Citat:
Ursprungligen postat av
Teddyrosevelt
Nu börjar årets julbord att ta emot inbokningar. Jag såg en reklam nu i en mindre stad (60k invånare) där det kostar 799kr per person.
Vad är det för jävla trams priser man sätter på julbord nu för tiden? Är folk så jävla korkade att de tappat respekten för engar så mycket att man betalar 800 spänn för att käka en buffé av svensk husmanskost?
Det får mig att tänka på alla dom som gnäller på bensin kostnaden men köper LOKA för 34 kr på Bensinmackar.
Vad fan har hänt med samhället, har respekten och kunskapen för vad pengars värde faktiskt innebär sjunkit så lågt? 800 kr kan man göra väldigt mycket mer än och bara äta sig mätt på en restaurang?
För en barn familj med två barn blir det en bra bit över 3200 kr om man ska dricka något annat än vatten...
Det här tycker jag vittnar om hur korkade svenskar har blivit. Vi har 0 konsekvenstänk och ambivalenta i våra val att spendera pengar för å ena sidan gnäller vi på små justeringar av priser men fläskar upp 800 spänn för sånt här. Detta är ett symptom på vårt politiska klimat också.
Min farmor och farfar, ni vet den äldre generationen som skapat det samhälle vi förstör idag, vänder sig i graven om man köper vanlig mat för 800 spänn på restaurang.
Vad tänker ni?
Ingen tvekan om att branschen försöker ta igen vad de förlorat under pandemin. De räknar iskallt med att betalningsviljan hos företagen är hög och att de anställda kräver julluncher.