2024-05-13, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JippeyX
Vilken plånbok ska jag använda då?
Feather för Monero. Liknar Electrum
Jag tycker båda dessa (Feather och Electrum) är bäst för mig.
Jag har dem i min lokala enhet (telefon eller dator) och slipper
online-wallets.
Citera
2024-05-13, 09:00
Citat:
Ursprungligen postat av Trewq58
Paranoid much?
Vi kan lika gärna börja lagföra alla som använder Swish och tar ut kontanter i bankomat också. trots allt så kan ju varken polisen eller banken veta syftet är till varför man swishar någon eller gör sedel uttag, kan ju liksom tolkas till att man gör narkotika affärer på dessa sätt
Swishade summor används ofta som bevis för olagligheter. Jag kanske är paranoid men om nu Polisen har som mål att straffa fler brukare så känns det rimligt att fokusera på Monero köpare. Man zoomar in på en mindre andel av det totala antalet krypto-köpare. En mindre grupp av köpare som samtidigt med större sannolikhet håller på med någon suspekt verksamhet. Sen så är inte steget så långt. Nu har man ju fått ökade befogenheter så man kan be Postnord hålla utkik efter brev i mottagarens namn och så vidare. Men jag kanske är paranoid. I ett parallellt universitet kanske jag jobbar på Polisens It-avdelning, jag har lätt att föreställa mig olika scenarion som det där.
Senast redigerad av Doktor.D 2024-05-13 kl. 09:15.
Citera
2024-05-13, 10:56
Medlem
Snuskdumriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor.D
Swishade summor används ofta som bevis för olagligheter. Jag kanske är paranoid men om nu Polisen har som mål att straffa fler brukare så känns det rimligt att fokusera på Monero köpare. Man zoomar in på en mindre andel av det totala antalet krypto-köpare. En mindre grupp av köpare som samtidigt med större sannolikhet håller på med någon suspekt verksamhet. Sen så är inte steget så långt. Nu har man ju fått ökade befogenheter så man kan be Postnord hålla utkik efter brev i mottagarens namn och så vidare. Men jag kanske är paranoid. I ett parallellt universitet kanske jag jobbar på Polisens It-avdelning, jag har lätt att föreställa mig olika scenarion som det där.

Jag tror knappast att polisen har möjlighet att spana på någon enbart med anledning av personen har köpt en mindre mängd krypto.

Däremot, om en beställning med ditt namn på fastnar i en kontroll på någon av terminalerna, och det sedan kan bevisas att du köpt krypto, så är det absolut tillräckligt för att du ska bli fälld för ringa.
Citera
2024-05-13, 16:25
Medlem
Är det en slump eller har mycket mer brev försvunnit från andras beställningar från FS också, EFTER att hela "postterminal"-skandalen för någon månad sen var?

Hoppas innerligen inte polisen/posten blivit magiskt så mycket bättre over night.. låter sjukt med tanke på hur enkelt att flutit i så många år. Kan dom verkligen kolla så stor % av alla brev, bara pga dess utseende? Dvs "det klassiska knarkpakets utseendet", trots det är kuvert-tjocka brev vi pratar om?

Hoppas verkligen inte. Vad tror ni / vad är era upplevelser?
Citera
2024-05-13, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AdhdMan123
Är det en slump eller har mycket mer brev försvunnit från andras beställningar från FS också, EFTER att hela "postterminal"-skandalen för någon månad sen var?

Hoppas innerligen inte polisen/posten blivit magiskt så mycket bättre over night.. låter sjukt med tanke på hur enkelt att flutit i så många år. Kan dom verkligen kolla så stor % av alla brev, bara pga dess utseende? Dvs "det klassiska knarkpakets utseendet", trots det är kuvert-tjocka brev vi pratar om?

Hoppas verkligen inte. Vad tror ni / vad är era upplevelser?

GoggeGoggelius, som är en riktig "veteran" på forumet berättade i en annan tråd att han fick ett grisbrev om beslag nyligen, så det har nog tyvärr blivit värre.
Citera
2024-05-13, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
GoggeGoggelius, som är en riktig "veteran" på forumet berättade i en annan tråd att han fick ett grisbrev om beslag nyligen, så det har nog tyvärr blivit värre.
Såg nu ena har nästan 50% dispyter aktiva och ej aktiv på flera dygn, dvs scam.

Den andra hade avbrutit.

Så alltså, 1 förlorat brev. Så som vanligt tror jag som jag skrev, det överdrivs alltid online man hör bara om dom som torskar och aldrig vice versa i sedvanlig ordning, cherry picking
Citera
2024-05-14, 11:03
Medlem
woaaahs avatar
Finns det någon uppdaterad guide till hur man gör för att skapa ett konto på AT? Förstår inte riktigt vad som krävs där gällande publika/privata PGP-signaturer?
Citera
2024-05-14, 11:14
Medlem
Hej!

Ska sätta in bitcoin på FS men hela insättningsadressen syns inte med den bilden man ska jämföra med, är det phishing på gång?

Tack på förhand!
Citera
2024-05-14, 12:49
Medlem
Smittorisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woaaah
Finns det någon uppdaterad guide till hur man gör för att skapa ett konto på AT? Förstår inte riktigt vad som krävs där gällande publika/privata PGP-signaturer?

Jag såg att de har uppdaterat skapandet av ett nytt konto till att bli tvingad att använda 2-FA, vilket är som en authenticator fast med PGP.

Printade nyheten i sig.
https://ibb.co/Xt4Fvrh

Här är guiden de hänvisar till för att lära sig PGP (Det står i nyheten, se bild).
Citat:
hxxp://biblemeowimkh3utujmhm6oh2oeb3ubjw2lpgeq3lahrfr2l6e v6zgyd.onion/bible/pgp/

Av nån anledning får jag mellanslag mellan 6e v6z vilket självklart inte skall vara med på riktiga adressen. Det är inte heller ett mellanslag i redigeraren. Nåja, tänk på det, samt http förstås.

Hur jag än gör så blir det en länk, men .onion ska du såklart mata in i Tor för att komma till Darknet Market Bible.
Senast redigerad av Smittorisk 2024-05-14 kl. 12:54.
Citera
2024-05-14, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejhej1234
Hej!

Ska sätta in bitcoin på FS men hela insättningsadressen syns inte med den bilden man ska jämföra med, är det phishing på gång?

Tack på förhand!

Någon som vet?
Citera
2024-05-14, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejhej1234
Någon som vet?
Prova sätta in en mindre summa och testa om du är osäker?
Citera
2024-05-14, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dicates
Prova sätta in en mindre summa och testa om du är osäker?

Haha smart idé, tänkte inte så långt!
Ska prova! Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in