2025-01-27, 13:23
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordicNightowl
Var hittar man en korrekt adress till Flugsvamp 4.0 och arch?

För archetyp så är det alltid:

Archetyp.cc

Var NOGA med stavningen.
Minsta stavfel och det är garanterat att du hamnar på en phishing-sida.
Jag skulle nästan säga att du borde testa att stava fel med flit själv - men det är säkrare att du inte gör det så du inte har en felstavad sida (phishing-sida) i din historik.

För flugsvamp... ja, du. Det är frågan. "flugsvamp.wtf" ska ju vara den rätta, men även via den så blir folk av med sina insättningar ibland.
Jag använder inte flygsvamp överhuvud taget så använd "flugsvamp.wtf" på egen risk.
Citera
2025-01-27, 18:58
Medlem
Att köpa Monero via Cakewallet (Guardian), sen skicka till sin Mymonero och till sist AC eller bara direkt från sin Cakewallet till AC borde väl vara lika säkert som bank > Revolut > Kraken > Cakewallet > Swap > AC? Vad tjänar man på den processen?

Sen krävs det bra jäkla mycket för att polisen ska få en rannsakan för att få kolla en persons konto av vad jag har läst till mig, det är knappast något som de skulle få för att de haffar ett brev med en mängd narkotika som faller inom ringa narkotikabrott, och även om de skulle få det så går det ju inte att bevisa något mer än att personen i fråga har köpt Monero, vad denne sedan har gjort med det har ju personen i fråga ingen skyldighet att besvara och de kan inte bevisa något, eller?
Citera
2025-01-27, 19:12
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cainer123
Att köpa Monero via Cakewallet (Guardian), sen skicka till sin Mymonero och till sist AC eller bara direkt från sin Cakewallet till AC borde väl vara lika säkert som bank > Revolut > Kraken > Cakewallet > Swap > AC? Vad tjänar man på den processen?

Sen krävs det bra jäkla mycket för att polisen ska få en rannsakan för att få kolla en persons konto av vad jag har läst till mig, det är knappast något som de skulle få för att de haffar ett brev med en mängd narkotika som faller inom ringa narkotikabrott, och även om de skulle få det så går det ju inte att bevisa något mer än att personen i fråga har köpt Monero, vad denne sedan har gjort med det har ju personen i fråga ingen skyldighet att besvara och de kan inte bevisa något, eller?

Så länge du skickar från en privat plånbok (som Cakewallet, exempelvis) så är det lugnt.
Din transaktion går inte att följa så länge den skickats från en privat plånbok, så att skicka till MyMonero är inte nödvändigt.

Exempel på min senaste överföring till Archetyp (utgår från att du pratar om Archetyp när du skriver "AC" - majoriteten av folk brukar använda akronymen "AT" dock när de pratar om Archetyp):

Revolut -> Kraken (köpte LTC) -> Cakewallet -> (Swap från LTC till XMR via Trocador) -> Cakewallet -> Archetyp

Så länge det är från en PRIVAT plånbok (som exempelvis Cakewallet) din transaktion TILL Archetyp kommer ifrån så behöver du inte oroa dig.

Sidonotering, för de som är intresserade:
Mitt köp samt "swap" från Litecoin (LTC) till Monero (XMR) samt alla transaktionsavgifter fram till att mina pengar fanns hos Archetyp kostade 69kr.
I genomsnitt så går transaktionskedjan jag skrev ovan på ca 60-80kr.
Citera
2025-01-27, 19:39
Medlem
Hej,

Om man någon gång skulle ha något att sälja och tar sig in på darknet.
Kan man surfa in på sidor, göra en profil och sälja?
Hur tar man betalt och hur får man ut pengarna till sitt konto utan att banken ifrågasätter?
Det handlar om under 10k.

/En förvirrad trött och sliten småbarnsmamma
Citera
2025-01-27, 19:45
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwillneverstop
Hej,

Om man någon gång skulle ha något att sälja och tar sig in på darknet.
Kan man surfa in på sidor, göra en profil och sälja?
Hur tar man betalt och hur får man ut pengarna till sitt konto utan att banken ifrågasätter?
Det handlar om under 10k.

/En förvirrad trött och sliten småbarnsmamma

Vad du nu än har så är darknet, iallafall inte en "darknet market" (DNM), det område som gäller för dig.

Dels så kostar det att skapa ett konto på diverse DNM's, vilket skulle äta upp majoriteten av vinsten av vad du nu vill sälja (du skrev under 10k), och sen för att få ut vinsten i rena pengar (alltså konvertera crypto till riktiga pengar) så brukar de flesta säljare åka utomlands och ta konvertera sina krypto till kontanter, och sedan tvätta pengarna på diverse sätt.

Om du ska sälja småsaker/mängder så är det bekantskapskrets, gatan eller liknande som gäller tyvärr... att sälja via darknet är inte riktigt rätt ställa.

kanske "Drogforum.org" eller liknande skulle passa, men risken du tar är inte värt det.
Citera
2025-01-27, 19:46
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfCheese
Så länge du skickar från en privat plånbok (som Cakewallet, exempelvis) så är det lugnt.
Din transaktion går inte att följa så länge den skickats från en privat plånbok, så att skicka till MyMonero är inte nödvändigt.

