Flashback bygger pepparkakshus!
2021-12-28, 12:44
Medlem
azizzizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milianna
Jag registrerade mig direkt på Archetyp.
Men har aldrig mer gått in på sidan iom bubbelmint härjar i forumet. Hur ska man slippa hn?

Om du stör dig på Bubblemint så skit i forumet bara, läs bara tråden om vendorn du tänkt handla från. Själv tycker jag Bubblemint är skön, h*n som gjorde att jag upptäckte Archetype.
Citera
2021-12-28, 13:00
Medlem
intesants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyGoy
Archetyp har funkat fint hittils, har bara erfarenhet av 2 försändelser hittils men det har gått bra.
En del bra gamla säljare från FS där.
Är det någon som har koll hur det är på FS 4?

Fick hem min första beställning därifrån idag från en säljare jag brukade beställa från på FS3. Gick bara bra, förutom lång leveranstid, men stämpeln bevisar att det låg hos Postnord.

Citat:
Ursprungligen postat av kakaoluktaranus
Nån som har problem med insättningsadressen? Att det står när överförningen ska ske: invalid bitcoin adress

Försöker du sätta in på Archetyp? Isåfall måste du ha Monero, inte BTC.

Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Hur länge tar cash att dyka upp på FS?
4h o fortfarande inte på kontot, gick fort sist vad jag kan minnas...

Märkte att jag inte såg mina pengar trots att överföringen var helt klar och fastän jag tryckte på "uppdatera". Loggade då ut och in igen, och se, där var pengarna

Citat:
Ursprungligen postat av Scooby1961
Hur stor är konverterings avgiften när man sätter in Bitcoins på Archetype? Låt oss säga att jag sätter in 1500 riksdaler i BTC hur mycket kommer jag ha att handla för?

Du måste ha Monero för Archtyp, FS4 tar BTC.
Citera
2021-12-28, 13:04
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intesant
Fick hem min första beställning därifrån idag från en säljare jag brukade beställa från på FS3. Gick bara bra, förutom lång leveranstid, men stämpeln bevisar att det låg hos Postnord.

Försöker du sätta in på Archetyp? Isåfall måste du ha Monero, inte BTC.

Märkte att jag inte såg mina pengar trots att överföringen var helt klar och fastän jag tryckte på "uppdatera". Loggade då ut och in igen, och se, där var pengarna

Du måste ha Monero för Archtyp, FS4 tar BTC.
Går att föra över bitcoins nu. uppdatering från den 18 enligt "luffaren" eller om det va då han skrev sin uppdatering...
Citera
2021-12-28, 13:15
Medlem
azizzizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
Går att föra över bitcoins nu. uppdatering från den 18 enligt "luffaren" eller om det va då han skrev sin uppdatering...

Annars kan man använda Cake Wallet för att göra en exchange från BTC till XMR. Extremt enkelt. Men om Archetype kan (Har?) byggt in en exchange i sidan så verkar det ju lovande.
Citera
2021-12-28, 13:23
Medlem
Har en order som om den inte landar i brevlådan går till dispyt senare idag.

Står som skickad 22/12

Jag har dålig koll på kryptering, använder autokryptering av adress vid order.

Är det nödvändigt att kryptera meddelande rörande dispyt? Tänker att det ändå inte innehåller adressuppgifter och därför borde det gå bra iaf?

Tankar?
Citera
2021-12-28, 13:25
Medlem
Citat:

Fan min e wallet som heter jaxx stödjer inte att sända bitcoin till Bech32 Native Segwit Bitcoin addresser.. adresser som börjar på bc1 tydligen. Vet nån vart man kan sända drt ifrån så att det funkar, nån annan wallet som tillåter det.

Fan..nyår närmar sig :/
Citera
2021-12-28, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakaoluktaranus
Fan min e wallet som heter jaxx stödjer inte att sända bitcoin till Bech32 Native Segwit Bitcoin addresser.. adresser som börjar på bc1 tydligen. Vet nån vart man kan sända drt ifrån så att det funkar, nån annan wallet som tillåter det.

Fan..nyår närmar sig :/

Electrum funkar
Citera
2021-12-28, 13:31
Medlem
azizzizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kicktorsk
Har en order som om den inte landar i brevlådan går till dispyt senare idag.

Står som skickad 22/12

Jag har dålig koll på kryptering, använder autokryptering av adress vid order.

Är det nödvändigt att kryptera meddelande rörande dispyt? Tänker att det ändå inte innehåller adressuppgifter och därför borde det gå bra iaf?

Tankar?

