Archetyp ska funka nu men folk på Dread säger att man verkar få kontot bannat nu om man loggar in, förmodligen tillfälligt men ta det försiktigt. Jag avvaktar och ser hur det fortsätter.
Jag har aldrig beställt från darknet tidigare utan har haft kranar som jag har köpt utav. De senaste månaderna har det dock bara varit en massa RC-skit som har sålts som "sativa"... Därför vänder jag mig nu till darknet i hopp om att få tag på riktigt röka.
Jag bor inte i en stad som levererar DD utan skulle isåfall behöva få det mailat till mig. Hur säkert är det med Postnord numera? Eller är det rekommenderat brev som rekommenderas?
Jag har aldrig beställt från darknet tidigare utan har haft kranar som jag har köpt utav. De senaste månaderna har det dock bara varit en massa RC-skit som har sålts som "sativa"... Därför vänder jag mig nu till darknet i hopp om att få tag på riktigt röka.
Jag bor inte i en stad som levererar DD utan skulle isåfall behöva få det mailat till mig. Hur säkert är det med Postnord numera? Eller är det rekommenderat brev som rekommenderas?
Det är hasch jag är ute efter, förresten.
Hur säkert det är beror mer på säljaren och hur denne packar än på Postnord. Jag får alltid hem allting jag beställer, även varor med sämre stealth. Men då jag oftast, som du, köper hasch så är det numera standard med vakuumpackat inlindat i papper så det luktar inget och går inte att gissa sig till.
De riktigt seriösa säljarna vakuumpackar, rengör plasten med isopropylalkohol för att sedan vakuumförpacka det ytterligare en gång.
Allt handlar om säljaren, inte Postnord. Går ju dessutom att beställa rek/spårbart om du är villig att lägga någon hundralapp extra. Detta skiter jag själv alltid i för att jag är snål och handlar från säljare med bra omdömen.
AT verkar f.ö. gå bananas nu. När jag försöker logga in så kickas jag tillbaka till inloggningssidan, men då är det något slumpat användarnamn och lösenord förifyllt (som inte fungerar). Anger jag mina kontouppgifter kommer jag i bästa fall in i några sekunder, men så fort jag klickar på NÅGOT (market/orders/forum/etc) så är det samma melodi och jag kickas tillbaka till inloggningssidan.
Hoppas han där ASDS eller vad fan han som driver sidan heter lyckas fixa det. Lär ju finnas enorma ekonomiska incitament för hans del, för han är tveklöst redan dollarmiljonär tack vare AT...
Arch verkar vara fixat nu. Hade också problem att komma in igår kväll men nu kan jag ta mig in på sidan och stanna inne utan att bli utkickad direkt. Får hoppas det fortsätter så!
Arch verkar vara fixat nu. Hade också problem att komma in igår kväll men nu kan jag ta mig in på sidan och stanna inne utan att bli utkickad direkt. Får hoppas det fortsätter så!
Problemet tillbaka. Handlar nog snarare om att du försökte mitt i natten när DDoS antingen lågprioriteras eller bara tillåter en åtkomst då övriga användare kanske inte är lika aktiva då. Jag vet inte, men jag kommer inte in via någon av spegellänkarna. Kommer fan inte ens till inloggningssidan...
Jaha, nu med min personliga länk funkar det plötsligt felfritt. Märkligt. Får hoppas det stabiliserar sig förr eller senare.
Vem fan orkar hålla på med den där DDoS-attacken? Är det något lands cybermyndighet, annan handelsplattform eller någon mobbad idiot med alldeles för många slavdatorer och för mycket fritid?
Senast redigerad av UngAtletiskStorKuk 2025-04-21 kl. 15:46.
Det behöver inte vara att man skriver ett grisigt omdöme om just det men jag tycker absolut att du ska skriva ett PM till dom och förklara just din upplevelse. Man kan ju faktiskt reklamera saker även på darknet... Liten risk att vinna kanske men nu är det så att de som säljer är också mån om sina kunder för de vill att de kommer tillbaka. När man hittat sin kran så stannar man och ordervärdet stiger oftast också så de är nog angelägna och veta (och kanske informera sin kran om de inte är de själva som bankat ut det).
Så, ja... berätta för dom just de du skrev här
True! Kan ju va nåt som skett i sista ledet och då är ju infon absolut viktig för dem.
