2025-07-27, 20:00
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfCheese
På Catharsis så finns det 25 svamp-relaterade annonser (från Svenska säljare).

https://catharibrmbuat2is36fef24gqf3...40&category=56

FS4 lär ha mer annonser, men du handlar därifrån på egen risk.
flugsvamp.wtf

EDIT:
11 annonser var det visst på Catharsis från Svenska säljare.
25 totalt, då inklusive internationella shoppar.

Länken fungerar inte.
Citera
2025-07-27, 20:06
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Länken fungerar inte.

Öppnar du länkarna i TOR browser, eller din vanliga webbläsare (t.ex. Chrome, Firefox, Opera, Brave, etc)?

Annars kan du testa att manuellt navigera dig fram:

catharibrmbuat2is36fef24gqf3rzcmkdy6llybjyxzrqthzx 7o3oyd.onion

alternativt

catharsis.top

Gå sedan till:
-> Market
-> Sätt "Source" till "Sweden" (klicka "Search" sen så filtreringen sparas)
-> Välj "Psychedelics"
-> Välj "Mushrooms"

EDIT:
Tyvärr så sätter Flashback automatiskt ett mellanslag i URL:en för onion-länkar.
Ta bort mellanslaget (titta nog i länken) så ska det fungera, förutsatt att du öppnat dom i TOR.
Senast redigerad av LordOfCheese 2025-07-27 kl. 20:11.
Citera
2025-07-27, 21:45
Medlem
Passifloras avatar
Finns det bevis för att Archetyp Market inte körde en exit scam?

Posta vilka vilka bevis som finns.

Det verkar inte finnas bevis från myndigheter öht.

Jag tror det var en exit-scam för att ta reda på miljonerna som låg på konton kopplade till marknaden.

Kom inte med "bevis" från "securityaffairs [ punkt] com". Låter "officiellt" men enligt WHOIS så ser det mer än suspekt ut.

Catharsis verkar vara extremt likt Archetyp. "Vendors kan registrera med ett klick".. eller vad det nu står.

Vad tror ni?
Citera
2025-07-27, 21:50
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passiflora

Jag tror det var en exit-scam för att ta reda på miljonerna som låg på konton kopplade till marknaden.

Kom inte med "bevis" från "securityaffairs [ punkt] com". Låter "officiellt" men enligt WHOIS så ser det mer än suspekt ut.

Catharsis verkar vara extremt likt Archetyp. "Vendors kan registrera med ett klick".. eller vad det nu står.

Vad tror ni?
Den diskussionen tas nog bäst i (FB) Archetyp nedstängt – svenskar gripna (2025-06-16) .
Citera
2025-07-27, 21:55
Medlem
Citat:

Vad tror ni?
Med tanke på att Europol och den Svenska polisen båda har gjort officiella uttalanden på sina respektive hemsidor (du får googla, orkar inte länka) så vill jag ändå tro att det arche inte gjorde en exit. Har ju svårt o tro att t.ex. Europol skulle ljuga om att det är dom som ligger bakom nedtagningen
Citera
2025-07-27, 21:58
Medlem
Passifloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Med tanke på att Europol och den Svenska polisen båda har gjort officiella uttalanden på sina respektive hemsidor (du får googla, orkar inte länka) så vill jag ändå tro att det arche inte gjorde en exit. Har ju svårt o tro att t.ex. Europol skulle ljuga om att det är dom som ligger bakom nedtagningen

Orkar inte heller Googla.

Så det är bara rykten.
Citera
2025-07-27, 21:59
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:

Vad tror ni?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/e...venskar-gripna

Tog ca 3 sekunder att hitta.

En Exit-scam är när en marknad stänger ner och snor alla säljare och användares pengar.
Archetyp blev nedtagen via operation Deep Sentinel...

När jag googlar "Operation Deep Sentinel" så får jag även detta:
https://www.europol.europa.eu/media-...eb-drug-market

Europol kanske duger som källa?
Citera
2025-07-27, 22:01
Medlem
Passifloras avatar
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/e...venskar-gripna

Tog ca 3 sekunder att hitta.

En Exit-scam är när en marknad stänger ner och snor alla säljare och användares pengar.
Archetyp blev nedtagen via operation Deep Sentinel...

När jag googlar "Operation Deep Sentinel" så får jag även detta:
https://www.europol.europa.eu/media-...eb-drug-market

Europol kanske duger som källa?

