Citat:
Ursprungligen postat av
Frawjon
Jag undrade för många år sedan vad det var för märkvärdigt med hans pustande och stönande. Det var snart uppenbart för mig att det som han verkligen är bra på är att få folk att tro att han är en framstående kriminolog.
Jag har under en tid också undrat hur det egentligen står till med GW:s expertis. Det han uttalar sig (som professor) är ofta egentligen självklarheter som även jag som lekman i ämnet kan tänka ut själv. GW går lite för mycket på statistik, och verkar inte bry sig om fallens små detaljer längre. GW har blivit bekväm, kanske med ålderns rätt...
Någon "Poirot" är han då inte (längre, om han alls varit). Minns fortfarande fallet med ko-bonden och de försvunna kossorna. Han skrev på ett papper "hur det ligger till", och klistrade självsäkert igen kuvertet som skulle öppnas och läsas upp i SVT efter lagakraftvunnen dom. Detta kuvert öppnades aldrig, som vi alla vet.. Antagligen för att det var helt fel, det som han skrev.. Gillar dock GW skarpt, och ser gärna hans program. Men jag ser det som underhållning, inget annat längre.