Angående dem som utmålades som SCAM. Det är flera som påpekar samma. Tycker det är lustigt att så fort folk inte får vad de beställt så drar de slutsatsen att det är SCAM.
Har inte så stor erfarenhet av FS men läst reglerna för både köpare och säljare och svårt att se man sätter upp sig som säljare för att syssla med SCAM då försäljningen går hand i hand med ditt rykte i form av betyg, omdömen och aktiva dispyter. Dvs du blir inte speciellt långvarig om du blåser kunderna. Att gå över till att vara SCAM och inte leverera det sista och sen ta sitt pick och pack och dra känns inte så troligt.
Den berörda säljaren har länge vart helt fläckfri och haft kundnöjdhet och säkerhet som prio.
Senaste tidens SCAM-anklagelser, uteblivna leveranser tillsammans med aktörens icke-tillgänglighet är väldigt avvikande beteenden mot tidigare. Slutsatsen man kan dra är väl tyvärr att det hänt något vilket isf är tråkigt.
Hypotetisk om så skulle vara fallet så får man hoppas att det även fanns ett säkerhetstänk hur man skulle agerar i en sådan situation. Exempel på hur man inte ska agera finns ju om man tittar bakåt i tiden och i denna tråden.
Liten OT generellt om säkerhet & personuppgifter
Som jag påpekade, i samma stund man delar sina privata uppgifter så släpper man också kontrollen över sin egen säkerhet. Ett meddelande till kunderna som säger ”Våra kunder kan va lugna” kommer inte komma då det är svårt att skicka det från en häktescell. Det enda man med säkerhet vet är att det på annat håll jobbas dagligen både digitalt och på fältet där man lyfter på varenda sten för att få fram info om kunderna då den kopplingen är en avgörande faktor för att kunna yrka på försäljning.
Den vetskapen tillsammans med tystnaden och ovissheten är jobbig att ha hängandes över sig och kommer sitta bak i huvudet som ett skavsår i många månader och ibland år.
Det kommer va över först när de har tillräckligt med underlag och bevis för att åklagaren ska kunna starta åtal. Du som kund kommer då också få veta om du själv ingår i detta underlag.
Det är hasch jag är ute efter, förresten.
Om du inte bor i Norrland så bör du väl ha en DD-stad inom rimligt avstånd? Vad som är rimligt avstånd beror lite på mängden du ska köpa. Bättre att köpa lite mer och åka en bit. Bensinen kommer betala sig av mängdrabatten. Dessutom kommer du behöva göra mindre köp och då också slippa alla avgifter som tillkommer med krypto.
Sen ska du inte stirra dig blind på städerna som finns med i droplisten. Precis som kunden så kan säljaren bara välja bland dem men utesluter inte att de droppar i andra närliggande städer. Bästa är att skriva till dem som erbjuder drop i den staden som är närmaste dig. Kanske de kan droppa i din stad för en viss summa. Bor du i en hyfsat stor stad kanske de redan har ett lager och dropgubbe där.
Vet en aktör som har DD-stad i västra skåne men som droppar i hela skåne utan avgift.
Satte in en stor summa på FS den står confirmed för 7 tim sen men inget kommit in, rätt adress och jag kan logga it och in så ingen phishing
adress. Sänder alltid med extra stor fee för att de ska gå fort.
Vad kan jag göra support svarat ej och alla mina pengar så knäckt.
Satte över en mindre summa och höjde feen ännu mer till samma adress men den kommer inte heller in.
Inte teknisk så snälla hjälp mig vad kan va fel?
Vad ska jag göra?
Om jag förstått detta rätt så funkar sidan igen, jag tillhörde tyvärr en av dom som loggade in den tiden då alla inloggade bannades.
Antar det är en ip-ban, ska gå till jobbet och testa om jag kommer in därifrån, självklart med annan dator också.
Hade precis satt in en (I mina ögon) större summa pengar så detta suger getpung.
Pratar du om FS har du ej fått in dina pengar?
Jag kommer inte in alls på FS nu gjort hela morgonen och förmiddan
Citat:
Ursprungligen postat av stolbord
Om jag förstått detta rätt så funkar sidan igen, jag tillhörde tyvärr en av dom som loggade in den tiden då alla inloggade bannades.
Antar det är en ip-ban, ska gå till jobbet och testa om jag kommer in därifrån, självklart med annan dator också.
Hade precis satt in en (I mina ögon) större summa pengar så detta suger getpung.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!