2012-05-27, 22:37
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Han är väl inne på festarperioden och skulle kolla upp vad han sysslat med igår?

Det ligger något i vad du säger. Visst är det så att han super fram till midsommar och lägger av sedan?
Citera
2012-05-27, 22:55
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albertus.Pictor
Det ligger något i vad du säger. Visst är det så att han super fram till midsommar och lägger av sedan?

Tvärtom! Han super från sommarsolståndet till nyårsdagen.

Han kanske skulle kolla om pengarna för Piraten-priset kommit in? Eller så bara beundrade han sin rikedom, som en annan Joakim von Anka.
Citera
2012-08-02, 23:15
Medlem
Vad har Leif GW Persson för akademiska examina?

Läste lite grann om professorn och författaren Leif GW Persson. Blev sedan intresserad av vad han har för akademisk bakgrund. Har inte läst hans biografi än. Och jag hittar inte särskilt mycket på nätet bortsett från att han är professor i kriminologi vid Rikspolisstyrelsen.
Läste någonstans (kommer inte ihåg var) att han pluggade två högskoleutbildningar parallellt innan han började forska och undervisa vid stockholms universitet. Är han möjligtvis jur.kand?
Citera
2012-08-02, 23:23
Medlem
RutSvenssons avatar
Varsågod

Citat:
Efter omfattande, utdragna och tidvis högst osystematiska studier vid Stockholms Universitet (som inleddes l965) lade Leif GW Persson fram sin doktorsavhandling våren 1980. Avhandlingen handlade om statistiska mätproblem inom kriminologin (Hidden Criminality, Stockholm 1980). Persson blev docent vid Stockholms Universitet 1982, och 1991 utnämndes han till professor i "kriminologi med särskild inriktning på polisiära metoder och problem" vid Rikspolisstyrelsen. Leif hade sedan ett flertal sysslor. I brist på arbete återvände Leif GW Persson till universitetet och skrev klar sin akademiska avhandling.
Senast redigerad av RutSvensson 2012-08-02 kl. 23:29.
Citera
2012-08-02, 23:23
Medlem
endures avatar
Orkar inte söka på Google själv, men jag skulle nog tippa på att han inte har en jur kand, utan snarare är utbildad under polisiära utbildningsformer. Minns att farsgubben hade honom som professor i Uppsala runt 1980 (juristprogrammet), så han har uppenbarligen varit runt en del.
Citera
2012-08-02, 23:30
Medlem
Tack för svar! Vad hade han för titel som professor då han undervisade far din på juristprogrammet?
Citera
2012-08-02, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endure
Orkar inte söka på Google själv, men jag skulle nog tippa på att han inte har en jur kand, utan snarare är utbildad under polisiära utbildningsformer. Minns att farsgubben hade honom som professor i Uppsala runt 1980 (juristprogrammet), så han har uppenbarligen varit runt en del.
Vad hade han för professorstitel då han undervisade på juristlinjen?
Citera
2012-08-05, 12:15
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article15210417.ab

"”kommer tjäna bäst någonsin” Om tv-serien ”Backstrom”, som är baserad på Leif GW Perssons deckarkaraktär Evert Bäckstrom, blir en hit i USA kan författaren tjäna 20 miljoner dollar – per år.

Succé – då blir han stormrik"
Citera
2012-08-20, 22:07
Medlem
Dr.Diegos avatar
Idag var han lite i sitt esse

http://www.svt.se/nyheter/sverige/hatsk-debatt-mellan-goran-lambertz-och-leif-gw-persson-i-aktuellt

slutklämmen får leid ändå när han konstaterar att Borgström är en av Lambertz bästa vänner...
Citera
2012-08-20, 22:41
Medlem
elmanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Diego
Idag var han lite i sitt esse

http://www.svt.se/nyheter/sverige/hatsk-debatt-mellan-goran-lambertz-och-leif-gw-persson-i-aktuellt

slutklämmen får leid ändå när han konstaterar att Borgström är en av Lambertz bästa vänner...

Ja, verkligen. Han var förbannad idag Leif, och det med rätta - vafan pysslar Lambertz med egentligen? Jävlar vilket plågat grin Lambertz klämde fram då Leif nämnde att han var god vän med Borgström.
Citera
2012-08-20, 22:42
Medlem
TeEsErs avatar
Kan rekommendera hans självbiografi "Gustavs grabb". Den svarar på många av frågorna i tråden och man får en bild av vad han gjort, när och i vilken ordning.

/T
Citera
2012-08-21, 01:08
Medlem
Uncle Dukes avatar
Professorn är ilsknare än någonsin. Han borde vara försiktigt med sitt gamla flimriga hjärta

Citat:
Polisprofessorn Leif GW Persson är ordentligt upprörd när han passerar Aftonbladet på väg in till Aktuelltstudion.
– Jag ska göra juridisk hackpölsa av Lambertz. Det lär inte bli speciellt svårt, säger han.

(...)

– Jag blir förbannad eftersom jag vet hur Johan Asplunds föräldrar mår efter att ha läst DN i morse, säger Leif GW Persson.
Kommer ni att bli vänner igen?
– Nej, aldrig i helvete. Eller jo, om han ber om ursäkt. Ska det vara så jävla svårt att säga att han har fel.

(...)

När Leif GW Persson till slut reser sig från soffan har Göran Lambertz redan åkt. På väg mot utgången muttrar han fram kvällens sista kraftord.
– Den jäveln ska jag aldrig prata med mer.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15285735.ab
Senast redigerad av Uncle Duke 2012-08-21 kl. 01:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in