Citat:
Ursprungligen postat av
testingxrat3d
Inte direkt darknet men någon kunnig kanske kan hjälpa ändå.
Använde mig utav en utländsk sida för att direkt köpa bitcoin och överföra till den adresserade walleten. Köpet gick först inte igenom (googlade och det stod att via den banken som jag har så är det inte tillåtet att köpa krypto, tydligen) så det jag gjorde var att jag använde mig utav google pay istället och då fungerade det.
Direkt när jag genomförde transaktionen så blev jag permanent avstängd ifrån den sida där jag löpte BTC och överförde. Men den wallet där beloppet var tänk att skickas till gick igenom utan några problem oavsett.
Jag mailade direkt och fick svar på att deras "säkerhetsavdelning" tog detta beslutet och att jag inte får veta varför. Jag förmodar att den plånboken jag skickade pengar till på något sätt är "svartlistad" via den utländska BTC hemsidan, kan inte ser hur annars Men har för mig att nya genererade wallet-adresser förekommer kontinuerligt, så det kan ju inte stämma heller?
Men i alla fall fick jag lite senare ockå ett meddelande från banken att det inte är tillåtet att köpa krypto bla bla bla enligt deras villkor.
Och 10 minuter senare ett samtal från dolt nummer. Polisen som ringde? Fattar ingenting.
De kan ju inte veta VAD man har köpt, bara att man beställt något från en "obskyr" hemsida som eventuellt är svartlistad.
Vad tror ni, är det lugnt?
Ta det lugnt! Är inte olagligt att bara köpa BTC, så ingen anledning för polisen att höra av sig i alla fall.
Gissar jag att du har Ica banken? Med tanke på anti krypto regeln.
Sen undrar jag om det var en egen wallet du överförde till? Och inte direkt in till en adress på en DNM?