2024-06-19, 22:50
Medlem
Phobiazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Chansen är rätt stor så klart. Vissa vendors är bra på att få brevet att se ut som något ifrån ett vanligt företag eller organisation även om jag tycker företagspost med frimärke sticker ut som en neger på nordpolen men vad vet jag. Postnords egna blå brev känns nästan som de som är mest stealth i praktiken. Ingen postnordanställd har någonsin kommit in i någon tråd och berättat om rödande av adresser är en grej eller ej, kanske har dom koll på dig kanske inte

Well fastna ju i fup men blev nada plus att min order inte var något jämfört med de andra 900 som fastnade haha.
Jag har skickat en hel del utan att det blir taget var ej svårt att tänka ut stealthen, lätt o billigt att få paket att se ut som något. Men tänker ju inte skriva hur jag gör givetvis. Tycker bara det är underligt när större vendors inte ens verkar bry sig
Citera
2024-06-19, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Well fastna ju i fup men blev nada plus att min order inte var något jämfört med de andra 900 som fastnade haha.
Jag har skickat en hel del utan att det blir taget var ej svårt att tänka ut stealthen, lätt o billigt att få paket att se ut som något. Men tänker ju inte skriva hur jag gör givetvis. Tycker bara det är underligt när större vendors inte ens verkar bry sig

Jag vet inte hur stor del av postflödet är poteniella knarkbrev, alltså ett brev med innehåll utöver papper som skickats med frimärke men jag tror det är en väldigt liten del speciellt om man riktar in sig på namn som klingar ungdom eller ung medelålder. Allt får ju ofta ligga flera dagar på terminal numer efter att posten insisterar på att allt ska ta lång tid. Dom klipper hål i brev, luktar, klämmer och lägger undan jättemånga suspekta brev som polisen öppnar. Tror inte stealth ger några garantier 2024
Citera
2024-06-19, 23:08
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi

Det bottnar väl i att när någonting blir för stort så tappar man fort kontrollen och intalar sig själv att man är smartare än rättsväsendet. Samtidigt har man inte tid att hålla det hela städat. Det är bara att titta i alla FUP:ar kring sånt här. Det ligger droger överallt, okrypterade USB-minnen och hårddiskar till höger och vänster. Städa hemma har man inte gjort på månader, eller ens år. Inte sällan är man väl hög för jämnan på sina egna produkter skulle jag tro.

Det kommer komma en dag där man även kommer dig på spåren. Fråga dig själv just i den sekund du läser detta vad dom kommer hitta om dom kommer hem till dig just nu. Har du ingenting alls som kan kopplas till droger hemma? Det skulle jag säga vore helt otroligt. Skulle du inte se det själv på grund av bristande självinsikt eller liknande så lovar jag dig att någon annan som granskat din bostad antagligen inte hade haft samma uppfattning.
Citera
2024-06-20, 23:08
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Det bottnar väl i att när någonting blir för stort så tappar man fort kontrollen och intalar sig själv att man är smartare än rättsväsendet. Samtidigt har man inte tid att hålla det hela städat. Det är bara att titta i alla FUP:ar kring sånt här. Det ligger droger överallt, okrypterade USB-minnen och hårddiskar till höger och vänster. Städa hemma har man inte gjort på månader, eller ens år. Inte sällan är man väl hög för jämnan på sina egna produkter skulle jag tro.

Det kommer komma en dag där man även kommer dig på spåren. Fråga dig själv just i den sekund du läser detta vad dom kommer hitta om dom kommer hem till dig just nu. Har du ingenting alls som kan kopplas till droger hemma? Det skulle jag säga vore helt otroligt. Skulle du inte se det själv på grund av bristande självinsikt eller liknande så lovar jag dig att någon annan som granskat din bostad antagligen inte hade haft samma uppfattning.

Sluta skrämma upp folk.
Man kan väl ha en våg till annat än narkotika? T.ex.
Citera
2024-06-22, 01:33
Medlem
Phobiazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder

Jo dem har varit mig på spåren på 3 tidigare FUP också minst och skulle tro den lokala har rätt bra koll på en fast än man lyckats undgå dem i 15år minst - men jag vet att det sannolikt kommer ändras någon gång sett till statistiken. Här hemma skulle de hitta krypterade enheter, zipbags, vågar, vacuumpackare, postgrejer, så de kan ju lägga ihop ett och annat, men det är inte brottsligt att ha det. Skulle kunna hitta en mindre mängd för eget bruk eller som ska skickas/gå o möta snubben. Större mängder har jag aldrig i mitt hem!
Citera
2024-06-22, 01:49
Medlem
ZlatanStatyns avatar
Man ska inte köpa något olagligt via posten numera är mitt tips. Se över andra säkrare alternativa lösningar om du inte vill hamna i problem med rättvisan på kort sikt. Självklart finns risken alltid där men den är mycket högre via posten idag.
Citera
2024-06-22, 11:21
Medlem
Försöker skapa nytt konto på Flugsvamp men det händer inget när man trycker på den lilla cirkeln...
Nån som kan hjälpa med hur man ska gå till?
Citera
2024-06-22, 11:22
Medlem
Står att man ska skriva in siffrorna från Captcha och sen klicka på den lilla cirkeln men går ej...?
Citera
2024-06-23, 17:54
Medlem
Nån som vet hur man kommer in på flugsvamp på telefon?
Jag tanka ner Onion Browser på appstore men får error när man får verifieringslinken efter man gjort captcha!
Citera
2024-06-23, 18:58
Medlem
happilappis avatar
Hur risky är det att beställa från utomlands (inom EU)?
Citera
2024-06-23, 19:21
Medlem
isgetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Hur risky är det att beställa från utomlands (inom EU)?

Rent kraskt känns det som att du dubblar eller tripplar insatsen här. Då har du först tull att passera. Sedan skall det åka igenom inrikeskollen också.
Citera
2024-06-24, 06:03
Medlem
Phobiazis avatar
Men ärligt känns som alla, jag inkluderad nojjar onödigt mycket, de brev de tagit har mestadels varit ren tur x2 där dem hittade ca 1000st per terminal. Men på de få tusen de har tagit så går ju över 1 miljon brev med droger genom posten varje år, så de ligger inte ens på 1% trots sitt skryt om hur de förbättrar vårt liv, enligt dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in