Citat:
Och tillgg:
800 kronor (inkl moms) r absolut ingenting idag. Det motsvarar 45 minuters debitering av en smnig konsult. Eller ca 1 vertidstimma fr mig.
Jmfr du med motsvarande etablisemang i andra lnder (USA, Tyskland, Japan), s r det ocks sjukt billigt och prisvrt.
800 kronor (inkl moms) r absolut ingenting idag. Det motsvarar 45 minuters debitering av en smnig konsult. Eller ca 1 vertidstimma fr mig.
Jmfr du med motsvarande etablisemang i andra lnder (USA, Tyskland, Japan), s r det ocks sjukt billigt och prisvrt.
Det vittnar ju om att det r vldigt enkelt att tjna pengar om man har utbildning. Lycka till att skrapa ihop 800 kr timman utan kontakter och utan dator/system/blabla. Men terigen har det inte med prissttningen p julbord att gra. Allts, din egna plnbok ska inte bestmma hur mycket du r beredd att betala fr saker som inte r vrda detta.
Jag frstr att det finns btar som kostar 10 miljoner men du kan inte kpa en bt fr 10 miljoner som inte r vrd 10 miljoner, vilket inget julbord som kostar 800 kr p/p r vrt. Det r fr mycket pengar fr vad man betalar fr punkt. Du fr sill, kttbullar, janssons och liknande precis som en kinesisk krog med lika mycket rtter kan ta 120 kr fr buff kan inte julbord bli 800 kr per person. Det frstr ju vem som helst och jag skiter faktiskt i att restauranger mste tjna pengar. Idag har alla branscher ftt fr sig att man ska bli miljonr genom yrket, s har det inte alltid varit men srskilt restauranger som alltid har varit ett pissjobb ska konkurrera med IT branschers lnsamhet och d blir det shr, nr du som tjnar mycket r beredd att betala 800 kr fr ngot som r vrt max 250 kr s dras priserna upp och vanligt folk blir drabbat.
Jag tycker det r helt sjukt egentligen, men det kommer en kollaps snart nr folk som t.ex rddar liv i vrden trttnar p att IT gubbar som du kan trycka p en knapp, ppna ett excel ark och filosofera lite kring en lsning, sedan trycka ivg ett mejl och debitera fr en arbetsdag medans folk fr springa och kmpa fr att tjna hlften s mycket. Den kraschen och nr hierarkin faller d vill inte jag vara bland dom som ridit p vgen. Vi har sett det frut i Sovjet nr de bnderna som det gick bra fr kte rakt in i gulag av ren avundsjuka och vi kommer se det igen, sanna mina ord.