2021-11-29, 10:41
Medlem
Tjena, efter att ha haft lite kontakt med säljare vid köp på dem nya sidorna.. så verkar det som dem "stora" säljarna hellre föredrar att man handlar via fs4.

Vad känner vi nu? Är det pålitligt?
Citera
2021-11-29, 12:18
Medlem
link71s avatar
Inte för jag använder fs men hört att visa vendors scammar? Att de ej är dem riktiga säljarna utan fejks ? Selektiv scammar kanske ?
Någon annan som har råkat ut ? Främst piller dom blivit blåsta på med.
Citera
2021-11-29, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tintins
Tjena, efter att ha haft lite kontakt med säljare vid köp på dem nya sidorna.. så verkar det som dem "stora" säljarna hellre föredrar att man handlar via fs4.

Vet inte om någon annan skrivit det tidigare men enligt säljaren "Krav" så kan säljare på fs4 klicka på skickat, sen klicka på en till knapp som köparen brukar ha för att markera ordern som mottagen och bara få pengarna direkt så jag skulle verkligen inte handla där.

Arch funkar klockrent och det blir mycket mindre avgifter om du använder binance för att köpa bitcoins och konverterar till monero än att handla med swish.
Citera
2021-11-29, 16:10
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tintins

Testat 2 ggr nu o allt funkat för mig. Vissa wallets verkar ha problem med överföringen men ej märkt sådant själv. Tysken testat en gång men ej anlänt trots dispyt.

pålitlig.. Är ngt det 2021 på nätet, tycker allt man får känna sig för med magkänsla o provbeställa för ngr hundra, lassa inte in tusenlappar direkt. Gjorde jag på en site..gick ju åt helvete med scam givetvis. Ej ngn av nämda.
Citera
2021-11-29, 17:38
Medlem
Eerik10s avatar
jag varnar för 4an för blev lurad en av den största och bästa säljaren från 1, 2, 3an och vederbörande tror att jag försöker tigga till mig det som saknades.

Och fy vad irriterad man blir på att 3.0 stängdes ner utan varning, en total "cashgrab"...
Senast redigerad av Eerik10 2021-11-29 kl. 18:22.
Citera
2021-11-29, 21:28
Medlem
HontraPointss avatar
Archetyp är helt överlägset. Monero är inte heller särskilt svårt att använda. Det är snarare lättare att använda än bitcoins.
Citera
2021-11-29, 23:02
Medlem
Eerik10s avatar
Finns det något forum som ersätter 3ans forum?
Citera
2021-11-29, 23:19
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerik10
Finns det något forum som ersätter 3ans forum?
Update 2021-11-23
Vi har nu fått ett par brev från vendors vi beställt av på Flugsvamp 4 och kan bekräfta att det är en legitim sida. Naturligtvis kan det hända att mindre noggräknade vendors slinker in, men så är det på alla marknader. För dig som vill handla med Bitcoin, kunna kryptera din adress automatiskt och ha en marknadsplats som liknar gamla FS3 kan detta vara ett bra val.

Senaste update om FS4.
Citera
2021-11-30, 14:28
Medlem
AnnaDeas avatar
Två av fyra brev kom idag.

Dessa postades under helgen eller igår. De andra två skickades igår/idag så får väl se när dessa dyker upp.

Hittills så är två av fyra olika vendors gröna i min bok.
Citera
2021-11-30, 14:53
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Man låter en tredjepart, dvs skaparen av autonyckel i stort sett få tillgång till allt från ip till mail, meddelande osv. Att ha övertro till pgp är korkat. Att kryptera betyder inte ett att inte går o avkryptera utan lov.

Samma med xmr. Sunt förnuft räcker ofta längre än andras expertis.

Nä, så funkar inget av det du beskriver.
Citera
2021-11-30, 18:43
Medlem
Bank>revolut>bitstamp exempelvis. Så gjorde jag när jag skickade från den största piss banken, Swedbank.
Citera
2021-11-30, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Testat 2 ggr nu o allt funkat för mig. Vissa wallets verkar ha problem med överföringen men ej märkt sådant själv. Tysken testat en gång men ej anlänt trots dispyt.

pålitlig.. Är ngt det 2021 på nätet, tycker allt man får känna sig för med magkänsla o provbeställa för ngr hundra, lassa inte in tusenlappar direkt. Gjorde jag på en site..gick ju åt helvete med scam givetvis. Ej ngn av nämda.
Vilken wallet använde du för FS4?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in