2017-07-05, 16:32
Medlem
fredrikdenstores avatar
Jag är imponerad över GW:s bantning. Jag trodde inte han hade den karaktär som fordras för detta. Han kommer att fixa 50 kg till årsskiftet. Men sedan kommer nog whiskyflaskorna fram igen.
Citera
2017-07-05, 19:39
Medlem
krutojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Jag är imponerad över GW:s bantning. Jag trodde inte han hade den karaktär som fordras för detta. Han kommer att fixa 50 kg till årsskiftet. Men sedan kommer nog whiskyflaskorna fram igen.
Va, det är väl efter midsommar som han brukar supa på?
Citera
2017-07-30, 13:13
Medlem
Usch nu har han gjort det igen. Minst ett år gammalt med det undgick mig då:

Rachel Mohlin gör en kvinnlig Leif GW Persson. Vansinnigt roligt. Kallas Leif GW Perssons syster.
Leif himself kommenterar att det inte är det minsta likt hans syster. På allvar
Citera
2017-08-05, 09:19
Medlem
fredrikdenstores avatar
Han kunde inte hålla sig. Har börjat pimpla öl och vin och går inte längre ner i vikt.
Kunde inte stå emot när abstinensen blev som värst.
http://www.expressen.se/noje/gws-bakslag-gar-inte-langre-ner-i-vikt/
Senast redigerad av fredrikdenstore 2017-08-05 kl. 09:56.
Citera
2017-08-14, 20:01
Bannlyst
Detta är väl inget skvaller mer att man sket fullständigt i TÖNTEN i Måndagsbörsen från 1981
då var jag 19år och låg i lumpen. Mamma spelade in programmet och sen kopierade jag över det igen för jag ville ha Dag Vag.

https://www.oppetarkiv.se/video/1302405/mandagsborsen

Nu har jag tappat bort massor som jag hade för 36år sedan så jag sökte på nätet efter Dag Vag och fann detta.

Han är sig inte lik och han ser inte ut som en brudmagnet då heller men, men
det är Leif vissa gör sig bättre efter 36år . Kul att se för dom flesta dom såg nog inte detta 1981.Pappa
Citera
2017-08-20, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caregiverfromhell
Jag är glad över att få se det här i sitt samhanhang TACK Leif var 33år 1981 det är jävligt ungt men han var speciell redan då.
Just då var han mil från att bli poppis? Med grabbarna från Fagerhult så befätste han tönt stämpeln lite långsam och halvdum.

Vem kunde tro att han skulle bli folkkär 36år senare med egna program på tv och kolumn i Expressen??

Han har verkligen lyckats att sålt sitt varumärke så alla som är 55år plus borde inse att det är aldrig för sent.
Jag gillar han i dag och boken om hans liv var ensastående.

https://www.youtube.com/watch?v=d-NseCNM_wI

Men i går 13/8 2007 skrev han att Anders Borg är en amatör när det gäller att hänga ut kuken och förolämpa folk det är nog inte så sant. (har svaårt att se att han var värre)

En som Uffe Lundell t.ex borde bli avis hans liv är tvärt om ju äldre han blivit ju mer ser man ner på honom.
Han var kung 1982.

Då var Leif helt jävla okänd om man inte läste deckarböcker.

Tyvärr är jag betydligt mer avvaktande till personen Persson. Han har använt sin professur som bas för en mycket lukrativ karriär i underhållningssvängen. Böckerna är författade på skattebetald tjänstetid ute på polisskolan i Sörentorp och mig veterligen har följaktligen de akademiska publiceringarna också uteblivit.

Det går att ha synpunkter på det moraliska i det beteendet.

Hursomhelst kan jag inte släppa tanken att en hel del i hans böcker är direkt självbiografiskt. Närmare bestämt karaktären Ewert Bäckström och då speciellt dennes mat-, krog-, och spritvanor. GW Persson har själv sagt att han super tungt halvårsvis i taget (flera flaskor vin om dagen) och hans excesser i mathållningen är väl belagda såväl av honom själv som av omgivningen.

