Citat:
Ursprungligen postat av
st33r
Hittills har väl archetype funkat som fs3 gjorde ? Dvs man säljer knark till främlingar via internet.
Att man plötsligt skulle behöva ha intagsstopp för att man är så seriös att man inte vill ha ”för många köpare” tvivlar jag på.
Jag klagar alltså inte. Jag har ett archetype -konto. Jag är bara nyfiken vad det handlar om.
Klart det handlar om det. På FS3 vann väl säljaren typ alltid vad jag förstått det som. På AT så försöker de ta beslut som är logiska. En som har 80 beställningar, aldrig en dispyt och sen inleder en kommer så klart få enklare att vinna än en som har tre beställningar, två dispyter och mot säljare som aldrig haft en dispyt innan.
Någon måste hantera sådant här med text etc dessutom.
Det funkar likadant överallt, växer något för snabbt så blir det alltid problem. Invandringen i Sverige är samma sak. Blir det för många ungdomar till en förening så kommer det saknas tränare. Kan nog komma på hur många saker som helst.
Man kan ha en marknad som är seriös som AT eller något som FS som du menar var seriös? Hoppas du skämtar för vad jag minns blev det en exit scam där både säljare och köpare blev blåsta på sina pengar! Men om du ser det som seriöst så
Märker man att man inte hinner med allt man behöver är det bättre att ha nöjda användare och missnöjda som inte är användare än att ha massa missnöjda användare - både de nya och gamla.