2024-04-24, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morwidin
finns det en vilja så finns möjligheterna, det är inte kärnfysik direkt... klart som faan att det går. ALLT digitalt är hackbart. hur finner jag ingen anledning att gå in på......... de som vet, vet...

Så dom ska lägga sina surt förtjänade coins på att betala hackers? Kom igen lev lite i verkligheten. Så här kommer det alltid vara när marknaden är svart.
Citera
2024-04-24, 09:32
Medlem
Det verkar finnas några väldigt bra gjorda phishing sites och kopior på FS4 där ute, var försiktiga
Citera
2024-04-24, 16:58
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bachelorette
Vet inte om det är pga det men blockchain:en verkar helt backed up atm. Väntade 23 timmar på att få in mina btc's till min vanliga wallet - sen ökade jag fee:n med ruggigt mycket pengar, desperat som man är, den trad:en skulle blivit confirmed:ed "in 3 blocks" - väntar fortfarande 4 timmar senare, nu står det in "1 block". Verkar ta sin lilla tid.. Vissa säljare har avstått trade pga den höga fee'n. Ingen aning om varför det blivit såhär just nu? Har h*n skickat från sin wallet borde det väl gå att se på blockchain om något verkar lurt? (Sorry morfar om det här är off topic!)

Tack för svar! Får hoppas att de tar tag i mitt ärende snart med. Är verkligen vissa man skulle vilja gå ut och sätta röd flagg på nu. Hade dispyt med en annan säljare innan och har aldrig varit med om en mer otrevlig ton.. Tog det inte till support för kände fan obehag av säljaren. Vet inte om brev från farbror blå väntar eller om de gör selektiva scams, att paket inte anländer för flera köpare just nu är ju ett faktum iaf. Va flera recensioner om uteblivna varor hos den otrevliga, men allt va självklart bara mitt fel. Undrar om hyllningarna däremellan är fake eller om de bara scammar vissa.

Jag har nu väntat i ca 48h timmar och jag hoppas att pengarna kommer in i kväll annars så stämmer inte detta som dom skrev. Så då vet jag ej vad jag ska göra.

/Mvh
Citera
2024-04-24, 18:26
Medlem
Inte direkt darknet men någon kunnig kanske kan hjälpa ändå.

Använde mig utav en utländsk sida för att direkt köpa bitcoin och överföra till den adresserade walleten. Köpet gick först inte igenom (googlade och det stod att via den banken som jag har så är det inte tillåtet att köpa krypto, tydligen) så det jag gjorde var att jag använde mig utav google pay istället och då fungerade det.

Direkt när jag genomförde transaktionen så blev jag permanent avstängd ifrån den sida där jag löpte BTC och överförde. Men den wallet där beloppet var tänk att skickas till gick igenom utan några problem oavsett.

Jag mailade direkt och fick svar på att deras "säkerhetsavdelning" tog detta beslutet och att jag inte får veta varför. Jag förmodar att den plånboken jag skickade pengar till på något sätt är "svartlistad" via den utländska BTC hemsidan, kan inte ser hur annars Men har för mig att nya genererade wallet-adresser förekommer kontinuerligt, så det kan ju inte stämma heller?

Men i alla fall fick jag lite senare ockå ett meddelande från banken att det inte är tillåtet att köpa krypto bla bla bla enligt deras villkor.

Och 10 minuter senare ett samtal från dolt nummer. Polisen som ringde eller banken? Fattar ingenting.

De kan ju inte veta VAD man har köpt, bara att man beställt något från en "obskyr" hemsida som eventuellt är svartlistad.

Skit konstigt, har tidigare använt mig utav svenska sidor som exempelvis saffello och beställt likadana olagliga substanser utan problem flera gånger under några år.

Vad tror ni, är det lugnt?
Senast redigerad av testingxrat3d 2024-04-24 kl. 18:32.
Citera
2024-04-24, 18:34
Medlem
Bushido-95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Inte direkt darknet men någon kunnig kanske kan hjälpa ändå.

Använde mig utav en utländsk sida för att direkt köpa bitcoin och överföra till den adresserade walleten. Köpet gick först inte igenom (googlade och det stod att via den banken som jag har så är det inte tillåtet att köpa krypto, tydligen) så det jag gjorde var att jag använde mig utav google pay istället och då fungerade det.