Kan det vara sig själv han skildrar när han skriver om hur Bäckström samt och stundligen smiter från jobbet för att vräka i sig käk på krogen, supa och idka skörlevnad?

Exempelvis episoden när Bäckström ska lägga av en brakskit och skiter i byxorna av misstag bär det självupplevdas prägel. En olycka som lätt händer vid kraftig övervikt och frosseri.

Ett annat osympatisk drag är hans senkomna hämnd på Palme. GW gillar definitivt inte Palme:

https://www.youtube.com/watch?v=7B4nJ30JaaA

Han vet att det finns mer pengar att tjäna på att skriva en deckare där Palmemordet beror på en högerextrem konspiration istället för ett infall hos en vanlig stökpundare.

Kan en hämnd bli mer sublim? Nu sabbar han mordutredningen slutgiltigt bortom all räddning och tar in en massa schaber samtidigt.
Citera
2017-08-20, 19:35
Medlem
Det är enastående. Nu har Expressen lyckats statuera både GW Persson och Alex Schulman samtidigt som landets etiska pekpinnar.
Båda skriker oavbrutet efter bekräftelse från omvärlden även om denna i dumsverige är bräddfylld för dessa båda kanaljers sedan länge.
Så fort någon kändis eller händelse rubriceras sticker dessa båda föredömen fram sina trutar och skall vara i centrum med klokeråd och tillrättavisanden.
Det är som de båda aldrig får ro. Pengar är tydligen inte allt för dessa båda. Måste alltid synas och höras.
Ja det är Sverige det.
Bonniernpojkarna är sluga, i enlighet med sägen. De känner dumsvensken. Och hans förtjusning.
Men de båda kanaljers har inte en susning om teatern. Annat än att pengar rinner in på deras konton.
Citera
2017-08-30, 21:08
Medlem
GW kallar SVT nordkorea, vilken kung han är!
Citera
2017-09-09, 15:58
Medlem
fredrikdenstores avatar
Slut med bantningen. Nu är det whiskypavan som gäller igen. Han blev ju tilldelad Kristallens Hederspris, och var så rund under fötterna så han fick inte hålla sitt tacktal utan lotsades milt av scenen.
Citera
2017-09-09, 20:48
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Slut med bantningen. Nu är det whiskypavan som gäller igen. Han blev ju tilldelad Kristallens Hederspris, och var så rund under fötterna så han fick inte hålla sitt tacktal utan lotsades milt av scenen.
Har inget emot att karln super men tråkigt att det kommer förstöra viktnedgången för jag kan tänka mig att han har förkärlek till pilsnern.
Citera
2017-10-07, 16:16
Medlem
ElakaSofias avatar
Leif GW spolar Nobelpristagaren i litteratur: Kazuo Ishiguro.

Leif GW professor och författare ger omdömet:
– Jag är lamslagen av besvikelse. Jag gick genast ner till Akademibokhandeln i Solna Centrum och köpte ett ex och börja bläddra i det och nu undrar jag om han verkligen är så märkvärdig?

Enl artikel i Aftonbladet

Vilken bok var det du köpte GW? Jag förstår att du är älskad av hela svenska folket, du är en stor komiker också, inte bara dunkel kriminolog i det nattsvarta människopsykets djupa vatten.
Citera
2017-10-08, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElakaSofia
Leif GW spolar Nobelpristagaren i litteratur: Kazuo Ishiguro.

Leif GW professor och författare ger omdömet:
– Jag är lamslagen av besvikelse. Jag gick genast ner till Akademibokhandeln i Solna Centrum och köpte ett ex och börja bläddra i det och nu undrar jag om han verkligen är så märkvärdig?

Enl artikel i Aftonbladet

Vilken bok var det du köpte GW? Jag förstår att du är älskad av hela svenska folket, du är en stor komiker också, inte bara dunkel kriminolog i det nattsvarta människopsykets djupa vatten.

Även litteratursmaken är som baken – delad. GW:s litterära preferenser får väl stå för honom. Filmen "Återstoden av dagen" är intressant, men i mitt tycke långrandig och händelsefattig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in