2021-01-07, 11:22
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
GW är inte frontfigur - han är en del av motivet.
Nä, jag tycker att GW ÄR motivet.

Om det vore så ovidkommande vem som gestaltas på tavlan så skulle väl Bingo själv kunna va motivet på tavlorna. Nähä- inte det inte?! det skulle inte sälja? nähä?
Citera
2021-01-07, 11:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Nä, jag tycker att GW ÄR motivet.

Om det vore så ovidkommande vem som gestaltas på tavlan så skulle väl Bingo själv kunna va motivet på tavlorna. Nähä- inte det inte?! det skulle inte sälja? nähä?
Du får måla/fotografera en ICA butik också - och sälja som bildkonst utan att du gör något varumärkesintrång.

En bildkonstnär brukar sällan isolera sina bilder till avbildningar av sig själv, så varför skulle BR göra det?
Citera
2021-01-07, 11:38
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Den frågan ska du ställa till frigida qvinnor som är totalt ointresserade av sex i sitt sk seriösa förhållande.
Jo, det va lite det jag ville komma in på - kanske ser ut som om jag ställde frågan till ngn speciell här i tråden men det va bara en tanke som dök upp o som riktade sig till alla - mest till kvinnor.

Jag tycker det är märkligt att männen får bära det största ansvaret till att kvinnor behandlas dåligt på olika sätt. Att kvinnor också har ett ansvar glömt liksom bort i det hela - det var något som blev väldigt tydligt under MeToo- perioden.

Nä, jag skyddar inte män som är elaka o beter sig illa mot kvinnor - inte alls men jag kan förstå, jag kan tex förstå varför män köper sex.

Kvinnor blir hämmade av den rådande kvinnosynen - o har så varit under lång, lång tid - det är dags att kvinnor tar steget o visar att de med är sexuella varelser, kan va kåta som djur o njuta av sex istället för att behöva fejka sina orgasmer.

Bilen av kvinnan förstärks av alla dessa sk kvinnliga förebilder som vi matas med dagligdags o som får tom vuxna kvinnor att börja jämföra sig med o sätta sina egna kroppar i relation till de som syns i media. Bilden av kvinnan o va som anses kvinnlig skönhet, är snäv, så väldigt snäv - o när det här tom påverkar vuxna människor så tänk på hur det påverkar barn o unga!

Kvinnor hjälper till att upprätthålla den här snäva idealbilden av kvinnor som i sin tur gör att kvinnor blir osäkra o gör så att de inte varken kan lr vet hur de ska njuta av sex o va sexuella kåta varelser utan att behöva va en vulgär blondin med stora bröst o en enorm röv o unken personlighet.

Kvinnor behöver bli medvetna de med - inget som kommer bara sådär över en natt utan kräver ständigt reflekterande.

För som jag alltid brukar säga; mer fitta till den svenska mannen!
Citera
2021-01-07, 12:34
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Du får måla/fotografera en ICA butik också - och sälja som bildkonst utan att du gör något varumärkesintrång.

En bildkonstnär brukar sällan isolera sina bilder till avbildningar av sig själv, så varför skulle BR göra det?

Ja- det har vi redan klarat av väl? måla o fota på dina ICA-butiker du- det jag skrev va att du skulle va aktsam om du ville använda dig av ICA-loggan för dina egna marknadsföring av ditt egna företag.

Nä, Bingo avbildar inte sig själv eftersom han behöver avbilda ngn med prestige för att kunna sälja tavlan. Det är väl aldrig hållbart i längden att utnyttja andra för egen ekonomisk vinning, brukar slå tillbaka o bita dom i själva i rumpan, tids nog. Det hela handlar väl i mångt o mycket om hederskänsla, moral o integritet men där verkar ju du va mera inne på Bingos linje så jag antar att du inte förstår va jag menar.
Citera
2021-01-07, 12:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja- det har vi redan klarat av väl? måla o fota på dina ICA-butiker du- det jag skrev va att du skulle va aktsam om du ville använda dig av ICA-loggan för dina egna marknadsföring av ditt egna företag.

Nä, Bingo avbildar inte sig själv eftersom han behöver avbilda ngn med prestige för att kunna sälja tavlan. Det är väl aldrig hållbart i längden att utnyttja andra för egen ekonomisk vinning, brukar slå tillbaka o bita dom i själva i rumpan, tids nog. Det hela handlar väl i mångt o mycket om hederskänsla, moral o integritet men där verkar ju du va mera inne på Bingos linje så jag antar att du inte förstår va jag menar.
Det är inte förbjudet att avbilda andra - kända eller icke-kända - så länge syftet inte är att kränka. GW är inte viktigare än t ex Kungen, även om han tycks inbilla sig det.

Tavlan har inte saluförts under GW:s varumärke. Han fick ett erbjudande om att de gemensamt skulle skänka intäkter till välgörenhet och tackade nej till det. Så långt är allt gott och väl - det är det övriga efterspelet som är helt horribelt från GW:s sida.

