2025-04-17, 20:16
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xtacy
Fungerar klockrent, aldrig haft några problem.
Det är också det säkraste sättet ihop med DD.
I samma stund man lämnar ut uppgifter om sig själv så lägger man också sin egen säkerhet i någon annans händer. Kvittar om du fått din beställning konsumerat den och pissat ut restprodukterna. Att uppgifter finns kvar där ute är något du kan bli påmind om långt senare under mindre kul omständigheter.

Frakten är dyr men det är din säkerhet du betalar för. När det gäller speed och jämför med andra aktörer så märker du också att deras produkt är billigare så det totala priset du kommer betala i slutändan kommer fortfarande va lägre än om du köper samma mängd hos nån av de andra även ifall de kör gratis DD. Är det på bekosnad av kvaliten? Absolut inte, produkten är absolut topp!

Såg nån skriver SCAM. Nej det är det inte, vet ej vad som hänt i det specifika fallet men är ju inte ICA man köper mjölk av så ibland går det inte som det ska.

Körde en DD av en välkänd med uteslutande bra omdömen. Fick nåt som luktade rengöring, dessutom stämde inte beskrivningen på varken färg eller form. Tårkanalerna öppnades till max i samma stund man skickade upp det i näsan. Visst, var du lite trött så vaknade du till men detta var nåt jag inte kände igen så testade rena en 10a och när det var klart hade mer än hälften försvunnit. Kvar fanns 4.5g vitt, luktlöst och framförallt totalt effektlöst pulver vilket inte va det jag räknat med. Då undrar man ju va det var för skit man fått istället för här kan man med 100% säkerhet konstatera att det inte va nåt som innehöll alpha-metylfenetylamin i påsarna. Detta är ett ganska stort snedsteg av försäljaren men valde att sitta lugnt ner i båten och se om nån annan påpekade detta men det gjordes det inte utan det fortsatte ramla in toppbetyg.

Jag hade kunnat skriva både det ena och det andra om detta men jag valde och inte säga nåt för i det stora hela verkar dom va bra sen vad som hände specifikt i mitt fall förblir en gåta!

Vad jag vill ha sagt med detta är att konstiga grejer händer och det gäller alla, då kan man skriva att alla är SCAM eller så ser man hela bilden och inser att det bara skapar kaos i en redan kaosartad branch. De har efter de istälket kunna fortsätta sälja sin produkt och gjort kunder nöjda.

Klart du ska säga något!!

Det behöver inte vara att man skriver ett grisigt omdöme om just det men jag tycker absolut att du ska skriva ett PM till dom och förklara just din upplevelse. Man kan ju faktiskt reklamera saker även på darknet... Liten risk att vinna kanske men nu är det så att de som säljer är också mån om sina kunder för de vill att de kommer tillbaka. När man hittat sin kran så stannar man och ordervärdet stiger oftast också så de är nog angelägna och veta (och kanske informera sin kran om de inte är de själva som bankat ut det).

Så, ja... berätta för dom just de du skrev här
Citera
2025-04-17, 20:19
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Nöjet på min sida! Trevlig helg till dig med!

Snart är det påsk och jag har varit förbi systemet.
Erkänner med lite skam att jag öppnat flaskorna för tidigt, men som jag tidigare sagt:

Du har en bra attityd.

Jag skäms att det krävs extern stimulans för att säga detta, och att mina vanliga inlägg dryper av bitterhet och/eller negativitet, men när jag läser dina inlägg så ser jag en person som är bättre än mig själv.

Förlåt. Försöker inte starta en "bromance" eller liknande. Det är till stor del alkoholen som talar.
Vill bara belysa att du är en bra person, och en av de få i denna tråd som försöker hjälpa vilsna människor.
Önskar dig en bra påsk, Bastuvurpa, och en bra framtid.
Begå inte mitt misstag att ta åt sig av andras negativitet.
Citera
2025-04-18, 20:55
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfCheese
Archetyp är uppe. Jag kom in på första försöket. Sidan är inte nertagen...
Jag skulle väldigt gärna vilja veta var du fick detta "rykte" om att sidan är nedtagen ifrån.