Exempel på min senaste överföring till Archetyp (utgår från att du pratar om Archetyp när du skriver "AC" - majoriteten av folk brukar använda akronymen "AT" dock när de pratar om Archetyp):

Revolut -> Kraken (köpte LTC) -> Cakewallet -> (Swap från LTC till XMR via Trocador) -> Cakewallet -> Archetyp

Så länge det är från en PRIVAT plånbok (som exempelvis Cakewallet) din transaktion TILL Archetyp kommer ifrån så behöver du inte oroa dig.

Sidonotering, för de som är intresserade:
Mitt köp samt "swap" från Litecoin (LTC) till Monero (XMR) samt alla transaktionsavgifter fram till att mina pengar fanns hos Archetyp kostade 69kr.
I genomsnitt så går transaktionskedjan jag skrev ovan på ca 60-80kr.

Du kan köpa XMR på Kucoin om du vill så blir kedjan lite kortare :-)

Revolut -> Kucoin -> Archetyp
Citera
2025-01-27, 19:51
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Du kan köpa XMR på Kucoin om du vill så blir kedjan lite kortare :-)

Revolut -> Kucoin -> Archetyp

Vet du möjligtvis vad det kostar att köpa hos KuCoin? Vad kostade det för dig senast?

Man får ju ett virtuellt debitkort hos Revolut så det skulle ju säkert kunna gå att handla med hos KuCoin eftersom Revolut är crypto-vänligt (alternativt en vanlig SEPA-överföring/banköverföring via Revolut), men om det inte är billigare än ca 70kr så är det ju inte värt det (förutom i tid, möjligtvis).
Citera
2025-01-27, 19:53
Medlem
Citat:
Vad du nu än har så är darknet, iallafall inte en "darknet market" (DNM), det område som gäller för dig.

Dels så kostar det att skapa ett konto på diverse DNM's, vilket skulle äta upp majoriteten av vinsten av vad du nu vill sälja (du skrev under 10k), och sen för att få ut vinsten i rena pengar (alltså konvertera crypto till riktiga pengar) så brukar de flesta säljare åka utomlands och ta konvertera sina krypto till kontanter, och sedan tvätta pengarna på diverse sätt.

Om du ska sälja småsaker/mängder så är det bekantskapskrets, gatan eller liknande som gäller tyvärr... att sälja via darknet är inte riktigt rätt ställa.

kanske "Drogforum.org" eller liknande skulle passa, men risken du tar är inte värt det.

Du ska ha tusen tack för ditt ärliga svar. Det var inte så enkelt som jag trodde, får klura vidare.
Citera
2025-01-27, 21:37
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Dels så kostar det att skapa ett konto på diverse DNM's

Vill bara rätta följande som jag skrev. Det har gått för lång tid att redigera mitt tidigare inlägg (moderator får gärna ta bort detta inlägg och byta ut ordet "konto" till "säljarkonto" i mitt citerade inlägg om de känner sig villiga till att göra detta).

Vad jag menar är att det kostar att skapa ett SÄLJARKONTO på darknet markets.
Att skapa ett användarkonto (alltså ett konto man använder för att KÖPA med, inte sälja) är gratis, men att däremot öppna ett SÄLJARKONTO kostar oftast ett par tusenlappar. Kostnaden varierar från DNM till DNM.
Senast redigerad av LordOfCheese 2025-01-27 kl. 21:41.
Citera
2025-01-27, 21:38
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Vet du möjligtvis vad det kostar att köpa hos KuCoin? Vad kostade det för dig senast?

Man får ju ett virtuellt debitkort hos Revolut så det skulle ju säkert kunna gå att handla med hos KuCoin eftersom Revolut är crypto-vänligt (alternativt en vanlig SEPA-överföring/banköverföring via Revolut), men om det inte är billigare än ca 70kr så är det ju inte värt det (förutom i tid, möjligtvis).

Oj jag vet inte vad avgiften va... får se om jag kan se det :-)
Jag har handlat på Kucoin med Revoult (Ja, deras virtuella kort)

Se denna bild (nedan länk) där ser du hur mycket XMR jag tog samt vilken avgift. November 2024
https://imgur.com/a/mB9ZbqP
Citera
2025-01-27, 21:40
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Oj jag vet inte vad avgiften va... får se om jag kan se det :-)
Jag har handlat på Kucoin med Revoult (Ja, deras virtuella kort)

Se denna bild (nedan länk) där ser du hur mycket XMR jag tog samt vilken avgift. November 2024
https://imgur.com/a/mB9ZbqP

Med dagens kurs så ser det ut att ha gått på ca 7kr.

Minns du på ett ungefär hur mycket du köpte XMR för, och vad slutsumman var när du hade dina crypto insatta på Archetyp?

Exempelvis, om du handlade XMR för 1000kr, hade du ca, låt oss säga, 990kr på Archetyp sedan?
Citera
2025-01-27, 21:42
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwillneverstop
Du ska ha tusen tack för ditt ärliga svar. Det var inte så enkelt som jag trodde, får klura vidare.

För att bli ÅF på Archetyp behöver du göra en handpenning på nästan 3.00000 XMR
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in