Jag är inne på linjen att kändisar känslor inte skall styra vare sig lagtillämpning eller konsten.
Citera
2021-01-08, 13:15
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Det är inte förbjudet att avbilda andra - kända eller icke-kända - så länge syftet inte är att kränka. GW är inte viktigare än t ex Kungen, även om han tycks inbilla sig det.

Tavlan har inte saluförts under GW:s varumärke. Han fick ett erbjudande om att de gemensamt skulle skänka intäkter till välgörenhet och tackade nej till det. Så långt är allt gott och väl - det är det övriga efterspelet som är helt horribelt från GW:s sida.

Jag är inne på linjen att kändisar känslor inte skall styra vare sig lagtillämpning eller konsten.
Jaha - så nu är det GW´s "efterspel" som det handlar om? alltså inte om tavlan i sig? hur ska du ha det egentligen?

Fast ett varumärke kan ju omfatta både bild OCH logga - vet inte hur det är med GW´s varumärke o vad som infattas däri.

Faktum kvarstår dock - Bingo säljer tavlor för att tjäna pengar o det är inte moraliskt försvarbart att han säljer tavlor med GW när nu GW själv säger att han inte vill förknippas med Bingos kvinnosyn.

Det är ju också så att Bingo fått kritik förut för att han tjänat pengar på bilder av ex modeller som han fotat för herrtidning.

Fattar inte varför Bingo behöver sälja tavlor över huvud taget- har inte han egen nätshop, herrtidning o inte minst underkläder för kvinnor märket "Sexy" ?
Citera
2021-01-08, 13:20
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Herregud, GW är ju på Zara Larsson-nivå med detta inlägg i debatten. Att vara ett sånt PK-hjon i hans ålder är oerhört pinsamt.
Haha - PK_ hjon!?

Jag tycker inte att GW är PK bara för att han ifrågasätter i nekar en mossig kvinnosyn heller! Det är väl bra att om bilden av kvinnor uppdateras - inte en dag för tidigt!
Citera
2021-01-10, 12:25
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Jaha - så nu är det GW´s "efterspel" som det handlar om? alltså inte om tavlan i sig? hur ska du ha det egentligen?

Fast ett varumärke kan ju omfatta både bild OCH logga - vet inte hur det är med GW´s varumärke o vad som infattas däri.

Faktum kvarstår dock - Bingo säljer tavlor för att tjäna pengar o det är inte moraliskt försvarbart att han säljer tavlor med GW när nu GW själv säger att han inte vill förknippas med Bingos kvinnosyn.

Det är ju också så att Bingo fått kritik förut för att han tjänat pengar på bilder av ex modeller som han fotat för herrtidning.

Fattar inte varför Bingo behöver sälja tavlor över huvud taget- har inte han egen nätshop, herrtidning o inte minst underkläder för kvinnor märket "Sexy" ?
Du micro113, jag va otydlig ser jag; med bild menar jag ansikte lr snarare person.
Citera
2021-01-11, 00:03
Medlem
Ograsts avatar
Hur är det med Leifs hälsa egentligen? Han skulle behöva gå ner 20-30 kg ASAP!
Citera
2021-01-11, 00:07
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Hur är det med Leifs hälsa egentligen? Han skulle behöva gå ner 20-30 kg ASAP!
Han försökte ju under tiden i Veckans brott men han som kan allt klarade inte av att begränsa kaloriintaget. Han skyller på att han har svårt att röra sig men det räcker ju som bekant att dra ner tillräckligt på mat och dryck.

Tror i och för sig han skulle dö knall fall om han gick ner i vikt. Kroppen skulle få en chock och han skulle sluta som Uffe Larsson.
Citera
2021-01-11, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Han försökte ju under tiden i Veckans brott men han som kan allt klarade inte av att begränsa kaloriintaget. Han skyller på att han har svårt att röra sig men det räcker ju som bekant att dra ner tillräckligt på mat och dryck.

Tror i och för sig han skulle dö knall fall om han gick ner i vikt. Kroppen skulle få en chock och han skulle sluta som Uffe Larsson.

Han dricker väl en jävla massa brännvin, det är ju en kaloribomb utan dess like...
Såg för ett tag sedan i nyhetsmorgon när han var med, karln skakade ju som ett asplöv i händerna, och den som vet den vet.
Hade Bengan Frithiofsson jobbat kvar på tv4 hade nog Leffes nävar varit mer stabila haha.
Citera
2021-01-19, 12:48
Medlem
Zaedrewss avatar
GW är ärlig det är fint. Var med i TV4 i söndagsmorgon där han fick frågan om att Trump avrättat en massa federala fångar senast en kvinna. Det skulle givetvis sett till frågan vara anti-Trump att vilken skit han är.

Han svarade att det kvinnan gjort (mördat en annan gravid kvinna, skurit ut barnet från hennes mage) hade renderat dödsstraff i de delstater som har det och runt 20 kvinnor har redan blivit avrättade de år just denna kvinna väntat på sitt straff. Det blev snabbt nu går vi vidare till något annat från programledaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in