Om sidan är nere så kan du alltid kika på Dread och se om det finns några nyheter.

http://dreadytofatroptsdj6io7l3xptbe...ion/d/archetyp

Adressen ovan (deras main mirror) finner du på deras wikipedia-artikel, som referens.
https://en.wikipedia.org/wiki/Dread_(forum)

När jag går in på "AT.cc" i Onion för att komma till deras "huvudsida" med mirrors och så så fick jag för första gånger idag ett meddelande om varning om att "denna sida kan användas till phishing", men det klickade jag mig bara vidare ifrån. När jag sedan försöjer komma in på AT (oavsett vilken spegel) så "fastnar"/laggar/om-uppdaterar sidan konstant, så den är liksom blank, man kommer inte ens in på den.

Någon annan som upplevt/upplever problem med AT nu? Fan jag som skulle lägga bamsebeställningen. Jobbigt!
Citera
2025-04-18, 21:18
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UngAtletiskStorKuk
När jag går in på "AT.cc" i Onion för att komma till deras "huvudsida" med mirrors och så så fick jag för första gånger idag ett meddelande om varning om att "denna sida kan användas till phishing", men det klickade jag mig bara vidare ifrån. När jag sedan försöjer komma in på AT (oavsett vilken spegel) så "fastnar"/laggar/om-uppdaterar sidan konstant, så den är liksom blank, man kommer inte ens in på den.

Någon annan som upplevt/upplever problem med AT nu? Fan jag som skulle lägga bamsebeställningen. Jobbigt!

Hitta inte på egna akronymer... du gör det bara förvirrande för andra.
Sidan heter "Archetyp.cc", inte "AT.cc".
Det är extremt viktigt att ALLTID stava rätt för många phishing-sidor förlitar sig på felstavningar.

"AT.cc" är en riktig (tysk) sida.

Archetyp är utsatt för DDoS för tillfället.
För 3 timmar sen skrev ASNT följande på Dread:

Citat:
Ursprungligen postat av BigBossChefOfArchetyp
Thank you!

Try again right now and it will work, just mitigated the current attack but it's likely that it will change the pattern and attack again.
http://dreadytofatroptsdj6io7l3xptbe...cbbb1951bbf4c9

Notera, ASNT heter "BigBossChefOfArchetyp" på Dread.
På Archetyp så redirectar kontot "BigBossChefOfArchetyp" till ASNT, som exempel.

Archetyp har varit utsatt för DDoS-attacker i typ en vecka nu, så förvänta dig att det kommer förbli problem att logga in till ASNT hittar en kringlösning eller attacken upphör.
Senast redigerad av LordOfCheese 2025-04-18 kl. 21:20.
Citera
2025-04-18, 21:18
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UngAtletiskStorKuk

Det har vart mycket DDoS attacker senaste tiden, jag tolkar det som att det är det som händer nu, tyvärr
Citera
2025-04-18, 21:25
Citat:
Hitta inte på egna akronymer... du gör det bara förvirrande för andra.
Sidan heter "Archetyp.cc", inte "AT.cc".
Det är extremt viktigt att ALLTID stava rätt för många phishing-sidor förlitar sig på felstavningar.

"AT.cc" är en riktig (tysk) sida.

Archetyp är utsatt för DDoS för tillfället.
För 3 timmar sen skrev ASNT följande på Dread:

http://dreadytofatroptsdj6io7l3xptbe...cbbb1951bbf4c9

Notera, ASNT heter "BigBossChefOfArchetyp" på Dread.
På Archetyp så redirectar kontot "BigBossChefOfArchetyp" till ASNT, som exempel.

Archetyp har varit utsatt för DDoS-attacker i typ en vecka nu, så förvänta dig att det kommer förbli problem att logga in till ASNT hittar en kringlösning eller attacken upphör.

