2024-02-13, 15:25
Medlem
FaNirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatarsvennar
Jajjemen, det var en phishing sida

Blev också av med pengar när jag använde länken från den sidan. Som tur var så var det ganska lite men tråkigt ändå. Var första gången jag skulle testa på det här igen efter 8 år eller så.
Citera
2024-02-13, 22:21
Medlem
Freddrostarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Kanske bättre att köra med Poste Restante i så fall.

Men då måste du väl ändå legitimera dig
Och ta en risk för det?
Citera
2024-02-14, 01:02
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddrostarr
Men då måste du väl ändå legitimera dig
Och ta en risk för det?
Legitimation kollar de bara för att se så att namnet stämmer med vad som står på brevet och skulle man ha sån otur att polisen är på företagscenter när man hämtar ut kan man neka till någon kännedom och att det måste vara till någon annan om ditt namn inte är väldigt ovanligt.
Citera
2024-02-14, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayordomo
Prova skicka lite brev till sig själv från brevlådor så långt bort du orkar ta dig, alternativt be någon du känner i en annan stad att skicka lite brev som ser lite halvt suspekta ut.

Testade att göra detta ändå, men tog mig inte längre än min närmaste postlåda. Brevet ser i vilket fall orört ut, så de lät det förbi i den lokala postterminalen iaf.

Testar nog att öppna ett nytt konto o gör en liten beställning till på f4.
Senast redigerad av Pierat666 2024-02-14 kl. 13:59.
Citera
2024-02-14, 16:07
Medlem
ProfetenMuhammedds avatar
Någon mer än jag som väntar på beställning från FS4..
Skickades den 21e...

Inget i brevlådan varken på måndagen eller idag.
Får vänta till fredag sedan inleder jag dispyt..
Citera
2024-02-14, 21:01
Medlem
Smittorisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Låter helt lugnt då 👌

Försökte skicka pm till dig men du är tydligen färskost på FB

Ja, det blir ju så när man glömmer bort saker inne i dimman.
Citera
2024-02-14, 21:04
Medlem
Smittorisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayordomo
True, true.

Archetyp var ett helvete att komma in i kan jag säga. För att skapa en privat och publik PGP måste man installera ett Linux OS kallat Tails. Det måste vara den version av Tails som enbart går att få tag i genom Archetyp. Tog nog iaf 8 timmar att lyckas med deras sadistiska tillvägagångssätt dom tagit fram...

Jag hade då inga problem att göra som vanligt. Lägga till Publik PGP och verifiera i din klient att det är din nyckel. Easy peasy.

Vad du har gjort för något har jag ingen aning om, men är Tails inblandat så är du säker iallafall.
Citera
2024-02-14, 21:13
Medlem
Smittorisks avatar
Shit vad många som blir blåsta, man undrar ju hur mycket cash dom här fiskarna får ihop. Lär ju bli en hel del, knarkare är ju duktiga på att blåsa pengar och fixa nya.

Skulle jag bli blåst på en sån där länk så skulle jag nog ge upp, livsfarligt ju när det är lite summor. Jag går aldrig in på darknet när jag tagit något, enbart nyktert så jag vet att allt blir rätt. Helsike vad sur jag skulle bli om jag blev av med de 15 XMR jag förde över förra veckan.
Citera
2024-02-14, 21:27
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smittorisk
Shit vad många som blir blåsta, man undrar ju hur mycket cash dom här fiskarna får ihop. Lär ju bli en hel del, knarkare är ju duktiga på att blåsa pengar och fixa nya.

Skulle jag bli blåst på en sån där länk så skulle jag nog ge upp, livsfarligt ju när det är lite summor. Jag går aldrig in på darknet när jag tagit något, enbart nyktert så jag vet att allt blir rätt. Helsike vad sur jag skulle bli om jag blev av med de 15 XMR jag förde över förra veckan.

Ja det förstår jag, jag har aldrig vågat skicka den summan på darknet (än)... så grymt vågat. Jag tycker 2.5 XMR är svettigt
Citera
2024-02-14, 22:32
Medlem
ProfetenMuhammedds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Ja det förstår jag, jag har aldrig vågat skicka den summan på darknet (än)... så grymt vågat. Jag tycker 2.5 XMR är svettigt
Det är många blåsningar nu. Tyvärr...
Citera
2024-02-14, 22:37
Medlem
Bastuvurpas avatar
Ja, tyvärr så är det så
Citera
2024-02-15, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pierat666
Jag gjorde två olika beställningar från två olika vendors på fs4 för några veckor sedan. Jag förlängde tiden på båda, sen öppnade jag dispyer för jag hade inte fått något. Någon dag senare när jag försökte logga in så står det att jag har fel namn/lösen. Har jag blivit bannad gör att jag har för många dispyter? Har detta hänt någon annan?

Hade typ 500 på kontot med, sen typ 600 som jag betalde för ordrarna som är borta nu. Tror ni dom ens postat nått till mig? Eller är det pn/polisen som stulit det? Jag har inte fått något brev eller samtal om detta.

Eftersom jag blev bannad med så känns det ju lite som att det är de som driver fs4 som rånar mig, men de kan ju knappast ha "interceptat" ordarna?

Jag vet att folk här säger att man inte bör använda flugsvamp, men jag själv har aldrig haft något problem innan(förutom att folk är jävligt sega med att posta då).

Hände mig i torsdags oxå att jag inte kunde logga in
Hade en pågående dispyt ja med
Åh har alltid loggat in på flugsvamp.wtf
Funkade tidigare under dagen men sen på kvällen kunde jag inte logga in

Hände likadant för en polare i december att han inte kunde logga in,oxå han hade en pågående dispyt
Han blev av med över 1300 kr oxå som han hade på kontot då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in