2025-06-28, 16:08
Medlem
Jag använde http://fs4isvbujof355wj3hhsqahpvmwwj...bzqjvzid.onion
Jag misstänker att jag blev phishad på 2500kr
Vart hittar jag den officiella länken (snälla phisha inte mig igen)
Citera
2025-06-28, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Någon som snabbt kan svara på om det är någon större säkerhetsrisk att skicka sin adress rakt över meddelande till en säljare för reship?
Helt ärligt kan du hitta någon som kör Dead Drop nära din stad kör på det
Citera
2025-06-28, 16:22
Medlem
farsaTacklarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holy.julie
Har jag förlorat mina pengar?

Den adressen du genererar försvinner efter 24h och du får då en ny adress.

Men det finns andra där det tagit 2-3 dagar o dom har fortfarande fått sina pengar även om dom fått en ny adress.

Kontakta support, förklara situationen o ge dom adressen du skickade pengarna till.
Citera
2025-06-28, 16:23
Medlem
farsaTacklarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamItDoIt
Jag använde http://fs4isvbujof355wj3hhsqahpvmwwj...bzqjvzid.onion
Jag misstänker att jag blev phishad på 2500kr
Vart hittar jag den officiella länken (snälla phisha inte mig igen)

Officiel länk : flugsvamp.wtf

Väl inne på sidan får du fylla i några missade bokstäver och då får du länken direkt till sidan.

Gång på gång blir folk hasslade på cash.

Flugsvamp.wtf är ända länken. Finns ingen annan.
Citera
2025-06-28, 16:32
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Helt ärligt kan du hitta någon som kör Dead Drop nära din stad kör på det

Jo jag vet, men när man ändå blir erbjuden en reship vilket är sällsynt så vill man ju gärna ta den chansen. Annars är pengarna helt bortkastade.

Har enbart kört över att låta servern kryptera min adress via beställningar. Har blivit för bekväm med det.

Använde kleopatra och hela köret med PGP nycklar både på FS2 & FS3 men har helt enkelt inte använt det på FS4 & var så längesedan jag använde det så nu har man ju glömt bort en del.

Men skicka mitt namn & adress okrypterat i ett öppet meddelande känns väl sisådär. Men fan det är väl bara för säljaren att arkivera & radera allt sen. Jag menar alla mina uppgifter kommer ändå stå på försändelsen sen ändå.
Senast redigerad av Thraxx 2025-06-28 kl. 16:48. Anledning: Felstavat
Citera
2025-06-28, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farsaTacklarn
Officiel länk : flugsvamp.wtf

Väl inne på sidan får du fylla i några missade bokstäver och då får du länken direkt till sidan.

Gång på gång blir folk hasslade på cash.

Flugsvamp.wtf är ända länken. Finns ingen annan.

Det är luffarens länk han har scammat mig med när jag använde archtyp fick in perngarna dagen efter så hade det blivit uttagna till en annan plånbok
men då använder jag en av hans mirror länk
Citera
2025-06-28, 16:39
Medlem
Citat:
Det är luffarens länk han har scammat mig med när jag använde archtyp fick in perngarna dagen efter så hade det blivit uttagna till en annan plånbok
men då använder jag en av hans mirror länk
Men du har inte haft några problem me .wtf?
Om jag fick 1-2 personer till som kan confimera det så testar jag en order där
Citera
2025-06-28, 17:13
Medlem
Citat:
Men du har inte haft några problem me .wtf?
Om jag fick 1-2 personer till som kan confimera det så testar jag en order där

du ska alltid och endast använda flugsvamp.wtf , kvittar vad folk än säger!
Citera
2025-06-28, 17:14
Medlem
AnnaDeas avatar
Använder alltid flugsvamp.wtf just för att den uppdateras hela tiden med officiella länkar.

Blir jag för paranoid så skriver jag in användarnamn och fel lösenord för då loggas man inte in medan man gör det med falska länkar. Hjälper även att ha lite pengar kvar på kontot eftersom skam-länkarna har alltid 0.
Citera
2025-06-28, 17:31
Medlem
Citat:
Någon som snabbt kan svara på om det är någon större säkerhetsrisk att skicka sin adress rakt över meddelande till en säljare för reship?

aldrig skicka din adress okrypterat till någon säljare , använd alltid PGP , finns många guider och tar bara några minuter att lära sig , så länge man använder PGP så behöver du aldrig oroa dig över att någon annan än säljaren kan se din adress .

hade aldrig litat på att använda "låt servern kryptera"

PGP och inget annat.
Citera
2025-06-28, 17:41
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returadress
aldrig skicka din adress okrypterat till någon säljare , använd alltid PGP , finns många guider och tar bara några minuter att lära sig , så länge man använder PGP så behöver du aldrig oroa dig över att någon annan än säljaren kan se din adress .

hade aldrig litat på att använda "låt servern kryptera"

PGP och inget annat.

Nej du har helt rätt 100%, Tog mig en tankeställare och har redan installerat Kleopatra på nytt & fixat nya nycklar och importerat säljarens PGP nyckel och hela köret. Fan minnet kom tillbaka snabbt igen när jag väl öppnade upp det igen, var sjukt mycket lättare än vad jag kom ihåg haha.

Nej jag är förvånad själv nu efter beställt via "låt servern kryptera" så många gånger på FS4 att jag aldrig haft problem alltså? Men nu i efterhand när jag väl fixat Kleopatra igen och allt & det var så löjligt enkelt så känner jag mig dum jag inte använt det på FS4 som jag gjort på både FS2 & FS3 tidigare. Som sagt blev alldeles för bekväm med att låta servern kryptera åt mig vilket var idiotiskt.
Citera
2025-06-28, 19:04
Medlem
Citat:
Nej du har helt rätt 100%, Tog mig en tankeställare och har redan installerat Kleopatra på nytt & fixat nya nycklar och importerat säljarens PGP nyckel och hela köret. Fan minnet kom tillbaka snabbt igen när jag väl öppnade upp det igen, var sjukt mycket lättare än vad jag kom ihåg haha.

Nej jag är förvånad själv nu efter beställt via "låt servern kryptera" så många gånger på FS4 att jag aldrig haft problem alltså? Men nu i efterhand när jag väl fixat Kleopatra igen och allt & det var så löjligt enkelt så känner jag mig dum jag inte använt det på FS4 som jag gjort på både FS2 & FS3 tidigare. Som sagt blev alldeles för bekväm med att låta servern kryptera åt mig vilket var idiotiskt.

för mig låter det helt idiotiskt att låta servern kryptera , någonstanns skickas texten okrypterad för att bli krypterad , vem vet om det är ens krypterad ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in