Citat:
Ursprungligen postat av
thaiman
Den frågan ska du ställa till frigida qvinnor som är totalt ointresserade av sex i sitt sk seriösa förhållande.
Jo, det va lite det jag ville komma in på - kanske ser ut som om jag ställde frågan till ngn speciell här i tråden men det va bara en tanke som dök upp o som riktade sig till alla - mest till kvinnor.
Jag tycker det är märkligt att männen får bära det största ansvaret till att kvinnor behandlas dåligt på olika sätt. Att kvinnor också har ett ansvar glömt liksom bort i det hela - det var något som blev väldigt tydligt under MeToo- perioden.
Nä, jag skyddar inte män som är elaka o beter sig illa mot kvinnor - inte alls men jag kan förstå, jag kan tex förstå varför män köper sex.
Kvinnor blir hämmade av den rådande kvinnosynen - o har så varit under lång, lång tid - det är dags att kvinnor tar steget o visar att de med är sexuella varelser, kan va kåta som djur o njuta av sex istället för att behöva fejka sina orgasmer.
Bilen av kvinnan förstärks av alla dessa sk kvinnliga förebilder som vi matas med dagligdags o som får tom vuxna kvinnor att börja jämföra sig med o sätta sina egna kroppar i relation till de som syns i media. Bilden av kvinnan o va som anses kvinnlig skönhet, är snäv, så väldigt snäv - o när det här tom påverkar vuxna människor så tänk på hur det påverkar barn o unga!
Kvinnor hjälper till att upprätthålla den här snäva idealbilden av kvinnor som i sin tur gör att kvinnor blir osäkra o gör så att de inte varken kan lr vet hur de ska njuta av sex o va sexuella kåta varelser utan att behöva va en vulgär blondin med stora bröst o en enorm röv o unken personlighet.
Kvinnor behöver bli medvetna de med - inget som kommer bara sådär över en natt utan kräver ständigt reflekterande.
För som jag alltid brukar säga; mer fitta till den svenska mannen!