Direkt när jag genomförde transaktionen så blev jag permanent avstängd ifrån den sida där jag löpte BTC och överförde. Men den wallet där beloppet var tänk att skickas till gick igenom utan några problem oavsett.

Jag mailade direkt och fick svar på att deras "säkerhetsavdelning" tog detta beslutet och att jag inte får veta varför. Jag förmodar att den plånboken jag skickade pengar till på något sätt är "svartlistad" via den utländska BTC hemsidan, kan inte ser hur annars Men har för mig att nya genererade wallet-adresser förekommer kontinuerligt, så det kan ju inte stämma heller?

Men i alla fall fick jag lite senare ockå ett meddelande från banken att det inte är tillåtet att köpa krypto bla bla bla enligt deras villkor.

Och 10 minuter senare ett samtal från dolt nummer. Polisen som ringde? Fattar ingenting.

De kan ju inte veta VAD man har köpt, bara att man beställt något från en "obskyr" hemsida som eventuellt är svartlistad.

Vad tror ni, är det lugnt?

Ta det lugnt! Är inte olagligt att bara köpa BTC, så ingen anledning för polisen att höra av sig i alla fall.
Gissar jag att du har Ica banken? Med tanke på anti krypto regeln.
Sen undrar jag om det var en egen wallet du överförde till? Och inte direkt in till en adress på en DNM?
Citera
2024-04-24, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bushido-95
Ta det lugnt! Är inte olagligt att bara köpa BTC, så ingen anledning för polisen att höra av sig i alla fall.
Gissar jag att du har Ica banken? Med tanke på anti krypto regeln.
Sen undrar jag om det var en egen wallet du överförde till? Och inte direkt in till en adress på en DNM?

Ja men är det inte extremt konstigt att någon ringer mig från dolt nummer efteråt? Måste ju varit banken eller vad tror du? Och varför blev man avstängd direkt utan anledning? Sen säljer ju själva sidan bara olagliga grejer så att säga. Ja det stämmer bra.

Nej det var ingen egen wallet som jag först överförde till, utan jag genomförde både köpet och växlingen till BTC direkt till den tilltänka adresserade walleten.
Citera
2024-04-24, 18:49
Medlem
Bushido-95s avatar
Citat:
Ja men är det inte extremt konstigt att någon ringer mig från dolt nummer efteråt? Måste ju varit banken eller vad tror du? Och varför blev man avstängd direkt utan anledning? Sen säljer ju själva sidan bara olagliga grejer så att säga. Ja det stämmer bra.

Nej det var ingen egen wallet som jag först överförde till, utan jag genomförde både köpet och växlingen till BTC direkt till den tilltänka adresserade walleten.

Kanske va banken, svårt att säga.
Du ska ALDRIG skicka direkt till en DNM.
Det är därför du blev permanent avstängd.
Citera
2024-04-24, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bushido-95
Kanske va banken, svårt att säga.
Du ska ALDRIG skicka direkt till en DNM.
Det är därför du blev permanent avstängd.

Ja okay, lite nojjig nu alltså men lär ju varit banken.

Jag har gjort det tidigare utan problem men nu vet jag att man inte ska göra det. Så man kör en extern plånbok som exempelvis ethereum sen skickar man BTC dit, sen den adresserade walleten?
Citera
2024-04-24, 18:59
Medlem
Bushido-95s avatar
Citat:
Ja okay, lite nojjig nu alltså men lär ju varit banken.

Jag har gjort det tidigare utan problem men nu vet jag att man inte ska göra det. Så man kör en extern plånbok som exempelvis ethereum sen skickar man BTC dit, sen den adresserade walleten?

Yes, det är det enklaste sättet.
Citera
2024-04-25, 16:15
Medlem
Kan nån tala om adress för flugsvamp
Citera
2024-04-25, 16:43
Medlem
Bushido-95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drabel
Kan nån tala om adress för flugsvamp

flugsvamp.wtf
Citera
2024-04-25, 17:10
Medlem
Löning idag, vilket ökar chansen för att polisen kör insats på terminalerna. Värt att tänka på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in