Sorry, visste inte om modsen fortfarande fick/får psykos när man skrev riktiga länkar. Håller i övrigt med om att det är bäst att hålla det simpelt för att undvika phishinglänkar.

Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Det har vart mycket DDoS attacker senaste tiden, jag tolkar det som att det är det som händer nu, tyvärr

All right, tackar för infon. Kom precis ihåg (usch, gårdagen var sprit och benso, så minnet blir därefter) att jag faktiskt hann lägga min beställning. Förhoppningsvis är säljaren alert och hann packa och printa målisens adress!
Citera
2025-04-20, 13:39
Medlem
Sweenietods avatar
Hej!
Är det någon som kommer in på Archetyp…?
Jag lyckas knappt hitta den cirkeln som som är skuren, men går….
Sedan loggar jag in och kommer till 2 FA meddelenadet.
Dekrypterar det.. Men använder jag ”översta länken”, där man sen skall trycka på ”användarnamnet” för att komma in (jailbreak). så kommer jag tillbaka till inloggningssidan och det händer hela tiden.

Gör jag något fel, eller är det bara sidan som krånglar 🤔.
Hoppas det går bra för er…

/ S
Citera
2025-04-20, 14:35
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweenietod
Hej!
Dekrypterar det.. Men använder jag ”översta länken”, där man sen skall trycka på ”användarnamnet” för att komma in (jailbreak). så kommer jag tillbaka till inloggningssidan och det händer hela tiden.

/ S

Har pågått till och från ett litet tag nu.
Detta hände exempelvis igår, sen efter någon/några timmar fungerade det att logga in. Idag fungerar det inte.
Ge det lite tid så blir det nog fixat.

Både ny captcha och anti-phishing har implementerats.
Exempelvis igår blev det en bugg med implementeringen av deras nya anti-phishing. När man skrev in sitt användarnamn och klickade på rätt cirkel så laddade sidan bara om och man ombads att klicka på rätt cirkel, men på samma gång så byttes ens användarnamn och lösenord ut till något helt annat.

Ge det några timmar till något dygn så kan du nog logga in igen.
Det är Söndag, och röd dag imorgon, så även om du skulle lägga en order så skulle du ändå få vänta till Tisdag som tidigast innan man kan förvänta sig att något händer med ordern (packas, skickas, etc).
Citera
2025-04-20, 14:51
Medlem
Sweenietods avatar
Citat:
Har pågått till och från ett litet tag nu.
Detta hände exempelvis igår, sen efter någon/några timmar fungerade det att logga in. Idag fungerar det inte.
Ge det lite tid så blir det nog fixat.

Både ny captcha och anti-phishing har implementerats.
Exempelvis igår blev det en bugg med implementeringen av deras nya anti-phishing. När man skrev in sitt användarnamn och klickade på rätt cirkel så laddade sidan bara om och man ombads att klicka på rätt cirkel, men på samma gång så byttes ens användarnamn och lösenord ut till något helt annat.

Ge det några timmar till något dygn så kan du nog logga in igen.
Det är Söndag, och röd dag imorgon, så även om du skulle lägga en order så skulle du ändå få vänta till Tisdag som tidigast innan man kan förvänta sig att något händer med ordern (packas, skickas, etc).
Tack 🙏 , det är bara att hoppas de får ordning på de buggar som finns, och det är ju som sagt påsk 🐣. Så blir inte så mycket förseningar ändå.
Citera
2025-04-20, 15:32
Medlem
Freddrostarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweenietod
Hej!

/ S

Har exakt samma problem 😅 funkade igår kväll dock men nu samma skit
Citera
2025-04-20, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddrostarr
Har exakt samma problem 😅 funkade igår kväll dock men nu samma skit
Samma för min del. Väntar ngr timmar vi kam väl se senare ikväll om vi lyckas
Citera
2025-04-20, 16:20