Citat:
Ursprungligen postat av
Teddyrosevelt
Men ass kolla hr, du gnller skert nr Netflix hjer sitt abonnemang med 20 kr i mnaden men samtidight r du beredd att betala 800 kr fr 1timmas mat+snack runt ett bord? Frstr du orimligheten?
Jag vet nr netflix hjde sitt abonnemang s gick kunder i taket. Folk ringer in och gnller ver hjningar om 20-30 kr i mnaden. Men r fullt beredda att betala 800 kr fr en mltid. r inte det lite sjukt eller? Tycker inte du att det r en konstig prioritering d?
Jag gnller inte om Netflix, jag betalar fr det, HBO Max och Disney+, samt Spotify.
Du gr antaganden om mig baserade p hur du uppfr dig, gr inte det.
Jag tycker 800 kr fr en mltid r en fullt rimlig prioritering, tydligen tycker inte du det.
Det betyder inte att jag beter mig orimligt, det betyder att jag tjnar bra och inte tycker 800 kr r hela vrlden, varfr gr detta dig upprrd?
Det r t ex billigare n att tanka fullt, det r billigare n en schysst kavaj, det r billigare n ett mnadskort p lokaltrafiken. Det r allts inte s mycket.
Jag har dessutom lagar julmat hemma under mnga r, fr hela familjen inklusive slktingar, och jag r trtt p det nu nr vi r frre. Ett fint julbord p en bra krog med god service r ett perfekt stt att tillbringa julaftonseftermiddagen. Sen gr vi hem till klappar, gran och kanske lite bubbel och smplock. Att du inte uppskattar det r inte mitt problem, och inget att bli irriterad p mig fr.
Skt dig sjlv och ditt fattiga liv istllet.