Så länge du inte skriver något knas så kan du skriva utan kryptering. Jag brukar kryptera vid kontakt med säljare, men har ingen egen PGP-nyckel inlagd så får svaret okrypterat oavsett. Men du borde lära dig att kryptera, det är inte så svårt när man väl ger det ett försök och så mycket säkrare än autokryptering. Finns massa guider som du kan följa steg för steg hur man kommer igång. Sen efter första gången du krypterat så är det hur enkelt som helst.
Citera
2021-12-28, 13:32
Medlem
intesants avatar
Citat:

Okej, tackar, det hade jag ingen aning om. Då finns det flera vägar att gå.

Till exempel dessa tre:

1) Antingen köper man Monero direkt på l*c*lm*n*r*o, skickar till Wallet och sen till AT.

2) Eller handlar man BTC någonstans och skickar till AT via en Wallet och konverterar där till Monero. Ett mindre bra alternativ antar jag eftersom BTC:ernas väg kan lämna spår.

3) Det tredje alternativet är att man handlar BTC på Coinbase och sedan köper Moneros med dem på l*c*lm*n*r*o. Det gick smidigt när jag provade, tog typ 40 minuter inklusive både Coinbase -> l*c*lm*n*r*o och konverteringen där inne till Monero som i princip var automatiserad. Man behövde inte ha med någon annan säljare inne på sidan att göra. Sedan till Wallet och så sist till AT. Borde vara ett bättre alternativ än nr 2 eftersom ens BTC då i alla fall bara kan spåras till l*c*lm*n*r*o.

En allmän anledning till att man vill ha alternativ till att köpa Monero direkt är att det inte alltid finns säljare därinne som är aktiva och accepterar den betalningsmetod man föredrar.
Citera
2021-12-28, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storkille890
Electrum funkar

tack!
Citera
2021-12-28, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azizziz
Så länge du inte skriver något knas så kan du skriva utan kryptering. Jag brukar kryptera vid kontakt med säljare, men har ingen egen PGP-nyckel inlagd så får svaret okrypterat oavsett. Men du borde lära dig att kryptera, det är inte så svårt när man väl ger det ett försök och så mycket säkrare än autokryptering. Finns massa guider som du kan följa steg för steg hur man kommer igång. Sen efter första gången du krypterat så är det hur enkelt som helst.

Har inlett dispyt nu, okrypterat.

Hoppas verkligen att det är julposyen som strular, ingen jätteorder, men det svider rejält i min plånbok om leveransen uteblir

Använde kryptering till fs3, hade då ett enkelt program hette gsp4usb eller något sådant. Har försökt ladda hem det igen men installationssnvisnngarna var på arabiska så jag gav upp

Har även tankar hem kleopatra och skapat ett nyckelpersoner men får det inte att funka

Vilket program skulle du säga är enklast att använda för en person som är lätt utvecklingsstörd? (Kass på it/datorer)

Får vi diskutera vendors här? Eller är det förbjudet? Vart kan man annars göra det?

Behovet finns ju helt klart. Post försvinner bara inte. Punkt
Citera
2021-12-28, 15:39
Medlem
azizzizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kicktorsk
Har inlett dispyt nu, okrypterat.

Hoppas verkligen att det är julposyen som strular, ingen jätteorder, men det svider rejält i min plånbok om leveransen uteblir

Använde kryptering till fs3, hade då ett enkelt program hette gsp4usb eller något sådant. Har försökt ladda hem det igen men installationssnvisnngarna var på arabiska så jag gav upp

Har även tankar hem kleopatra och skapat ett nyckelpersoner men får det inte att funka

Vilket program skulle du säga är enklast att använda för en person som är lätt utvecklingsstörd? (Kass på it/datorer)

Får vi diskutera vendors här? Eller är det förbjudet? Vart kan man annars göra det?

Behovet finns ju helt klart. Post försvinner bara inte. Punkt

Jag själv använder Kleopatra, är inget it-snille heller men följde bara en guide om hur man använde programmet. Tror säkert att du kan hitta något klipp på Youtube där man kan visa steg för steg, hjälper en del när man ser det framför sig i bilder och inte bara i text.

Jag följde en guide på gamla FS3 forumet där det även fanns bilder på varje steg, vilket underlättade mycket. Men tycker verkligen att du ska ta dig tiden att få rätt på krypteringen, för din egen skull. Det är en olagliga saker man håller på med, lika bra att vara så säker som möjligt.

Hittade ett klipp som visar hur man kommer igång med Kleopatra: https://www.youtube.com/watch?v=lAblt1Qt_ng&t=127s

Kanske verkar lite komplicerat, men när du väl fått rätt på det så tar det under en minut att kryptera ett meddelande.

Lycka till!
Senast redigerad av azizziz 2021-12-28 kl. 15:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in