Citat:
Ursprungligen postat av
Cainer123
Att köpa Monero via Cakewallet (Guardian), sen skicka till sin Mymonero och till sist AC eller bara direkt från sin Cakewallet till AC borde väl vara lika säkert som bank > Revolut > Kraken > Cakewallet > Swap > AC? Vad tjänar man på den processen?
Sen krävs det bra jäkla mycket för att polisen ska få en rannsakan för att få kolla en persons konto av vad jag har läst till mig, det är knappast något som de skulle få för att de haffar ett brev med en mängd narkotika som faller inom ringa narkotikabrott, och även om de skulle få det så går det ju inte att bevisa något mer än att personen i fråga har köpt Monero, vad denne sedan har gjort med det har ju personen i fråga ingen skyldighet att besvara och de kan inte bevisa något, eller?
Så länge du skickar från en privat plånbok (som Cakewallet, exempelvis) så är det lugnt.
Din transaktion går inte att följa så länge den skickats från en privat plånbok, så att skicka till MyMonero är inte nödvändigt.
Exempel på min senaste överföring till Archetyp (utgår från att du pratar om Archetyp när du skriver "AC" - majoriteten av folk brukar använda akronymen "AT" dock när de pratar om Archetyp):
Revolut -> Kraken (köpte LTC) -> Cakewallet -> (Swap från LTC till XMR via Trocador) -> Cakewallet -> Archetyp
Så länge det är från en PRIVAT plånbok (som exempelvis Cakewallet) din transaktion TILL Archetyp kommer ifrån så behöver du inte oroa dig.
Sidonotering, för de som är intresserade:
Mitt köp samt "swap" från Litecoin (LTC) till Monero (XMR) samt alla transaktionsavgifter fram till att mina pengar fanns hos Archetyp kostade 69kr.
I genomsnitt så går transaktionskedjan jag skrev ovan på ca 60-80kr.