2024-06-06, 00:52
Medlem
Någon som vet varför Localmonero och AgoraDesk lägger ned? Vart tusan ska en hitta pålitliga säljare av monero nu? Kan detta vara varför några av de större har stuckit från Archetyp?
Senast redigerad av Mlkehunt 2024-06-06 kl. 00:57.
Citera
2024-06-06, 06:17
Medlem
Jag läste òm en person på Reddit ville köpa Ivermectin på darknet samt några andra receptfria men icke narkotikaklassade läkemedel på darknet.

Blev nyfiken, finns det någon marknad där det säljs sådant?
Citera
2024-06-06, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Vad är det nu som är problemet med Flugsvamp? Får bara upp "Onion-webbplats hittades inte"
Vilket jag aldrig någonsin fått tidigare eller haft problem med. Har jag gjort något fel? Ny adress?

Någon annan än jag som kan testa och se om dom får samma meddelande?

Screenshot från Tor när jag slår in adressen till FS = https://imgur.com/QYMzBHj

Ibland är det bara överbelastat, försök igen om en stund.
Citera
2024-06-06, 09:28
Medlem
cocacolapulvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mlkehunt
Någon som vet varför Localmonero och AgoraDesk lägger ned? Vart tusan ska en hitta pålitliga säljare av monero nu? Kan detta vara varför några av de större har stuckit från Archetyp?

Jag använder mig av Revolut för att växla SEK till EUR, sen köper jag XMR från Kraken och sen direkt över till Arch/FS. När allt är överfört och klart har jag knappt förlorat ett öre till avgifter, mellan 30-80kr typ beroende på summa.
Citera
2024-06-06, 09:32
Medlem
cocacolapulvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Vad är det nu som är problemet med Flugsvamp? Får bara upp "Onion-webbplats hittades inte"
Vilket jag aldrig någonsin fått tidigare eller haft problem med. Har jag gjort något fel? Ny adress?

Någon annan än jag som kan testa och se om dom får samma meddelande?

Screenshot från Tor när jag slår in adressen till FS = https://imgur.com/QYMzBHj

Får samma felmeddelande :/ Och har testat de länkarna jag vågar prova utan framgång. "Veriifiera att länken är rätt" eller nåt kom det visserligen upp på en av länkarna men fanns inget sätt att verifiera det på....
Citera
2024-06-06, 10:12
Medlem
PainAndGain87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaMeja12
Flugsvamp är bäst!

Är sidan igång? 4.0 har försökt sätta in pengar på mitt konto men det kommer inte fram
Citera
2024-06-06, 10:17
Medlem
Mayordomos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocacolapulver
Jag använder mig av Revolut för att växla SEK till EUR, sen köper jag XMR från Kraken och sen direkt över till Arch/FS. När allt är överfört och klart har jag knappt förlorat ett öre till avgifter, mellan 30-80kr typ beroende på summa.

Du gör alltså exakt på det sätt man inte ska göra.

Om du läst AT's instruktioner för hur man ska föra över XMR till sin plånbok hade du vetat att direkt överföring från en trader inte är säkert. Man måste först föra över krypton till en plånbok, t.ex Cake Wallet, och därifrån göra transaktionen till AT. Det går annars i efterhand att se alla dina loggade transaktioner som ägt rum, vilket undviks om en plånbok utan KYC använts.
Citera
2024-06-06, 10:26
Medlem
Mayordomos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PainAndGain87
Är sidan igång? 4.0 har försökt sätta in pengar på mitt konto men det kommer inte fram

Du har helt missat att användaren du svarat är ett nytt konto vars enda poster enbart hyllat FS?

Du får såklart tro vad du vill men om ens brist på källkritik är till grund att man blir blåst får man skylla sig själv.
Citera
2024-06-06, 11:09
Medlem
Såg att även Localbitcoin har stängt ned nu, så vart tusan ska man vända sig för pålitliga försäljare av monero eller bt nu? Detta kommer minst sagt att slå ett hårt slag mot marknaden.
Citera
2024-06-06, 11:38
Medlem
Mayordomos avatar
Citat:
Såg att även Localbitcoin har stängt ned nu, så vart tusan ska man vända sig för pålitliga försäljare av monero eller bt nu? Detta kommer minst sagt att slå ett hårt slag mot marknaden.

Förstår inte varför det skulle slå hårt mot marknaden. Monero går att få tag på utan att direkt köpa just Monero. Man köper stabil kryptotovaluta som t.ex LTC direkt av Revolut eller liknande och byter LTC till Monero i sin plånbok. Svårare än så är det inte.
Citera
2024-06-06, 12:33
Medlem
Citat:
Localcoinswap
Citera
2024-06-06, 12:35
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
Det börjar nog bli dags för exit-scam snart...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in