt eller nyskapande, författad främst av Leif GW? Nej, just det. Han är lika mycket professor som vilken annan idiot till tyckare på TV. Han har inte presterat någonting värdefullt överhuvudtaget. Visserligen lite mer påläst än gemene man inom området, men varken intelligent, intellektuell eller viktig för någon forskning.

http://polistidningen.se/2007/09/polisforskning-i-kris/


Och din uppfattning backar du upp med vaddå? Hur ser din kunskap ut för att du skall ha något berättigande till dessa påståenden. För att man ska kunna säga att någon talar dålig franska bör man kunna tala bättre franska själv.
Citera
2014-03-16, 22:39
  #1584
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Sinister
Precis! Jag tror denna idoldyrkan kring Leif GW kommer sig av hans väldigt övertygande berättarröst kombinerat med att han är skicklig på att använda härskartekniker och se till att hans åsikter aldrig blir ordentligt granskade. Leif GW verkar ha en närmast hypnotisk effekt på folk hemma i stugorna som i sin tur gör att ingen kritiskt lyssnar på det han säger. Dessutom befinner sig aldrig i forum där han blir motsagd utan har fått sitta på sitt pedistal under åratal i efterlyst mm och självsäkert gnata på.


Försök föreställa dig en riktig akademiker hänvisa till statistik år ut och år in utan att någonsin ge källhänvisningar ,det skulle aldrig ske.

Dessutom saknar karln analysförmåga vilket som du säger tyder på att han inte är vidare intelligent.

Vilken tillvaro lever du i om du påstår att han inte är akademiker? Har du en aning om hans bakgrund? Inte intelligent? I jämförelse med vad undrar man genast?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in