Tack, ska kolla.
Citera
2025-07-27, 22:24
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:

Vad tror ni?

Då vi andra orkade Googla så vet vi hur det ligger till och vad som hände... som någon redan länkat till så framgår det en del på Europols sida. Så ge upp med att sitta och tycka och tro och fråga "Vad tror ni?" när du själv inte ens orkar försöka ta reda på fakta innan du gör den frågeställningen! Bara ren lathet och hade du börjat med att läsa tråden, nä du hade inte behövt börja från början så hade du direkt fattat att det inte va som du gärna insinuerar att det skulle kunna vara
Citera
2025-07-28, 00:08
Medlem
Citat:
Detta är bisarrt från min synpunkt.
Jag får inga felmeddelanden, varken via mobilen eller via dator. Använder nästan exklusivt bara datorn, och har endast testat via mobilen för att skriva guider, eller för att se om jag upplever liknande problem som andra har skrivit att de upplever via mobil, men det är inga problem via mobilen heller.
Utöver igår och i förrgår då Catharsis låg nere ett tag så har jag inte haft några som helst felmeddelanden eller problem att logga in.
Jag har dessutom 2FA på mitt konto på Catharsis, och har inga problem med avkryptering eller några andra problem.

Det är förmodligen frustrerande att höra detta.
Du är ju dessutom inte enda idag som berättat att de har dessa problem, vilket gör det hela extra skumt.

Har du möjlighet att lägga upp bilder, eller skriva ut felmeddelandet som dyker upp?

Det varier mycket vilka felmeddelanden eller uppkopplingsproblem jag får, ibland står det i Tor Browser bara "The connection has timed out", ibland kommer jag fram till första sidan där det står att jag sats i kö, men inte längre än så (rutan med tre gröna punkter om du förstår vad jag snackar om) och ibland kommer jag ända fram till inloggningssidan, klickar på captchan och sen laddar sidan så pass länge att det tillslut står "captcha has run out, refresh the page" eller vad det nu står och när jag refresherar så köttar sidan tills jag återigen får felmeddelandet "The connection has run out" och då är det bara är att börja om på nytt igen.

Har även varit med om att jag kunnat logga in och kan navigera sidan utan problem och sen när jag exempelvis ska skicka svar tillbaka till en vendor så köttar sidan igen tills captchan har runnit ut och så får jag starta om på ny kula igen när jag refreshat sidan (enligt sidans instruktioner) och sen går inte sidan att nå igen.

Just nu och de senaste två timmarna får jag bara "The connection has time out" från Tor Browser,. Testar någon gång i halvtimmen med liknande resultat. Tidigare idag flöt det på och jag kunde skicka ett DM till en vendor och dra iväg en beställning, men nu 12 timmar senare när jag försöker komma in bara för att kolla om jag fått svar på min fråga funkar det inte alls längre.

Är sidan nere för andra också just nu eller är det återigen bara mitt problem? Riktigt frustrerande situation minst sagt. Jag är tålmodig generellt när det gäller DNMs, men jag måste snart gå till sängs och kanske inte hinner komma i kontakt med vendorn innan paketet postas som troligen sker någong gång imorgon.

Kommer in på Dread för det mesta och övrig clearnet-uppkoppling funkar anmärkningsfritt så jag vette fan vad problemet kan vara. (Förutsatt att Catharsis inte ligger nere för alla just nu som sagt)
Citera
2025-07-28, 01:27
Avstängd
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Hur kan du ärligt talat tro att random pundare kan röja okänd information för polismyndigheten som dom har användning av som löpande beslagtagit mängder av brev genom generella konstateranden?
Va? En gång till på lätt svenska tack.
Citera
2025-07-28, 02:35
Medlem
Passifloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Då vi andra orkade Googla så vet vi hur det ligger till och vad som hände... som någon redan länkat till så framgår det en del på Europols sida. Så ge upp med att sitta och tycka och tro och fråga "Vad tror ni?" när du själv inte ens orkar försöka ta reda på fakta innan du gör den frågeställningen! Bara ren lathet och hade du börjat med att läsa tråden, nä du hade inte behövt börja från början så hade du direkt fattat att det inte va som du gärna insinuerar att det skulle kunna vara

Tack #Anställde45

Då vet jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in