2022-10-24, 21:28
Medlem
Fler som upplever långa leveranstider?
Citera
2022-10-24, 23:42
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Det handlar om en seriös marknad där man prioriterar att saker fungerar istället för att ha så stor volym att inget fungerar, och där sidan läggs ned pga detta.

Ingen som är medlem där klagar. Inte säljare - och inte köpare!

De som klagar är de som inte är med i "klubben".

Hittills har väl archetype funkat som fs3 gjorde ? Dvs man säljer knark till främlingar via internet.
Att man plötsligt skulle behöva ha intagsstopp för att man är så seriös att man inte vill ha ”för många köpare” tvivlar jag på.

Jag klagar alltså inte. Jag har ett archetype -konto. Jag är bara nyfiken vad det handlar om.
Citera
2022-10-24, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Hittills har väl archetype funkat som fs3 gjorde ? Dvs man säljer knark till främlingar via internet.
Att man plötsligt skulle behöva ha intagsstopp för att man är så seriös att man inte vill ha ”för många köpare” tvivlar jag på.

Jag klagar alltså inte. Jag har ett archetype -konto. Jag är bara nyfiken vad det handlar om.
Klart det handlar om det. På FS3 vann väl säljaren typ alltid vad jag förstått det som. På AT så försöker de ta beslut som är logiska. En som har 80 beställningar, aldrig en dispyt och sen inleder en kommer så klart få enklare att vinna än en som har tre beställningar, två dispyter och mot säljare som aldrig haft en dispyt innan.

Någon måste hantera sådant här med text etc dessutom.

Det funkar likadant överallt, växer något för snabbt så blir det alltid problem. Invandringen i Sverige är samma sak. Blir det för många ungdomar till en förening så kommer det saknas tränare. Kan nog komma på hur många saker som helst.

Man kan ha en marknad som är seriös som AT eller något som FS som du menar var seriös? Hoppas du skämtar för vad jag minns blev det en exit scam där både säljare och köpare blev blåsta på sina pengar! Men om du ser det som seriöst så

Märker man att man inte hinner med allt man behöver är det bättre att ha nöjda användare och missnöjda som inte är användare än att ha massa missnöjda användare - både de nya och gamla.
Citera
2022-10-25, 11:54
Medlem
Är det vanligt att man får leverans med ups?
Fick nyss ett sms från dom där jag kunde välja hemlev eller hämta hos nån butik
Citera
2022-10-25, 11:58
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grabbar

Aldrig varit med om, och har tagit emot en hel del paket genom åren.

Citat:
Ursprungligen postat av getupnow
Fler som upplever långa leveranstider?

Ja, har 2 paket från olika säljare som båda borde ha kommit för över en vecka sen snart
Citera
2022-10-25, 18:35
Citat:
Ursprungligen postat av Grabbar

Jag fick leverans med DHL en gång och fick hämta ut det hos ombud. Kan väl inte påstå att det tillhör vanligheten.
Citera
2022-10-25, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Aldrig varit med om, och har tagit emot en hel del paket genom åren.

Ja, har 2 paket från olika säljare som båda borde ha kommit för över en vecka sen snart

Finns väl aldrig nån direkt rak linje över tider när vi snackar om posthanteringen i Svea Rike..Kan ta 2 dagar. Eller 20. Så väntar också på ett gäng, speciellt en fet order i snart 2v, som jag gärna inte blir utan.

Citat:
Ursprungligen postat av Alcudia
Jag fick leverans med DHL en gång och fick hämta ut det hos ombud. Kan väl inte påstå att det tillhör vanligheten.

Är inte det lite risky? Finns väl en teoretisk möjlighet att polisen låter det gå till ombud för att sätta dit dig.
Senast redigerad av getupnow 2022-10-25 kl. 21:15.
Citera
2022-10-25, 21:14
Medlem
Det här med att invitea folk till Archetyp?

Hur exakt gör man det? Finns det någon risk att de på Archetyp som stängt ner registreringen kan se vilka som länkat in fler folk? Dvs om man lägger en länk här i tråden?
Citera
2022-10-25, 21:19
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getupnow
Det här med att invitea folk till Archetyp?

Hur exakt gör man det? Finns det någon risk att de på Archetyp som stängt ner registreringen kan se vilka som länkat in fler folk? Dvs om man lägger en länk här i tråden?
Att posta referallänkar eller invites i tråden, bryter mot regel 1.01./mod
Citera
2022-10-25, 21:29
Medlem
Haaunteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alcudia
Och jag PostNord rek från Tyskland med mycket ovanligt
Citera
2022-10-25, 23:28
Medlem
Niilzs avatar
Hur får man inviite till Archetype?
Citera
2022-10-25, 23:52
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niilz
Hur får man inviite till Archetype?
Jag tror du måste känna någon helt enkelt, precis som det var/är med torrentsidor förr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in